• 9 •

4.4K 240 37
                                    

LOUIS WILLIAM TOMLINSON

'Ik weet wie ik wil.'
Het was al weer een paar dagen geleden dat Harry en ik samen eten hadden gehaald voor de date van Zayn en Perrie en sinds die tijd ging de jongen maar niet uit mijn hoofd.
Bij alles wat ik deed spookte Harry door mijn hoofd en langzaam had ik mijn ideeën langzaam uitgewerkt, maar nu, een paar dagen later, wist ik het zeker.
'Wat bedoel je?', fronste Niall tegenover me. 'Wie wil je?'
Ik pakte zijn aansteker van hem aan en stak de sigaret die Liam in mijn mond had geduwd vlug aan.
'Nou, jullie lopen heel de tijd te zeiken dat het zo moeilijk is om een relatie te beginnen en dat ik nog maar vijf maanden over heb en blablablabla...', begon ik met een zeikerige ondertoon.
Liam, die naast me zat, gaf me een flinke duw en gebaarde me om normaal door te gaan.
Ik schraapte mijn keel en keek ze plechtig aan.
'Ik weet wie ik wil daten.'
Niall's ogen werden groot en Liam keek me verbijsterd aan.
'Wat?', stootte hij uit. 'Je weet wie je wil... Daten?'
Ik fronste mijn wenkbrauwen. 'Ja, is dat zo raar dan? Jullie hebben toch gezegd dat ik voor de tijd om is een relatie met iemand moet beginnen? Nou, dat ga ik doen, zo moeilijk kan het niet zijn, toch?'
Mijn twee vrienden wisselden een vage blik met elkaar en keken mij toen weer aan.
'Lou...', zuchtte Niall. 'Je onderschat dit. Je onderschat de kracht van een relatie. Het moet gebaseerd zijn op vertrouwen, je moet eerst vertrouwen winnen en dan pas alles heel voorzichtig opbouwen, alsof je een puppy een nieuw trucje wil leren, snap je?'
Ik sloeg mijn ogen neer en keek naar mijn handen. 'Maar puppy's zijn bang voor mij...'
Liam zuchtte medelijdend. 'Dat was maar één keer, Lou, en die puppy was bang voor iedereen. Het gaat je wel lukken, we geloven in je. Kom op, vertel; wie is het? Wie heb je op het oog?'
Ik glimlachte dankbaar naar Liam. 'Dankje. En de persoon die ik heb gevonden is... Perfect.'
'Geen Kurt?', vroeg Liam.
Ik produceerde een moeizame glimlach. 'Geen Kurt.'
'Wie is Kurt?', vroeg Niall. Liam en ik wisselden een korte blik met elkaar.
'Niemand.', zeiden we in koor.
Niall trok verbaasd zijn wenkbrauwen op en zakte iets verder onderuit. 'Oké, oké, whatever... Maar je draait er steeds omheen: wie is degene die je hebt gevonden?'
Ik keek mijn twee vrienden trots aan. 'Harry Styles.'
Het bleef een paar seconden akelig stil en ik zuchtte dramatisch. 'En we missen alleen het krekelgeluid nog. Wat zijn jullie toch geweldig.' Ik kuchte sarcastisch en negeerde de manier waarop Niall met zijn ogen rolde en Liam zijn middelvinger opstak.
'Harry Styles.', herhaalde ik, minder dramatisch dit keer. 'De huisgenoot van Perrie's vriend, je weet wel, Zayn?' Nu knikte Liam. 'Oh, híj! Die gast die je toen ook heeft gered in het park! Díé Harry Styles!'
Ik knikte, opgelucht dat hij eindelijk wist over wie ik het had. 'Ja! Díé Harry Styles!'
Liam fronste zijn wenkbrauwen. 'Ik- ik weet niet of dat wel een goed idee is, Louis.'
'Waarom niet? Heb je hem gezien? Het is alsof hij uit de hemel is gevallen of zoiets!'
'Wie is Harry Styles?', vroeg Niall verbaasd.
'Louis, néé. Hij is niets voor jou, zeker niet hoe je... Nu bent. Hij is- hij is zoals wij, Louis! Hij heeft je zo door, hij wil waarschijnlijk alleen maar met je naar bed. Wie weet wil hij wel helemaal geen relatie met je!'
'Hij heeft me zijn nummer gegeven!'
'Dat betekent nog niets!'
'Het gaat werken tussen ons!'
'Louis, je moet zijn hart breken!'
