~22~

64 3 0
                                    

"mana Kun?"tegur Fikri tiba tiba.

"Waalaikumussalam..."perli Anis.

"sorry.. Assalamualaikum"kata Fikri.

"Kun dah masuk kelas, kenapa?"tanya Anis

"urm.. Dr Hariz dengan dia ada apa apa ke?takdalah semalam aku nampak diorang berborak depan kelas kita"kata Fikri. Jelas wajahnya dia cemburu.. Tapi taknak mengaku.

Anis tersenyum.

"Dr Hariz tu kan bakal suami Kun...kau tak tahu ke?"gurau Anis.

Meh aku nak tengok.. Sampai mana ego kau taknak mengaku tu.

"hah?bila masa? Kau jangan main main, Anis. Kun tu takda boyfriend lah"kata Fikri.

"tu lah boyfriend dia... Pandai dia cari, hensem pun hensem,dah ada kerjaya sendiri, badan sado.. Tepat dengan taste lelaki idaman semua orang"kata Anis.

"wait aku.. Tak faham..Dr Hariz tu betul ke.. Boyfriend Kun?"tanya Fikri.. Suaranya jadi serak serak basah menahan rasa perit mengatakan perkara yang tak nak dia ungkapkan itu.

"nampak aku main main ke?"tanya Anis.

Lama lama Fikri mengeleng.

"kalau aku bagitahu ni...kau janganlah bagitahu Kun. Aku taknak lah jadi penyebab perbalahan antara dia dengan Dr Hariz."kata Fikri.

Anis membetulkan kedudukannya.. The best part in my life!

"aku.. Suka.. Dia.. Urm yeah, aku jelous bila nampak dia dengsn Dr Hariz semalam"kata Fikri lalu menunduk.. Malu untuk terus bersemuka dengan Anis.

"ouhhhh kau suka Kun! Tapi taknak terus terang!"kata Anis.

"ish takyahlah cakap kuat kuat.. Orang dengar lah"kata Fikri.

"aku nak bagitahu Kun!"kata Anis.

"tak payahlah Anis"kata Fikri.

"nak tahu tak...yang pasal Dr Hariz tu, aku tipu je!"kata Anis lalu tergelak.

"kurang ajar kan kau ni.. Ha tengok aku dah merapu dah"kata Fikri.

"eleh tu bukan merapu tapi betul betul"kata Anis.

"weyh aku minta sangat dekat kau.. Please jangan bagitahu dia.. Aku taknak dia tahu"kata Fikri.

Anis berhenti mentertawakan Fikri lalu memandang tepat kearah wajah Fikri.

"kau.. Kalau suka kat seseorang tu, kau kena berani. Dia terima atau tak tu belakang kira. Yang penting kau dah curahkan segala yang tersirat tu dekat dia"kata Anis.

"so kau nak aku terus terang?"tanya Fikri.

"yup.."kata Anis.

"how?"tanya Fikri lagi.

Anis mengangkat kedua dua bahunya.

Kun keluar dari bilik kuliahnya.

"Kun"panggil seseorang.

Kun lantas menoleh kearah Dr Hariz yang sedang berlari anak kearahnya.

"yup?"tanya Kun.

"nah"kata Dr Hariz lalu menyerahkan beg kertas berisi botol Tuppeware yang baru dibelinya tadi.

"apa ni?"tanya Kun lalu mengambil beg kertas yang dihulur oleh Dr Hariz tadi.

"botol"kata Dr Hariz.

"untuk?"tanya Kun lagi. Maaf otak tak berjalan tengahari ni.

"awaklah.. Saya ganti balik botol awak yang pecah tu. Lepasni boleh lah pakai botol ni"kata Dr Hariz lalu berjalan disebelah Kun.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now