DESTINY 27

227 28 0
                                    

"hyunra balik bila ?" soal elyn membuka pintu peti ais. Susu segar diambil sebelum dituangkan ke dalam cawan.

hyunjin yang sedang mengunyah bidkut memandang elyn. Ditoleh ke kiri dan ke kanan.

"kau tanya aku ke ?" soal hyunjin menunding dirinya sendiri.

"eh tak lah aku cakap dengan dapur tu. Kau lah sape lagi yang ada dekat dapur ni selain kau" balas elyn geram lalu duduk di hadapan lelaki itu.

"aku ingat kau cakap dengan phone tadi. dia balik lagi 6 hari" jawab hyunjin kembali mengunyah.

elyn mengeluh berat lalu meminum susu yang dituangnya tadi. Srkali tegur terus licin cawan itu.

"eh honeymoon korang acane ?" soal hyunjin menelan paksa biskutnya di dalam mulut.

"okey je,kenapa ?" soal elyn kembali

"saja tanya. Mana lah tau korang gaduh kr dekat sana lepastu tiba - tiba ada kes ke en" balas hyunjin meneguk jus oren yang tersedia.

"kau ingat ni movie nak ada kes masa honeymoon bagai ?" soal yongbok memasuki dapur.

"mana lah tau. Anything can happend tho" hyunjin kembali mengunyah biskutnya.

"kau ni dari aku habis breakfast pukul 9 tadi sampai aku masuk balik dapur pukul 10:30 ni kau still makan biskut tu kan. Berapa balang kau dah kosongkan ni ?" soal yongbok bercekak pinggang memandang hyunjin yang masih mengunyah.

"hehehe 2 balang" balas hyunjin tersengih dengan mulutnya yang penuh.

elyn yang mendengar jawapan lelaki itu membulat mata memandang hyunjin.

"aku rasa better kau stop. Biskut yang kau tengah makan tu minho punya kan ?" pinta elyn

"asal kau cakap ni minho hyung punya ?" soal hyunjin memasukkan sekeping lagi biskut

"sebab ada nama Lee Minho dekat balang tu" balas elyn menunjukkan tag nama yang tertampal rapi di balang yang di pegang hyunjin.

mata hyunjin membulat sebelum memandang balas yang dipegang. Tersedak membaca nama yang terpapar

"asal kau tak cakap ni minho hyung punya,pabo ?!" jerit hyunjin menutup kembali balang yang dipegangnya lalu kembali meletakkan di rak biskut.

"mana aku tau,kau yang dari tadi makan dekat sini takkan tak perasan" balas elyn memandang hyunjin meneguk airnya lalu berlari keluar.

"tu lah lain kali tengok nama dekat bekas tu bukan main baham je !!" jerit yongbok kepada hyunjin.

"sejak bila rak tu penuh dengan balang biskut and kenapa semua ada nama ?" soal elyn memandang rak yang dimaksudkan.

"sejak kau pergi honeymoon. Ye lah nanti tak letak nama korang main makan je so aku pon letak lah nama 2 balang sorang" balas yongbok membasuh cawan yang diminum hyunjin tadi.

"eh elyn ! sejak bila minho hyung buat tattoo ?" soal changbin memasuki dapur dari kolam renang.

"tattoo ? ouh ig post dia tu ? tu fake tattoo lah" balas elyn bersahaja memandang changbin.

"fake tattoo ?" soal yongbok dan changbin hairan.

"fake lah dah kalau si elyn ni pergi conteng tangan hyung masa tidur " balas minho muncul entah dari mana

"hak ela ingat real. baru nak syeram syeram gitu" changbin menggoyangkan tangannya di hadapan minho.

"kau tak payah nak gedik sangat. pergi kemas bilik kau sebelum si seu-"

"CHANGBIN HYUNG ! KEMAS LAH BILIK HYUNG NI BERSEPAH LAH !" jerit seungmin lantang dari tingkat atas.

"see" minho menjungkitkan keningnya sedikit semasa memandang changbin

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now