'For God's sake! Wie de fuck is Harry Styles?!', schreeuwde Niall gefrustreerd. Liam en ik hielden verbaasd onze mond en keken precies tegelijk naar hem op.
'Wat?'
'Wie. Is. Harry. Styles. Ik voel me heel erg buitengesloten, oke? Gered in het park? Vriend van Perrie?'
Nu was het Liam die dramatisch zuchtte. Hij haalde diep adem en begon te ratelen.
'Harry Styles is een punkjongen die Louis heeft gered van zijn date, also known as verkrachter Kurt, Louis was sad omdat hij dacht dat hij deze Harry Styles nooit meer zou zien maar toen sleepte Perrie hem mee naar Zayn een laat Zayn's huisgenoot nou nét deze Harry Styles zijn, snap je het nog?' Liam stopte even om adem te halen en ratelde toen weer verder, Niall's geschokte blik negerend. 'Deze Harry Styles heeft een wandeling met Louis gemaakt en de twee hebben nummers uitgewisseld en nu heeft Louis besloten dat Harry Styles het slachtoffer wordt voor zijn dare.'
Hij haalde diep adem en ik keek Niall aan. 'Dat dus.'
Niall knikte langzaam en liet alles eventjes bezinken terwijl hij langzaam een trek van zijn sigaret nam. Hij zoog nadenken aan zijn lippiercing en opende toen zijn mond.
'Je vind Harry leuk?'
Ik haalde onverschillig mijn schouders op. 'Ik zou het wel met hem doen, hij is echt niet normaal knap en hij heeft ook nog eens een geweldige persoonlijkheid. Waarom niet?'
Het bleef een paar seconden stil.
'Ik vind dat je het niet moet doen. Ik ben het eens met Liam.' Ik liet verbijsterd mijn mond openvallen en keek naar Liam, die al even verbijsterd keek als ik.
'W-wat?', stotterde ik ongelovig. 'Hebben jullie dit van tevoren met elkaar afgesproken? Waarom niet, in hemelsnaam! What the actual fuck?'
Niall keek me geduldig aan en boog zich naar me toe. 'Louis, laat je agressieve kant niet naar boven komen, het ging net zo goed. Luister, wat ik probeer te zeggen is: je vind deze jongen leuk, ik zie het aan je. Ik heb je nog nooit zo over een jongen zien praten, dus... Kun je niet beter iemand kiezen van wie je zeker weet dat je zijn hart kunt breken? Weet je zeker dat je... Dat je geen gevoelens voor hem gaat ontwikkelen?'
Ik stootte een ongelovig lachje uit. 'Wat? Wat zitten jullie nou allemaal te zeiken? Ik heb het allemaal onder controle, oké? Zoals ik net al zei: ik krijg geen gevoelens voor hem, oké? Ik laat hem gewoon geloven dat ik gevoelens voor hem heb, ik begin een relatie met hem, ik zorg dat hij niets over mijn ware identiteit te weten kom en een paar dagen na de zes maanden breek ik zijn hart en dump ik hem. No big deal!'
Niall en Liam keken me even geschokt aan en wisselden weer een vreemde blik met elkaar.
'Ik hoor jou nog wel over een paar maanden, en wordt dan alsjeblieft niet agressief als ik "I told you so" zeg.', grinnikte Liam.
Ik rolde mijn ogen. 'Whatever.' Ik deed mijn mond open om nog een snerende opmerking te maken, maar op dat moment trilde mijn telefoon op tafel. In no-time bewoog ik me voorover en griste mijn mobiel voor de neuzen van mijn vrienden weg. Vlug las ik het bericht, en meteen kwam er een grote lach op mijn gezicht.
'Wat?', vroeg Niall stom. Grijnzend keek ik hem aan.
'Harry. Hij vraagt of ik morgen iets te doen heb. Volgens mij vraagt hij me op een date.'

><><><><
Hiii!
Sorry voor de langzame updates, ik wilde eerst eventjes mijn Christmas story afmaken, maar nu die af is zal ik hopelijk sneller kunnen updaten! xxx

Flower Crown Dare || Larry Stylinson (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu