~46~

24 2 0
                                    

Anis berjalan mengelilingi kawasan yang ada di Hotel tersebut.  Dia memandang kearah kawasan kolam mandi tersebut.

•••

"so disebabkan awak pernah jatuh cinta.. Awak teringin tak nak rasa benda tu lagi?" tanya Asyraf.

"wait?  Kenapa tanya macamtu?"tanya Anis air tealive yang dipegangnya dari tadi diminum.

"takda apa...I'm just... Curious"kata Asyraf.

"i was once told you that i was in love before.. But i never told you how hurt it was. " kata Anis dia memandang kearah tasik yang ada didepannya.

Asyraf perlahan lahan berpaling kearah Anis dari terus memandang kearah keindahan tasik yang ada didepannya.

"did he hurt you? "tanya Asyraf.

"no he didn't...I'm hurting myself"kata Anis lalu tersenyum memandang kearah Asyraf.

Asyraf kaku.

"what do you mean? " kata Asyraf.

"i was in love with someone who never love me. I admit it.. That time, it was my mistake"kata Anis.

"Anis...that time had passed. You will get someone better, i believe that"kata Asyraf.

"how can you be so sure about that?"tanya Anis.

"because i believe one thing.  Once i got hurt...saya tahu akan ada satu hari,ada seseorang yang akan ubat luka tu sampai sihat"kata Asyraf.

Anis memandang kearah Asyraf.

"so you have to believe that too"kata Asyraf lagi. Senyumannya dihala kearah Anis.

•••


Now aku adalah salah seorang yang dah lukakan hati dia.

Now dengan rasminya!  Kau adalah heartbreaker Anis Naissa!!! 

You hurting yourself, againn!

Kau sakitkan Fikri!

Kau sakitkan Kawan baik kau, Kun!

Kau sakitkan orang yang selalu bantu kau lalui kesedihan kau macam Asyraf!

Kau sakitkan Julia kerana bersedih diatas kehilangan kawan baik dia.

Anis!!! Kau adalah heartbreaker paling berjaya setakat ini!  Dan sekarang apa kau nak buat untuk lolos dari tittle tu?  Nothing!

Kau boleh seronok merasai setiap detik yang ada seakan akan kau tak bersalah.

Kau dengan Syah sebenarnya sama.  Heartbreaker berjaya, walaupun kau benci terhadap lelaki tu kerana sakitkan kau sorang.  Kau pulak?  Lebih dari sorang... now? Kau benci tak diri kau sekarang ni?

Anis menutup matanya rapat lalu membuka matanya perlahan lahan. Dia mendekati beach chair yang berdekatan dengan pool lalu diduduk.

Positive Anis... Allah beri ujian kepada kau kerana dia tahu kau mampu.

"Miss? Water? "tanya Lelaki yang berdiri disebelahnya menghulur botol air mineral kearah Anis.

Anis memandang kearah lelaki tersebut. Nampak bukan seperti pekerja disitu...tetapi kenapa dia bagi aku air ni?

"sorry?"Anis memandang lelaki itu dengan penuh hairan.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now