DESTINY 32

246 30 0
                                    

Mata minho terbuka perlahan lahan apabila jam loceng berbunyi dari telefon miliknya. Dia menoleh ke sisi lalu mula tercari - cari isterinya.

Elyn yang baru selesai memakai baju keluar dari bilik pakaian dengan tangan yang mengeringkan rambut dengan tualanya.

"Morning" tegur elyn sebelum menghidupkan pengering rambut.

"morning sayang" balas minho lalu duduk membuka telefonnya.

elyn berkerut mendengar jawapan minho sebelum kembali menyambung kerjanya.

"pergi mandi lah,main phone pulak dia" tegur elyn memandang minho.

"mandi dengan I" pinta minho menutup telefonnya.

"did you just use I instead of aku ?" soal elyn menutup kembali pengering rambut setelah yakin rambutnya sudah kering .

"why ? ada rules ke yang I tak boleh guna that word ?" soal minho memusingkan badan elyn memandangnya.

rambut minho yang serabai diusap elyn dengan senyuman. Tangannya kemudian beralih ke pipi lelaki

"Takde rules pon yang you tak boleh guna benda tu" ujarnya dengan senyuman.

"pergi mandi lah lepastu turun breakfast. You ada kerja kan hari ni ?" soal elyn prihatin.

"mana you tau I ada kerja hari ni?" soal minho ingin tahu.

"minho,I isteri you so I need to know if you ada kerja ke tak hari ni" balas elyn lalu keluar dari bilik itu selepas memberikan ciuman pagi di pipi suaminya.

minho yang tersenyum mula memasuki bilik air dengan hati yang gembira.

[DESTINY]

"eo? ni kenapa kau tersengih sensorang ni ? lain macam senyum kau" tegur hyunra sebaik elyn memasuki dapur.

"minho,dia macam lain" balas elyn duduk bersebelahan hyunra.

"apa yang lain ?" soal hyunra membuka peti mengambil sesuatu.

"taktahu lah tapi hari ni dia macam soft spoken. He start to call me sayang then guna I instead of aku. yeah dia lain" terang elyn ingin menuang secawan susu.

"eh kau jangan minum susu. Minum ni" halang hyunra lalu meletakkan secawan jus limau di hadapan gadis itu.

"eh wae ?" soal elyn hairan.

"semalam kau muntah - muntah kan ? lepastu minho oppa ada bagitau aku semalam before tidur kau muntah lagi. banyak kali pulak tu." balas hyunra.

"muntah sikit je"

"sebab sikit lah kau kene minum ni. aunty marry yang buat. Tak masam pon bagi hilang loya kau tu je" kata hyunra lagi.

elyn mencebik sedikit lalu meneguk sedikit jus limau yang diberi.

"ouh pasal minho oppa tu,dia kene sampuk kot. Tah tah dia dah in love dengan kau elyn !" hyunra terjerit sedikit mimikirkan tentabg hal itu.

"takkan lah minho nak in love dengan dia pulak. Dah lah tak setaraf" celah yiren memasuki dapur.

"eh betina ni macam lah kau tu setaraf sangat" jeling hyunra kembali memakan sandwich miliknya.

"ofcourse I setaraf. You pon tau kan daddy I tu kaya mana" balas yiren menuang susu ke dalam gelasnya.

"yang kaya bapak kau bukannya kau. so kau tak setaraf dengan kami yang kaya dengan duit sendiri" balas hyunra kasar. Sengaja menekankan perkataan duit sendiri itu.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now