| KARADAĞ| 5

1.4K 44 24
                                    

Belediyeden çıkarak arabaya doğru yürürken oldukça sessizdik ve sanki yeminleşmiş gibi birbirimize bakmıyorduk.Emir elindeki anahtarla arabanın kapısını açarken arabaya bindim ve emniyet kemerini bağladım.Bakışlarımı camdan dışarı verdiğimde onun arabanın etrafından dolandığını gördüm.Arabanın kapısını açtı ve arabaya bindi.Emniyet kemerini bağladı.Arabayı çalıştırdığında bakışlarını bana çevirdi."Gitmek istediğin bir yer var mı?"

Başımı iki yana salladım."Hayır."

"Eve gidiyorum o zaman."

Onu onaylayarak"Tamam"dedim ve önüme döndüm.Dışarı baktım.
Sıkıntıyla derin bir nefes alırken burnumu çektim.Tarih almamız ikimiz içinde kötü bir yıkım olmuştu.
Bütün bir gerçeklik yüzüme yaka yaka çarpmıştı.Üç hafta sonraya tarih almıştık ve ben ağzımı açıp birşey diyememiştim.Zorunluklar yüzünden istemiyorum kelimesi çıkmamıştı ağzımdan.Bana kalsa daha da geç bir zamana tarihi alırdık ama emir böyle istemişti ve lal olan dilim tek kelime edememişti o an.İçime sıkıntıyla dolarken başımı salladım.Emirin de dediği gibi eve gitsek iyi olacaktı.Belki o zaman içimdeki yangın sönerdi.
Sınavlara çalışmak aklımı dağıtmama neden olurdu.

"Bu arada sormayı unuttum.Sınavın nasıl geçti?"diyen emirle bakışlarım ona doğru kayarken başımı salladım.
"İyi geçti ama biraz zorladı."dedim pürüzlü çıkan sesimle.

Emir kafasını saniyelik bir farkla bana çevirdi.Başını salladı."Başarılı bir öğrencisin."Ardından önüne döndü ve arabayı sağa kırdı ve sinyal vererek ana yola çıktı.Önüne düşen saçlarını eliyle geri itti.

Burnumu çektim ve acıyla gülümseyerek gözlerine baktım."Bir yerlere gelebilmek istiyorsam olmak zorundayım."

Derin bir nefes verdi.Başını yana yatırdı."Doğru.Bir şeyleri elde edebilmek için ilk önce başarmak gerekir."Dedi beni tastik edercesine. Sonra kısa bir duraksadı.Boğazını temizledi."Sınavların ne zaman başladı ve kaç hafta sürecek?"

Önüme gelen saçlarımı yüzümden çektim ve kulağımın arkasına sıkıştırdım."Üç gün önce başladı ve iki hafta sürecek."

"Başını derslerden kaldırmaman gerekiyor o zaman."

Başımı salladım."Öyle."

Cevap vermesi ve bakışlarını yoldan ayırmadı.Konuşmayacağını anladığımda başımı çevirdim ve cama yasladım.Gözlerimi kapattım.Aradan kaç dakika geçtiğini bilmezken arabanın yavaşlamasıyla gözlerimi açarken bakışlarımı etrafta gezdirdim.Eve geldiğimizi farkederken koltukta dinlendim eve bakışlarımı camdan alarak emire çevirdim.Emir evin önüne geldiğimizde arabayı sağa çekti ve durdurdu.Korumalar hemen kapıları açarken emniyet kemerini çıkardım ve açılan kapıdan geçerek arabadan çıktım.Emirde arabadan inerek kapanan kapıların ardından arabayı kilitledi.Arabanın etrafında dolandı ve yanıma geldi.Beraber eve doğru yürürken ellerimi göğsümde birleştirdim ve esnedim.Emirin bakışları bana doğru dönerken uzanarak zili çaldı."Uykun mu var?"

"Evet, gece pek uyumadım."

Kaşlarını kaldırdı ve alayla yüzüme baktı."Ne yaptın,ağladın mı?"diye sordu.Gülümsemesini genişletirken gözlerinin kısıldığını farkettim.Yine gamzesi ortaya çıkmıştı.Duygularımı dizginleyerek sertçe yutkunurken kaşlarımı çattım ve ağzımdan kızgın bir nida çıkardım."Evet."

Başını iki yana salladı."Ya...Çok açık sözlüsün."

Başımı kaldırdım ve burnumu dikleştirerek yüzüne baktım."Evet, öyleyim.De sen neden gülüyorsun böyle?"
Omuzlarını silkti ve başını tekrar iki yana salladı."Hiç."

KARADAĞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin