Anis mula melemahkan dirinya lalu cuba untuk terjun dari beranda..
"Anis!!!"jerit Kun.
Tangan Kun yang memegang pintu sliding door dikuatkan lalu tangan sebelahnya memengang baju Fikri manakala kedua dua tangan Fikri memegang tangan Anis supaya Anis tidak jatuh.
"Arghh Doctor!!!"jerit Kun.
"bertahan Kun! Anis pegang aku kuat kuat Anis!"kata Fikri..
Tangan Kun sudah mula memerah mengengam slinding door yang ada dibilik Anis.
"Jangan selamatkan aku! Kun!! Lepaskan Sliding Door tu!"kata Anis.
"Arghhh!! Tolong!!"jerit Kun lagi.
Fikri menguatkan lagi gengamanya pada tangan Anis.
"Kun! Aku kira sampai tiga gerakkan tangan kau kat bahu aku"kata Fikri..
"aku tak boleh gerak!"kata Kun.
"Kun lepaskan dia Kun! Biarkan aku mati"kata Anis.
"cuba Kun! Aku akan bertahan"kata Fikri.
"arghhh!!"Kata Kun lalu tangannya cepat bergerak ke bahu Fikri walaupun tangan sebelahnya masih memegang sliding door itu.
"lepaskan aku Fikri!"kata Anis.
"Kun! Aku kira sampai tiga, gerakkan kaki kau and tolong aku tarik Anis"kata Fikri.
"tangan aku,Fikri!!argh!!! "kata Kun
"lepaskan aku Kun! Tangan kau akan okey"kata Anis.
"satu! Dua! Tiga!"kata Fikri lalu bergerak kebelakang.
"arghhhhhhh!!"jerit Kun lalu menarik Fikri dengan sekuat hatinya.
Sehinggalah Anis naik. Tubuh Anis terus lemah diatas lantai beranda .
Nafas Fikri dan juga Kun jadi turun naik. Tangan Kun yang berdarah tadi tertompok dipintu sliding door bilik itu. Mereka berdua bersandar didinding beranda.
"Alhamdullillah"kata Kun.. Nafasnya masih turun naik.
"Anis!"kata Fikri lalu membantu Anis bersandar disebelah Kun.
"kau dah gila ke!"marah Kun badan rakannya yang lemah itu digoncang berkali kali.
"Kun tangan kau"kata Anis.
"masalah sekarang ni ialah bukan tangan kau! Masalahnya ialah kau Anis!"kata Kun..
Anis senyap.
"kalau kau stress sekalipun perlu ke buat benda ni!! Perlu ke!! Bodohnya kau !! Bodoh!!!"kata Kun.
"Kun! Relax"kata Fikri..
"aku taknak hilang kau Anis! Aku tak sanggup hilang kau! Kau cakap dengan aku! Siapa yang akan sekepala dengan aku kalau bukan kau, Anis!! Jangan jadi bodoh Anis!! Jangan jadi bodoh! Jangan sebab diorang kau nak habiskan sisa hidup kau yang tersisa dengan menamatkan cerita kau, Anis!! Jangan sebab mulut diorang kau jadi bodoh nak tinggalkan makbapak kau!! Ingat ni semua ujian kau! Allah berikan kau ujian sebab dia sayang kau! Sebab dia nak tengok betapanya kau mampu untuk jalani ujian dia! Kau nak ke habiskan masa depan kau yang sepatutnya cerah dengan akhirkan kehidupan gelap kau Anis!"marah Kun.
Kain yang ada disebelah katil Anis tadi diambil oleh Fikri lantas dia mendekati Kun. Tangan Kun ditarik lalu dibalut dengan kain tadi.
"arghh sakitlah!! Biar aku buat la"kata Kun lalu mengambil kain tadi dari tangan Fikri.
Nurse yang ada disitu masuk kedalam bilik Anis dengan Doctor disisinya.
Tubuh Anis diangkat ke katil lalu diperiksa.
"Nurse.. Boleh saya minta antiseptic dengan pembalut.. Dia injured tadi"kata Fikri.
"boleh Encik bawa Cik pergi ke bilik rawatan.. Ada Doctor yang akan rawat dia"kata Nurse.
"Kun.. Meh aku bawak kau ke bilik rawatan. Kalau tak, tangan kau akan makin teruk"kata Fikri
"Nurse.. Kenapa dengan kawan saya? Kenapa dia bertindak macamtu?"tanya Kun.
"Doctor belum sahkan apa apa lagi. Cik kena dirawat secepat mungkin..mari saya bawakan"kata Nurse.
Kun yang sedang dirawat dipandang Fikri.
"ahh..sakit"kata Kun
"sikit lagi...luka awak ni boleh tahan besar ..tapi jangan risau,ia akan pulih"kata Doctor yang merawat lalu menyiapkan rawatannya.
"terima kasih Doctor"kata Kun
"boleh saya tanya sikit?"tanya Doctor.
"Apa dia, Doctor?"tanya Fikri.
"awak ni ada kacukan ke? nampak macam mat salleh.. Tapi cakap melayu"kata Doctor.
Kun memandang kearah Fikri.
"mak bapak saya orang luar negara..terima kasih ,Doctor. Kun.. Jom"kata Fikri.
Kun dan juga Fikri berjalan dikoridor.
"Fikri.. Kalau kau nak balik. Kau balik lah dulu.. Aku nak tidur sini"kata Kun.
"kau bawak baju?"tanya Fikri.
Kun mengeleng.
"kau pergi bilik Anis dulu.. Nanti aku menyusul"kata Fikri.
"asal?"tanya Kun.
"aku ada hal.. Jap lagi aku balik sini"kata Fikri.
"okey"kata Kun lalu berlalu ke bilik Anis.
Anis yang sedang berada didalam bilik dipandang..lama kelamaan Kun mengeluh.
Fikri yang sedang memandu hanya fokus pada pemanduannya tiba tiba dia melihat Pasar Malam yang masih terbuka pada waktu begini. Dia berhenti lalu berjalan sebentar.
Sehinggalah dia berhenti dikedai baju yang ada disitu. Dia melihat sweater yang ada didepannya.. Lantas diselak mencari yang sempurna untuknya.
"Encik nak beli apa apa?" promoter perempuan itu mengulum senyuman kearah Fikri.
Fikri hanya membalas senyumannya kearah promoter itu.
"tak faham kot.. Muka pun macam pelancong je. Hurm.. Are you gonna buy this sweater Mr? " Tanya promoter itu.
"saya nak yang ni and... Ada tak sweater macamni.. Tapi yang perempuan boleh pakai"kata Fikri.
"lahhh boleh speaking rupanya.. Ada, kat dalam"kata Promoter lalu menunjukkan apa yang diminta oleh Fikri.
Mereka sampai dimana sweater yang berwarna keperempuanan diletakkan.
Lantas sweater itu dilihat satu persatu.
"encik nak beli untuk siapa? Saiz apa dia pakai? Untuk teman wanita encik ke?"tanya promoter tersebut.
"saya tak sure..saya nak ni. Berapa?"tanya Fikri.
"semuanya RM 60"kata promoter tersebut lalu memasukkan kedua dua sweater tersebut kedalam plastik.
"terima kasih"kata Fikri lalu berlalu pergi..
Sewaktu berjalan keluar dia berjalan bertentangan dengan seorang perempuan yang berlalu masuk kedalam kedai.
Perempuan itu pegun memandang kearah Fikri sehingga hilang dari pandangannya.
"amboi segak nau mat salleh tu"kata perempuan itu lalu mendekati promoter tadi.
"kau ke yang layan mamat tu?"tanya perempuan tadi.
"weyh hensemnya dia"kata Promoter tadi.
"meh sini duit dia.. Ntah ntah wangi macam dia"kata perempuan tadi.
"oi tu duit aku"kata promoter tersebut.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...