~2~

103 7 0
                                    

Macam biasa rutin harian aku ialah Gym pada waktu petang. Aku tahu badan aku takdalah cantik mana..tapi tuh lah, alang alang kena juga try untuk dapat body yang perfect dan bukan tuh je.. Aku juga teringin nak jumpa crush tercinta yang selalu ada menungguku di Gym ini. Ehh apa aku cakap nih!.

"Assalamualaikum" tegurku kepada seorang lelaki yang sedang berada di kaunter.

"Waalaikumussalam...awal datang harini? Yang lain tak ikut?"tanya Syah.

"Hakim dengan Zirah ada kawad..while yang lain tuh aku tak tahu. Aden dengan Fir mana?" tanyaku pula.

Aden dengan Fir nih ialah orang yang always ada kat tempat gym nih. Tapi tuh lah tiba tiba harini tak nampak pulak kelibat dua orang tuh.

"Aden ada kelas tambahan so dia tak dapat datang.. Fir pun sama"kata Syah.

"jadi takkan kita berdua?"tanyaku.

"kita tunggu dulu.. Kita tengok siapa lagi nak datang..bila ada lagi sorang dua Syah start work out,okey?"kata Syah.

Anis hanya menganguk lalu meletakkan barang barangnya di dalam locker. Lalu kedengaran telefon nya berbunyi lantas diangkat.

"yow.. "kata Anis.

"amboi kak.. Terus yow yow kat orang pulak dia nih.. Salam mana?"tanya Kun.

"HAHAHHA Assalamualaikum Cik Tengku"kata Anis.

"Waalaikumussalam.. Bila masa aku ada Tengku nih, Cik adik oiii"kata Kun.

"ehh bila masa pulak nama aku Cik Adik? "kata Anis.. Saje nak ajuk budak nih.

"kau kan lahir lambat.. Cik Adik lah"kata Kun kedengaran juga gelak tawanya.

"eleh jarak sebulan je.. Ha kenapa call aku?"tanya Anis.

"saje..lagipun rindu"kata Kun.

"rindu?baru je tadi kau jumpa aku"kata Anis.

"aku kan mengada sikit..macam tak tahu lak"kata Kun.

"dah.. Dah.. Aku sekarang nih nak jumpa beloved aku"kata Anis dalam nada berbisik.. Jangan ada orang dengar pula.

"eyyyyy okey lah.. Aku lak nak beradu, tido, bongkang semua lah"kata Kun

"baiklah Sultanah Kunissha.. Semoga tidur lena"kata Anis.

"HAHAHAH OKEY BYE!!" kata Kun dalam kadar menjerit.. Biar pekak telinga kawan dia seorang nih.

Lantas punat end call ditekan Anis lalu dia terus menoleh kearah barang barang work out disusun elok.. Penampakan Syah sedang berdiri sambil menyilangkan tangannya ke dada.

"beloved?"tanya Syah.

Terus tangan jadi tak kuat... Sampai Phone Huawei milik Anis terjatuh sebegitu sahaja.. Pada waktu itu Kerisauannya pada Fon yang jatuh tadi tidak dikesahkan.. Yang dirisaukan sekarang ialah Syah yang sudah berdiri tegak didepannya.. Ini sudah semestinya dia dengar perbualan aku tadi.. Ini salah kau Kun! Kau call aku and now.. Tapi salah aku jugak..kenapa aku cakap.

"Anis dah ada beloved! Wow!..siapa? Dia pernah datang sini? Kenapa Syah tak kenal?"tanya Syah.

"beloved imagination je tuh.. Nothing"kata Anis yang masih tegak berdiri.

"taknak tengok ke Phone yang jatuh tu..kenapa Anis takut? Syah bukan makan orang pun"kata Syah lalu tersenyum melihat gelagat Anis.

"takdalah... Anis terkejut je"kata Anis lalu mengambil telefonnya yang terjatuh tadi.

"terkejut? Don't worry kalau Anis taknak bagitahu Syah tentang beloved Anis tuh.. Rahsia Anis tersimpan elok dalam fikiran Syah..Syah never tell anyone"kata Syah.

Allahu.. Nih lah sebabnya aku terjatuh cinta kat dia nih.. Ayat dia..semuanya.. Seakan akan aku mengetahui bahawa bidadara syurga itu wujud. Hurm!! Kalau lah perempuan boleh pergi meminang lelaki dah lama aku buat...tapi ingat nis! Jangan jadi diri tuh murah.. Biar mahal walaupun tampak tak berharga.

"Anis..jom"kata Syah

"ha pergi mana?"tanya Anis

"work out..orang dah tunggu"kata Syah

"siapa ??ada orang baru ke??"tanya Anis lalu berjalan disebelah Syah

"kenapa????beloved yang Anis cakap tuh datang ke"usik Syah

"eyy orang dah kata kan yang tuh cuma khayalan je"kata Anis

"Syah gurau jelah..Ha tuh pun dia"kata Syah

lantas Anis mengangkat mukanya kearah lelaki yang dikatakan oleh Syah tadi..terus Anis kaku seperti tadi. Sebab kenapa? New Classmates aku pun pergi gym ni..i swear,Kun if this thing are going to real..aku takkan stop kacau kau dengan scandal kau.

"so Anis ni Fikri, our new member...and Fikri this is Anis"kata Syah

"i think we have been met,before..but i'm just can't remember where"kata Fikri

"ohhh korang kan seumur..so maybe korang pernah jumpa kat sekolah?"tanya Syah

Anis masih senyap..kaku terus jadinya.Haish mamat ni kat sekolah senyap gila kat sini pandai pulak bersuara....ke Syah ni kawan dia or sedara dia or adik Syah or anak buah or tak kisah lak but satu je pertanyaan aku sekarang ni apa dia buat kat sini???

"ohh yeah...you kawan Kunissha kan?"tanya Fikri

wait! mana dia kenal Nissha??asal dia lebih kenal Nissha more than dia kenal aku??hello!!!!i am your classmates bro, takkan tak kenal??kenapa orang kelas lain juga yang kau kenal?

"how did you know her?"tanya Anis

"why i had to tell you...does it important,Miss?"kata Fikri

eyy berlagaknya diaaa!for your information,MR ARROGANT!! she is my friend...not just a friend but she's my bestie too. so who are you to asking me like that? Her bro?her balak?...

"no..so Syah,shall we start?"kata Anis

"sure"kata Syah lalu meneruskan sesi Work Out mereka.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now