sewaktu didalam kelas Anis hanya menyiapkan kerja sekolahnya yang tertangguh...jika tak siap habis lah aku kena marah dengan Cikgu....yang lain masih menunggu Cikgu Suhaiza masuk kedalam kelas.
Tiba tiba matanya memandang kearah lelaki yang masih duduk ditempatnya... Berseorangan tanpa orang lain untuk berborak.
Siapa lagi kalau bukan Mr Arrogant yang Sombong tuh...tengok lah, dia mana nak bercakap dengan orang, lebih better duduk and buat kerja sendiri je.. Ni macam manalah nak buat kerja berkumpulan. Semoga Anis tidak bersama orang yang seperti ini ketika membuat kerja berkumpulan..kalau tak haru biru jadinya.
Akhirnya Cikgu Suhaiza masuk kedalam kelas selepas dekat 20 minit lambat masuk kedalam kelas. Selepas memberi salam kepada Cikgu Suhaiza.. Cikgu Suhaiza meminta kami membuka buku lalu mengambil senarai nama kami.
"okey..Cikgu nak kamu semua buat pembetangan dengan nama yang saya dah tetapkan.. Kumpulan ini akan akan menjadi kumpulan tetap kamu pada setiap presentation yang akan diadakan, faham semua? "tanya Cikgu Suhaiza.
Semua murid hanya menganguk faham.
Cikgu pun mengumumkan nama nama yang ditetapkan oleh Cikgu dari Kumpulan satu sehingga...
"kumpulan terakhir.. Anis,Hakim, Syifa dan juga... Fikri"kata Cikgu Suhaiza.
What!!!tuh lah Anis kan dah masin mulut kau!! FIKRI IN MY GROUP!!! HELL NO THO! Cause why.. Aku taknak langsung bergaduh mulut or bergaduh pasal Kun dengan dia and yeah.. To me, dia takkan buat kerja berkumpulan nih. Cause dia nih kan tak friendly.. Mana nak buat kerja tuhhh!
"jadi saya nak kamu semua bergerak ke kumpulan masing masing.. Pilih sahaja meja yang mana mana"kata Cikgu Suhaiza.
"takkan buat sekarang?"kata Anis kepada Shafika yang ada disebelahnya.
"hahahah asal dengan muka tuh? Kau patut beruntung sebab kau dapat buat kerja berkumpulan dengan mamat hensem tuh...nanti boleh tukar tukar nombor telefon lepastu kenal each other and then you know what i mean kan?" Kata Shafika masih ada lagi gelak tawanya mengusik Anis yang sudah mula menyampah dengan usikan Shafika.
"what did you mean by that? Ohhh hell no tho!! Him and i? It never happen!" kata Anis.
"okey...kalau taknak, boleh bagi aku.. Ye lah baru lagi single dikatakan"kata Shafika.
"kau single? Aku ingat dalam relationship lagi"kata Anis.
"hurm yer... Haritu. Eh, cepatlah pergi kat meja kumpulan kau..sebok pulak kat sini"kata Shafika lalu menunjukkan Anis meja yang telah diduduki oleh Hakim, Syifa dan juga Fikri.
Haish.. Nasib badan. Wait! Asal kerusi sebelah Fikri tuh kosong? Hakim kau duduk lah sebelah dia takkan aku lak!eyyyy perlu ke duduk sebelah dia.
Lantas kerusi yang ada disebelah Fikri ditarik oleh Anis sedikit biar jarak mereka tidaklah sebegitu rapat seperti jarak kerusi tadi lalu buku nota terus diletakkan diatas meja.
Cikgu Suhaiza mendekati meja kami lalu meletakkan tajuk Karangan yang perlu kami buat untuk Karangan kali ini.
Terus kertas itu ingin dicapai oleh kucing dan anjing ini.. Apabila tangan mereka bersentuhan ketika hendak mengambil kertas itu terus Anis dan Fikri menarik kembali tangan mereka.
"woah.. Korang.. Chillex lah. Takpe, biar aku baca"kata Hakim lalu mengambil kertas tajuk karangan kami yang ada dipertengahan meja Anis dan juga Fikri
Manakala Fikri berlagak selamba tetapi bukan Anis yang hanya memandang kearah Fikri. Bukan kerana dia tiba tiba jatuh cinta tetapi tiba tiba dia ingin sahaja mencampak buku nota yang dipegangnya tadi tepat ke kepala mat salleh celup nih! Berani dia pegang tangan aku lepastu tak minta maaf.
"Anis.. Enough ,dia tak sengaja" kata Syifa yang ada didepan Anis.
"apa?"tanya Anis. Eh eh minah nih... Macam mana dia tahu yang aku marah kat dia!
Syifa hanya mengangkat sebelah keningnya... Buat buat tak tahu pulak dia nih.
"okey, Fine! You can see it from my face,right?"tanya Anis.
" you have to know that.. I'm actually good at this"kata Syifa lalu memaparkan muka acah acah berlagak dihadapan Anis.
"ye"kata Anis lalu menyalin nota yang perlu dilakukan.. Sedikit idea sedikit peribahasa mesti karangan aku tiptop kebabom Meletops.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...