-Początek-
Głębokie i nieskończone morze, tylko tyle istniało i było takie samo, jak bezkresna ciemność, która je otaczała. Nie znało fal, więc tafla była nieskazitelna. Gładka niczym lustro, by potężny bóg Trzygłów mógł się w nim przeglądać. Było coś jeszcze — Cisza, ona pamięta pradawny świat najlepiej. Dzisiaj jednak nikomu o nim nie opowiada, bo nikt nie chce się wsłuchać w Ciszę. Bóg płynął w drewnianej łódce po spokojnych wodach. Przez chwilę wydawało mu się, że pod błękitną taflą uwięziony jest jakiś człowiek. Cisza wyjaśniła mu, że jest to jedynie jego odbicie. Postanowił wydobyć go z wody. Za każdym razem, gdy wyciągał rękę w stronę cienia, ten rozpływał mu się w rękach. Trzygłów zrozumiał wtedy, że nad nieszczęśnikiem ciąży potężna klątwa. Tym razem uderzył laską w drewnianą łódź i tak wydobył go z morza. Przez przypadek oddzielił ciało cienia od jego duszy i tak powstało dwóch bogów -Czarnobóg i Białobóg. Przerażony tym, co uczynił wraz z Ciszą,odleciał w ciemność. Bogowie nie mogli przebywać na jednej łódce. Czarnobóg zazdrościł ciała Białobogowi. Wskoczył w otchłań morza, a na dnie odnalazł złoty piasek. Próbował powziąć magiczne ziarenka ze sobą, aby pokazać bratu, ale nie potrafił sam ich wyciągnąć. Dopiero za trzecim razem, gdy wypowiedział słowa 'z mocą mojego brata i moją', dopiero wtedy morze oddało mu złote ziarna. Wypłynął do Białoboga i pokazał mu swoje odkrycie. Zaproponowałby stworzyć z tego ląd, nad którym będą panować. Naiwny brat rzucił piasek na tafle wody i tak zaczął tworzyć się ląd. Zmęczony pracą usnął, a Czarnobóg postanowił w tym czasie wrzucić go do wody i w ten sposób rządzić samemu. Niósł ciało brata i szedł w kierunku morza, żeby go utopić. Jednak nic co stworzysz, nie ma prawa Cię zabić, więc ziemia przedłużała się i przedłużała, wściekły Czarnobóg sam wskoczył do głębin. Cień na zawsze pozostał cieniem, uwięzionym pod taflą wody.
CZYTASZ
Księżyc poślubił Słoneczko
FantastikNastoletnia Nasławia odkrywa tajemniczy i dawno zapomniany świat Słowian. Skłaniają ją ku temu przysięgi, którymi jest związana z dwoma, najważniejszymi bogami pradawnych czasów. Sytuacji nie ułatwia, czyhające na nią nasze rodzime potwory. Została...