~37~

49 3 0
                                    

Kun pulang ke rumah sewanya. Pintu rumah dibuka Kun. Terpapar wajah Kun yang sudah tidak terurus,matanya merah akibat menangis didalam grab tadi... For sure, malu menangis dihadapan pakcik grab tersebut namun lebih banyak dia menahan air matanya lebih perit untuk dia rasai.

"Kun?"tanya Julia..dia terus mendekati Kun yang masih tegak didepan pintu rumahnya.

Kun masih senyap membisu.

"Kun!kau okay tak?!"tanya Julia bahu Kun dipegangnya bagi menyedarkan kawannya yang seperti mayat hidup itu.

Tiba tiba tubuh Kun longlai tidak sedarkan diri.

"Anis!Falisha!!tolong aku!"jerit Julia

Fikri masuk kedalam rumah sewanya.
Dahinya yang berdarah dibiarkan mengalir.

Ketika memandu tadi. Tergiang ngiang ayat yang menjadi pembunuh dalam diam kepada hubungan dia dan juga Kun membuat kan dia tanpa sengaja melanggar belakang kereta pemandu yang lain. Nasib baik tiada kemalangan nyawa berlaku ketika itu cuma dua kereta yang sudah remuk teruk bersama dengan dahinya yang terhantuk di stereng kereta. Nasib baiklah pemilik kereta yang dilanggarnya tadi tidak membuat laporan polis dan rela menyelesaikan masalah tersebut dengan meminta ganti rugi kepada Fikri.

"Fikri? Asal dengan dahi kau?"tanya Lucas.

"aku eksiden"kata Fikri.

"Ya Allah... kau keluar dengan Kun kan? Dia pula macam mana? Macam mana boleh jadi macamni?"tanya Lucas.

"enough!Stop asking about her again!"Marah Fikri.

"tak, kau pahal tengking aku ni! Aku tanya je kan!"marah Lucas .

"sebab aku dah sakitkan dia. Dia takkan maafkan aku."kata Fikri.

"huh?"tanya Lucas.

"Kun is not mine anymore... She's gone"kata Fikri.

"apa yang kau maksudkan ni?"tanya Lucas.

Fikri hanya senyap membisu dia menonong masuk kedalam biliknya.

Dr Hariz berlari ke wad yang dikatakan oleh Nurse tersebut. Dapat sahaja panggilan tersebut dari Anis dia terus bergegas ke Hospital.

Dia mendekati Anis, Falisha dan juga Julia yang sedang duduk di kerusi menunggu.

"Anis...Macam mana dengan Kun?"tanya Dr Hariz.

Anis hanya senyap membisu.

"Dia tengah berehat sekarang ni... Doctor cakap tekanan darah dia turun dan sebab tu dia pengsan. Tapi sumpah saya tengok dia elok je tadi, Doctor"kata Falisha..

"korang dah tengok dia?"tanya Dr Hariz.

"belum lagi"kata Falisha.

"Fikri? Korang dah call dia?"tanya Dr Hariz.

"ni mesti sebab Fikri..."kata Julia.

Mereka semua berpaling memandang kearah Julia...

"apa kau cakap ni, Lia?"tanya Falisha.

"tadi waktu sebelum dia keluar.. Kun tu elok je! Dia ada cakap dengan aku, yang dia nak jumpa Fikri. Tapi lepas je dia balik...dia jadi macamtu. Memang ini semua kerja dia lah ni! Argh! Aku kena cari mamat tu!"kata Julia.

"Julia... Awak tak boleh buat keputusan sendiri... Kita tak dengar lagi apa apa dari Kun.. Mungkin dia memang tak sihat"kata Dr Hariz.

Anis berlalu ke tandas lalu nombor telefon Fikri di dail.

Namun gagal.

Gagal sekali takkan mahu berputus asa... Dia mencuba untuk sekali lagi.

Gagal lagi.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now