Anis pulang ke rumah lalu menghempas badannya ke katil saiz Queen yang sentiasa dijadikan tempat kepada Anis untuk melepaskan segalanya..kemarahan,kesedihan,kebosanan dan semuanya lah ,pandai budak tu cari gaduh dengan aku dia ingat dia siapa??perlu ke gaduh pasal Kun je...terus rosak mood aku nak work out harini...INI SEMUA SALAH MAMAT TUH...
Kak Aira yang baru sahaja ingin meminta bantuan Anis untuk membantunya mengemas dapur memandang Anis yang hanya terbaring diatas katil sambil beg yang dibawanya tadi diletakkam diatas muk.
"Anis.. Okey ke tak tuh?"tanya Kak Aira.
"Along... Bila masa sampai?kenapa Anis tak dengar Along bagi salam tadi?"tanya Anis lalu bangun melihat Aira yang berdiri tegak didepan pintu bilik.
"mana nak perasan Along datang sini.. kalau Anis balik Gym je terus masuk bilik..ada apa apa yang Anis nak cerita?"kata Aira lalu duduk disebelah Anis.
"cerita apa?"tanya Anis.
"i know it from your face, Anis.. You have a problem to tell me,Right?" tanya Aira.
"Maybe yeah.. maybe not. Lagipun tak penting lah nak cerita"kata Anis.
"betul?"
Anis menganguk.. Nak cerita dekat Kakak aku pasal budak Fikri tuh! HELL NO! mati hidup balik pun aku taknak cerita.. Kang kena bahan tujuh keturunan.
"Akak bawak makanan kesukaan Anis... Pergilah dapur, Mak dengan Abah dah lama makan..kang habis baru tau lah"kata Anis.
"uyooo.. Nakkk. MakAbah Anis nak makan jugak!"kata Anis lalu berlari kedapur ...dah macam beruang kelaparan.
KEESOKAN HARINYA.
Anis memandang Kun dari atas hingga bawah.. Bukan pelik dengan penampilan Kun tapi dia masih tidak berpuas hati dengan Fikri tentang dia mengenali Kun dari dirinya. Pelik kau tahu! Seingat aku Kun pun tak pernah tahu nama dia..Sampai ke si mamat Fikri nih dia boleh tahu nama Kun lagi.
"kau pahal pandang aku macamtu?" Tegur Kun lalu dia membetulkan tudungnya yang bagiku masih elok but mungkin dengan cara pandangan Anis yang mungkin pelik dengan penampilan Kun.
"mana kau kenal budak baru kelas aku tu?" tanya Anis.
Terus terangkat kening Kun apabila dilontarkan dengan soalan yang pelik.
"aku? Semalam aku tanya kau nama dia.. And yeah aku kenal dia dari kau lah, apahal kau tanya?"tanya Kun.
Anis mengeluh...
"jadi macam mana budak baru tu kenal kau?"tanya Anis.
"hah? Manalah aku tahu...ha yang kau tanya aku macam polis nih dah apahal?kau jelous ke dia kenal aku? Tapi takkan lah kau jelous kan.. Kau kan dah ada Syah"kata Kun.
"tak, aku tak puas hati... Semalam dia datang Gym and.."kata kata Anis tergantung apabila Fikri betul betul didepan mereka.. Menunggu untuk Kun memberinya keizinan untuk naik ke pejabat sekolah.
"boleh saya pergi pejabat?"tanya Fikri.
Siap buat muka innocent pulak tuh!! Dah lah semalam nak cari gaduh dengan aku and now kau nak bersaya saya lak! Ke kau memang suka berlakon depan orang lain? Berlakon baikk
"nak buat apa?"tanya Anis tegas sambil mengecilkan matanya ketika memandang Fikri.
"Cikgu Su want to see me.." kata Fikri sambil mengecilkan matanya ketika memandang kearah Anis yang ada disebelah Kun
Kun hanya menganguk lalu memberi ruang untuk Fikri menaiki tangga lalu senyuman Fikri dilontarkan kepada Anis dan Kun yang ada ditangga. Senyuman Fake kau tuh boleh claim award! Nampak sangat tak ikhlas senyum.
"and..."kata Kun supaya aku meneruskan cerita Anis yang tergantung tadi.
"and dia berperang mulut dengan aku bila aku tanya macam mana dia kenal kau...depan Syah"kata Anis.
"and then Syah tak leraikan ke?"tanya Kun.
"tak... Because perang mulut kitaorang takda lah teruk sangat.. But seriously dia annoying plus dengan English accent dia tuh!"kata Anis.
"korang nih.. Baru kenal dah gaduh. Lerk lah kang khawin baru tau lah"kata Kun.
"taknak aku berjodohkan mat salleh celup tuh...tak hingin"kata Anis.
"ye ke tak hingin? Padahal dalam hati tuh nak kan? Alah Anis mengaku je.."kata Kun..
"eyyyy memang taklah.. "kata Anis muka menyampahnya disertakan sekali.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...