18

36 3 0
                                    

Nora Farhana terbaring tak percaya diatas katil buruk nya.

Dia memicit kedua belah pipi nya bersamaan.

"Betul ke aku dah jadi kekasih Encik Is?" Soal Nora bersendirian.

"Adui Nora... Nora... dah jauh sangat kau masuk ni" Nora menggigit kuku ibu jari kanan nya.

Nora bangkit dan duduk. "Okay tak apa Nora. 2 bulan je lagi kau kerja dekat rumah dia, baru lah kau cakap yang kau nak pergi cari Mak kau. Kau minta nikah terus" Nora mengangguk.

Nora terus baring balik dan memeluk bantal peluk nya.

###

Iskandar turun dari tangga. Dia tersenyum melihat Nora yang tengah mencuci buah-buahan di sinki.

"Nora... tengah hari nanti kita lunch dekat luar, nak tak?" Pelawa Iskandar.

Nora berfikir sekejap. "Tapi siapa nak jaga Puan Diana?"

Iskandar tersenyum. "Sarah kan ada, dia dah habis internship"

"Ya ke?" Soal Nora lagi tak percaya.

Iskandar mengangguk. "Jangan risau. Saya cuma nak spend time dengan awak. Saya tak ada apa-apa hari ini.."

Nora tersenyum sambil mengangguk. "Okay. Awak jaga diri..."

Iskandar mengangguk. "Saya pergi kerja dulu, sampai jumpa lunch nanti" Iskandar pergi sambil melambaikan tangan.

Nora menyahut lambaian tangan itu. Dia juga ikut tersipu malu.

Tiba-tiba ada suara batuk.

"I smell something fishy" Ucap Sarah dari atas.

Nora terus cuak. Tak kan dah kantoi?

"Sarah? Dah lama kat situ?" Soal Nora. Wajah cuak nya sangat lah nampak.

"Boleh lah" Sarah terus turun dari atas untuk menemui Nora di dapur.

Sarah terus mencapai buah epal hijau yang baru saja Nora cuci sebentar tadi. Dia terus duduk di kerusi bar. Tepat di hadapan Nora yang masih gementar itu.

"Rileks ahhh... saya buat-buat tak tahu je lah" Ucap Sarah sebelum menggigit epal hijau itu.

"Apa yang awak tahu?"

"Entah... saya rasa macam ada yang tengah happy lah dekat rumah ni.." Sarah tergelak kecil. Agaknya dia saja nak kacau Nora.

"Sarah, cepat lah bagitahu? Awak tahu apa?"

"Okay...okay" Sarah mengangguk.

"Saya ni bukan jenis yang busy body. Tapi disebabkan awak tanya apa yang saya tahu. Saya akan jawap..."

Nora menunggu dengan tidak tenang jawapan dari Sarah.

"Awak kekasih Abang saya kan?" Sarah terus gelak melihat wajah cuak Nora. Sebab baru semalam kot official dah kantoi.

"Asal awak tahu?" Nora blur.

"Awak, saya dengan Abang saya memang tak berahsia. Dia tanya saya patut ke dia confess kat awak perasaan dia..."

Nora terdiam mendengarkan cerita Sarah.

1 minggu yang lalu

Iskandar masuk ke dalam bilik adik nya yang sebenarnya cuma jadi bilik wardrobe saja.

Sarah baru pulang dari farewell party internshipnya untuk mengganti baju tidur. Malam itu Iskandar baru habis membaca di bilik nya.Dia terus masuk ke bilik Sarah.

Arah Ke SyurgaWhere stories live. Discover now