~10~

77 3 0
                                    

Anis mundar mandir didepan Kun yang duduk memandangnya dari tadi. Selepas memberitahu hasratnya kepada Kun.. Dia mula tak senang duduk walaupun Kun memeberi jawapan positif yang mampu mengurangkan kegelisahan yang menyelebunginya.

"kau rasa aku buat benda betul ke?"tanya Anis.

Kun senyap.. Kalau dia cakap benda ini.. Sudah dikira 10 kali dia menjawab perkara yang sama.

"it's alright to be honest , Anis ...sekurangnya beban yang selama ni kau simpan berkurangan"kata Kun.

"argh aku rasa tak sedap hati lah"kata Anis..

Kun hanya senyap tangannya diangkat lalu menunjukkan isyarat bertenang kearah Anis.

"macam mana kalau dia tak suka aku.. buat malu je aku luahkan apa yang tersimpan"kata Anis.

"Anis... For a twenty times, It's okey to be honest sekurangnya kau tahu apa perasaan dia kat kau." kata Kun.

Anis masih mundar mandir..

Argh aku takut dia tak balas keikhlasan aku ni. Hurm.. Tarik nafas Anis.. Hembus slow slow.

"okey aku akan bagitahu.. Bila aku masuk but please Nissha.. Kau pergilah keluar jalan jalan ke.. Pergi beli makanan ke.  The result aku akan bagitahu kau"kata Anis.

"aku hormat keputusan kau.. So yeah, kau taknak apa apa?"tanya Kun.

"belikan aku teh ais pun dah cukup weyh"kata Anis lalu menghulur duit 5 ringgit kearah Kun

"okey."kata Kun lalu berlalu keluar dari pusat Gym.

Semasa dia berjalan keluar menyusuri kedai kedai yang ada disitu seorang lelaki memegangnya dari belakang.

"apa pegang pegang ni!"marah Kun lalu menoleh kearah orang yang bari sahaja Menegurnya.

"Kun.. I'm sorry, i know i shouldn't do that"kata Fikri.

"Fikri"kata Kun.

"awak buat apa kat sini?"tanya Fikri.

"nak pergi kedai dua ringgit depan tu"kata Kun

"nak saya teman"kata Fikri... Kun tersentak mendengar ayat yang baru sahaja keluar dari mulut lelaki yang ada didepannya.

Kun hanya mendiamkan diri lantas dia menoleh kearah orang yang memandang mereka dari tadi.. Lagi lagi makcik makcik yang lalu lalang kat sini.

"tak elok perempuan macam awak ni jalan sorang sorang kat sini"kata Fikri.

"Apa yang tak elok.. Ramai je orang kat sini"kata Kun lalu berjalan diiringi juga Fikri yang ada disebelahnya.

"sebenarnya saya nak pergi gym tadi"kata Fikri.

"Ouh..kenapa tak pergi lagi?"Tanya Kun.

"saya dengar apa yang awak cakap dengan Anis"kata Fikri.

Kun hanya mendiamkan diri.. Argh mesti dia tahu Anis memendam rasa pada seseorang yang ada di Gym.

"Anis suka Syah eh?"tanya Fikri lalu menoleh kearah Kun.

Kun mendongak memandang lelaki yang ada didepannya..alang alang Kun ni memang pendek jadi mendongak lah budak ni.

"macam mana awak tahu?"tanya Kun.

"cara Anis pandang Syah pun saya dah tahu"kata Syah.

"awak nak teman saya sampai masuk kedai ke?"tanya Kun.

"kalau awak bagi saya ikut je"kata Syah.

"masuk je la...kedai ni bukan mak saya punya"kata Kun lalu berlalu masuk.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now