"No"
"euw tukar yang lain"
"No absolutely not that one !"
"it's good but you don't look stunning in that"
"omaigod no"
"hyunra,dah banyak baju dah aku try tapi semua kau reject" kata elyn memandang hyunra yang sedang duduk bersama jeongin.
"I know but kau tak menyerlah dalam baju - baju tu. I can't help selain reject" balas hyunra.
"ala kawin je pun,baju ni dah lawa lah" elyn memusingkan badannya memandang cermin melihat baju pengantin yang dipakainya sekarang.
"kawin je pun ? wey kau kawin dengan leader tau. Ofcourse lah kau kene menyerlah masa wedding tu nanti. Lagipon ramai mafia lain datang nanti" balas hyunra menyilangkan tangan.
"berapa ramai ?" soal elyn masih memandang cermin.
"Ramai,aku tak ingat berapa banyak and some of our schoolmate,parents minho hyung. kawan - kawan parents minho hyung. Yeah ramai" jawab jeongin memandang telefonnnya.
"ramai gila !" jerit elyn terkejut.
"aku dah kata kau tu kawin dengan leader. Normal lah ramai" hyunra memutarkan bebola matanya.
"hwamin,aisya tak balik lagi ke ?" tanya hyunra memandang gadis yang bekerja di kedai pengantin itu.
"belum,dia biasa lah dah keluar date memang balik lambat lah jawabnya" balas hwamin menyangkutkan kembali baju pengantin yang dicuba elyn tadi.
Hyunra mengeluh panjang lalu memandang elyn di hadapannya.
"we need something new on her." kata hyunra.
"aku rasa kitorang ada satu baju yang maybe sesuai dengan majlis tu." kata hwamin memasuki bilik baju - baju pengantin yang belum dikeluarkan.
"can you imagine,hwamin tu kerja dekat sini and having a great life sementara abang dia si yeonjun gila tu sebok dengan dunia mafia" jeongin tiba - tiba bersuara membuatkan hyunra berpaling memandangnya.
"tak sedar yang dia tu mafia jugak ?" tanya hyunra mengangkat keningnya.
hwamin kembali keluar dengan sebuah baju pengantin di tangannya.
"baju ni kitorang belum pamerkan tapi aisya ada cakap if ada VIP or VVIP need a new dress,korang boleh try baju ni" jelas hwamin menghulurkan baju tersebut kepada elyn.
"go and try it" pinta hyunra.
elyn kembali ke dalam tempat persalinan. Dibuka baju pengantin yang dipakainya dengan baju yang baru diterimanya.
Selesai menukar tirai dibuka kembali. Elyn memusingkan badannya menghadap hyunra dan jeongin.
Ternganga mulut mereka berdua.
"THAT'S IT ! THIS ONE !" jerit hyunra teruja.
"lawa kan ?" tanya hyunra memandang jeongin namun tiada jawapan.Kepalanya kemudian memandang jeongin yang masih melihat elyn tidak berkelip mata.
"Hello i'm talking to you" hyunra melambaikan tangannya di hadapan muka jeongin namun masih sama.
"You ! Ayen ! Jeongin ! YANG JEONGIN !" Jeritan hyunra mengejutkan jeongin dari lamunannya.
"sorry what ?" tanya jeongin keliru.
"wow. Tengok elyn sampai tak berkelip mata nampak." perli hyunra memutarkan bebola matanya.
"aniya" Jeongin kembali memandang telefonnya.
"kitorang ambik yang ni" kata hyunra lalu bangun dari duduknya apabila elyn mula kembali ke dalam tirai untuk menukar pakaian.
[DESTINY]
"Hyung !!! Mama dengan papa sampai pagi esok !!" jerit hyunjin dan felix dari ruang tamu.
"Mwo ?!" terkejut mereka semua mendengar kata - kata hyunjin dan felix.
"flight dorang malam ni pukul 12:30 and sampai esok pukul 10 pagi macam tu" sambung felix .
"okay,mintak aunty marry and maid kemaskan bilik papa dengan mama. Seungmin dengan Changbin kemas dragon room." Arah chan menenangkan dirinya.
"Nae hyung !" balas mereka menerima arahan.
"okay back to our discussion. Baju dah pilih dah Minho ?" soal Chan memandang minho bermain telefonnya.
"Tadi kan dah pilih." balas minho menutup telefon tersebut lalu kembali memberi perhatian kepada chan di sebelahnya.
"Tema Royal wedding tau !" jerit hyunra memasuki rumah tersebut diikuti rlyn dan jeongin.
"kau seriuslah hyun ? tak mewah sangat ke ?" soal elyn sedikit risau.
"elyn,kau tu kawin dengan Minho. Leader of dragon scales. Memang lah kene buat mewah nak pulak minho ni anak sulung Family Hwang & Lee" balas chan di sofa.
"see told ya" kata hyunra berjalan menuju ke sofa lalu melabuhkan punggungnya.
"Mama dengan papa sampai esok" kata minho setelah hyunra duduk.
ternganga mulut gadis itu mendengar ayat yang baru sahaja keluar dari mulut minho.
"ah shit !" hyunra mula bangun lalu berlari ke arah biliknya diikuti jeongin.
"bilik bersepah ah tu" kata minho memerhati kedua - dua mereka memasuki lift terus ke aras bilik mereka.
"elyn,call your parents and cakap kau akan balik petang ni" kata minho membetulkan duduknya.
elyn yang baru hendak duduk mula berkerut kehairanan.
"just do it. Aku tak suruh kau balik duduk sana. Balik ambik semua baju and barang kau dekat sana. That's all." sambung minho.
Elyn tersenyum lalu mengeluarkan telefon miliknya. Didail nombor ibunya serta merta disambungkan panggilan mereka.
"eomma elyn balik petang ni" kata gadis itu lalu mematikan panggilan.
"wow so savage huh ?" tegur changbin setelah langkahnya terhenti melihat elyn. Dia kemudian kembali melangkah ke dalam dragon room untuk mengemas barang - barang di sana.
"Chris. Wedding planer datang" panggil aunty marry keluar dari pintu laman belakang.
"give me 1 hour to finish this and kita pergi rumah elyn" kata chan lalu bangun terus ke laman belakang.
"Wht he mean by kita ? aku ingat aku dengan kau je" tanya elyn sedikit keliru.
"sebab kami yakin parents kau takkan lepaskan kau macam tu je. Lagipon chan hyung kata nak ambik hutang terus so tak salah kan ?"? soal minho memandang elyn
"erm untuk pertama kalinya aku setuju dengan kau" balas elyn senyum.
"Kau kene lah setuju je dengan aku lepas ni. Aku kan bakal husband kau " minho tersenyum sedikit jahat.
"iye lah Lee Minho" elyn memutarkan bebola matanya sebelum ke dapur.
"iye lah Lee Elyn" kata minho pula.
"it's elyn kwon" jerit elyn dari dapur.
"dua minggu lagi jadi lah Lee Elyn" jerit minho kembali
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanfictionDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-