~kronoloji~

218 105 61
                                    

Hikayenin bu noktasında küçük bir ara veriyoruz.

Anlatılması gereken bir tarih var.

Bu evrenin geçmişi karışık. Hikaye nerede nasıl başladı? Tüm bunlar ne zaman oldu?

Tarih Bukra'nın kardeşine sarıldığı gün başladı. İki kardeşin sevgi ve öfkesi birleşip ortaya Bukra'nın Çekirdeğini çıkardı. Tarihin başladığı bu ana "zero" dendi.

Bukra'nın çekirdeği dokuz senelik bir sessizliğin ardından ilk kez çiçek açtığında ejder nesli henüz var olmuştu.

1009 senenin ardından Bukra ilk defa yaprak döktü.

Dokuz senelik bir çaba, kan, ter ve göz yaşı ile 1018 senesinde Ejder Hükümdarlığı kuruldu.

2018 senesinde bir şeylerin habercisi gibi, Bukra yeniden yaprak döktü. Ateşin, yerin, göğün ve suyun çocukları takip eden dokuz senede büyüdüler serpildiler.

2027'de ise Fey kavimleri kuruldu. Takip eden 1000 sene huzur yılları olarak anıldı.

3027'de huzur yılları son buldu. Ateşin çocukları ejderhaların üstünlüğünden rahatsızdı. Ateşin çocukları Ejderha Nesline savaş açtı.

3028 yılında ise Ejderha Kralı Hevrig'in bilinen tek oğlu Prens Agust kalbini bir kılıca adadı. Kalbinde soğutulmasını teklif ettiği efsanevi kılıç ile can verdi. Ruhu ve Kalbi bu kılıçta can buldu. Bu kılıç Ejderha Kalbiydi.

3029 yılında ise ,adı tarih kitaplarında çokça anılmayan, Ejderha Kralı'nın üvey oğlu Gregor, babasının emri üzerine başkent topraklarına ayak bastı. Tahtın tek vârisi ve ordunun komutanı olan Genç Prenses Verena Meinhardt'dan bir söz aldı. Sonrasında bu genç adam kayıplara karıştı. Verilen bu söz yalnızca tahtın sahibi hükümdarlarca bilindi. Yüzyıllar boyunca bir hükümdardan diğerine aktarıldı.

Sene 3036'da Gök Kavminde güzeller güzeli bir kız çocuğu doğdu. Bu kız çocuğu beş yaşına vardığında ise bilinmez bir güç ona teslim oldu. Bu kız çocuğunun adı Anna'ydı, ona kendini adayan güç ise Ejderha Kalbi.

Tam doksan yedi sene boyunca Anna ve Ejderha Kalbi diyara adalet dağıttı.

Anna, tam 102 yaşında yaşlı ve huzurlu bir kadın iken canından çok sevdiği, cansız dostu Ejderha Kalbini, bir yer feyi olan torununa emanet etti. Hayata gözlerini yumduğunda yüzünde huzurlu ve gurur dolu bir gülümseme vardı.

3138 yılında, Anna'nın ölümünün ardından Ejderha Kalbi derin bir sessizliğe büründü. Bilmeyenler onun uyuduğunu sandı. O ise kalbini yeniden açabileceği birini bulana kadar sessizce bekledi. Bu bekleyiş yüzyıllar sürdü.

Takip eden yüzyıllar huzurla ilerledi.

4036 yılında Bukra yeninden yaprak dökmeye başladı. Ateşin çocukları bu defa İnsan ırkına savaş açmıştı.

Dokuz senelik bir savaşın ardından Ateşin Çocukları Yer, Gök ve Su kavimlerince yeraltına sürgün edildi.

Sürgün tamlandığında sene 4045'ti. Bukra bu yıllarda yeniden çiçek açtı.

4911 yılında Meinhardt Hanedanlığında adı akıllardan asla silinmeyecek olan Bilge Kral Adwin doğdu. Bilgisi, adaleti ve merhameti ile tüm diyarda sevildi. Bilge Kral tahta oturduğunda atasının yıllar evvel verdiği sözü de öğrenmiş oldu.

4963 yılında Bilge Kralın ilk ve tek evladı dünyaya geldi. Prensin büyüyüp de genç bir adama dönüşmesi ile Bilge Kral önce hayal kırıklığına sonra ise korkuya kapıldı.

Bilge Kralın oğlu Linfred babasının aksine yüksek bir enaniyet ile anılıyordu. Kral verilen sözü oğluna emanet edemezdi.

5014 yılında Bilge Kral Adwin verilen sözü kimseye emanet etmeksizin yerine getirdi. Verilen söz torununun bedenindeydi artık.

5017 yılında yer kavminde bir oğlan çocuğu dünyaya geldi. Mevsim ekim zamanıydı. . Bu sebeple bu oğlan çocuğuna Shantan adı verildi. Bu isim atalarının dilinde ''tohum'' demekti. Ejderha Nesli bu çocuk ile yeniden var olacaktı.

5019'da Bilge Kral torununa verdiği emanete duyduğu güvenle huzurla hayata gözlerini yumdu.

Bilge Kralın vefatı ile diyar derin bir hüzne boğuldu. Meinhardt tahtına Kral Ivan geçti. Kendine güvenmeyen eski yönetimi Elçiler dediği yeni ekiple değiştirdi.

5020 senesi tarihe Elçilerin yükselişi olarak geçti.

5021 senesinde Bir su perisi ve değirmenci arasında gizli bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşmanın üzerinden çok geçmeden Gray ve Euria adında iki çocuk dünyaya geldi.

5023 senesinde ise Ejderha Kalbi yeniden atmaya başladı. O sene doğan güzeller güzeli bir kız çocuğu için atıyordu bu kalp. Durmadan konuşuyor sesini duyurmaya çalışıyordu. Küçük kız onun sesini ancak 5027 senesinde duyabildi. Bu yıl tarihe Ejderha Kalbinin uyanışı olarak geçti.

Ejderhanın Uyanışından bir sene sonra küçük kızın annesi bir sabah sessizce gitti. Cebinde atalarından miras kalmış eski bir harita ile...

Sene 5030 olduğunda tarihe kara bir leke düştü. Bir gece feylerin şehri olan Gaya'ya korkunç bir saldırı düzenlendi. Bu sene katliam yılı olarak anıldı.

5031 senesinde ise katilamdan sonra sağ kalan bir avuç fey Laura Norbert öncülüğünde İN adını verdikleri şehre yerleşti.

5033 yılında ise değirmenci ve ailesi yıldızsız bir gecede katledildi. Aynı sene Değirmencinin oğlu, Ejderha Kalbinin sahibi ile tanıştı.

5042 yılında birbirlerine derin bir sevgi ile bağlı Ejderha Kalbinin sahibi ve Değirmencinin oğlu, bilinen isimleri ile Renya ve Gray uzun bir yolculuğa çıktı.

Sene 5044'in son günlerine değin bu yolculuk devam etti. Değirmencinin oğlu ve Su perisinin kızının buluşması ile yolculuk son buldu.

Şu an 5044 senesinin son günlerindeyiz.

Bu da demek oluyor ki Bukra'nın son baharına az kaldı.

-----------
Bu bölüm takipçilerimden blinksfanboy_ 'e ithaf edilmiştir.
__________

Tarihin Küçük bir özetini sizinle paylaşmak istedim.

Bunu yeni bölüm olarak kabul etmiyorum;)

yeni bölüm çok kısa bir süre sonra sizinle olacak:)

__________

ZERO: Buz ve Su sıfırda buluşur.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin