Anis memandang kearah Kun dan juga Fikri yang ada didepannya.
"aku masih takleh move on lah!! Kau ingat kau boleh lari dari aku ke Anis Naissa?"tanya Kun sambil tergelak gelak lengan Anis ditampar Kun berkali kali.
"hurm... Manalah aku tahu, aku ingat aku sorang je dapat tawaran belajar kat sana. Rupanya korang berdua pun sama"kata Anis.
"aku malas nak bagitahu kau.. Ye lah, kau kan tengah broken..malas lah aku nak panjang panjangkan cerita"kata Kun masih tersisa tawanya.
"hurgh budak ni.."kata Anis muka menyampahnya disertakan sekali apabila memandang kearah Kun.
Ya mereka pergi ke Sarawak dua hari lebih awal sebelum hari Pendaftaran jadi mereka bertiga berhasrat untuk jalan jalan makan angin dulu sebelum mereka mula belajar kembali.
Anis memandang kearah Kun yang berbaring diatas katil.
"oi.. Kata nak keluar."kata Anis lalu bantal yang ada dikatilnya dicampak kearah Kun.
"hurm ye nak keluar lah ni"kata Kun.
"kau ni.. Okay ke tak?"tanya Anis.
"okay je..."kata Kun lalu membetulkan posisinya ke duduk dan memandang kearah Anis.
"alah kau takyah nak jadi manja lah.. Ni mesti kes tak biasa berjauhan dengan mak ni"kata Anis.
"eyy mana ada!! Aku penat je lah"kata Kun.
"heleh tak mengaku..ha pergila siap, nak pergi jalan jalan ni"kata Anis.
"ye lah makcik"kata Kun lalu mengambil tuala dari begnya.
Anis keluar terlebih dahulu sebelum Kun... Dia berjalan menuju ke pemandangan pantai yang ada dibelakang Hotel yang didudukinya sekarang ini.
Ramai juga orang.. Tapi aku tak boleh kalahlah dengan angin dekat sini. Tenang je.
Kalau ikutkan...aku masih fikirkan tentang Syah. Aku tak tahulah apa yang aku fikir selamani sampai nak bunuh diri padahal Syah tu bukan penting pun dalam hidup aku.
"Anis?" seseorang menyapanya.
Anis terus menoleh. Dia kaku sebentar memandang kearah lelaki yang baru sahaja menegurnya dari tadi.
"Sy..syah?"beratnya mulut untuk dia ungkapkan mama Syah sekarang ini.
"kau buat apa kat sini?"tanya Syah.
"kau sibuk kenapa?"tanya Anis.
Keras Anis... Kau kena kuat, jangan bagi orang yang dah sakiti kau melupakan apa yang dia dah lakukan.
"Anis.. Aku..nak.. minta maaf"kata Syah.
"untuk?"tanya Anis.
"aku minta maaf sebab tak mampu nak balas cinta kau. Aku penyebab kau masuk Hospital. Aku minta maaf"kata Syah.
"aku...dah lama maafkan kau. Cuma sekarang ni, aku berharap yang kau tak muncul depan aku. Maaf ,aku takda masa nak bercakap dengan kau"kata Anis.
"Anis"panggil Syah.
"apa dia?!"marah Anis.
"nah"kata Syah lalu menghulur gelang pemberian Anis.
"apa ni?"tanya Anis.
"aku tak patut terima gelang ni. Gelang ni bukan milik aku. Aku takda hak untuk pakai gelang ni"kata Syah.
Anis terus merampas gelang yang dihulur oleh Syah..
"dari kau bagi aku gelang ni! Baik kau buang je lah! Sebab apa?! Bila kau kata kau takda hak untuk pakai gelang ni! It's mean! Ia dah tak bermakna untuk aku"marah Anis lalu mencampak gelang yang dirampas tadi jauh jauh.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...