Meja kerja diketuk kasar oleh Setiausaha bernama Radzi dihadapan Kun yang sedang menunduk memandang kearah lantai.
"awak selalu tak datang kerja sejak dua menjak ni !! awak juga main masuk sahaja ke tempat kerja ikut suka hati awak..awak ingat kedai awak ni bapak awak punya?? nak main datang tak datang"kata Encik Radzi.
"kan saya dah bagitahu saya tak sihat lagipun saya tak kisahlah gaji saya dipotong sekalipun"jawab Kun bersahaja.
"saya tak kisahlah awak tak ambil berat jika gaji awak dipotong, tapi awak kena berdisiplin ketika bekerja.awak kena Ingat..awak tu bekerja dengan orang bukan bekerja sendiri. Jika awak taknak bekerja awak boleh letak jawatan...dari menyusahkan saya untuk jawab kepada pemilik kedai ini tentang perangai awak ni!!"marah Encik Radzi lagi.
Kun bangun dari kerusi yang diduduki. Dia mengeluh sebentar lalu tag yang dipakai di tudungnya dicabut lalu diletakkan diatas meja Encik Radzi.
"jika saya menyusahkan Encik Radzi...takpa, Saya boleh ringankan. Terima kasih kerana benarkan saya berkhidmat di kedai ini walaupun sekejap..i'm quit"kata Kun lalu senyuman sinis dituju kearah Encik Radzi sebelum keluar dari pejabat tersebut.
Beg yang ada ditempat letak barang para pekerja diambil Kun lalu ingin berlalu keluar.
"oi...aku balik dulu"kata Kun kepada rakan sekerjanya Fazilah yang ada di kaunter.
"nak balik dah?cepatnya...waktu kerja belum habislah"kata Fazilah
"tu korang..aku punya dah habis"kata Kun.
terangkat kening Fazilah ketika itu.
"huh? maksud kau?"tanya Fazilah lagi
"aku berhenti"kata Kun.
"hah!!"mereka yang sedang membuat kerja semua memandang kearah Kun.
"what?"kata Kun bersahaja
"kenapa kamu berhenti bekerja??"kata Auntie Devi.
"alah Auntie..Encik Radzi kata saya menyusahkan dia jadi saya ringankanlah"tanya Kun
"and kau tak sedih langsung?"tanya Kamilia
Kamilia juga adalah seorang pelajar yang bekerja sambilan di Kedai tersebut.
"for what aku nak sedih...lagipun memang aku dah lama nak berhenti. So yeah. Alah korang jangan risau..aku okaylah. Cuma nanti aku mesti akan rindu korang, lagi lagi kari Auntie Devi"kata Kun lalu senyumannya terukir dibibir untuk kali pertama setelah perkara itu terjadi.
"Auntie pun akan rindu kamu...kalau keberatan datang lah sini lagi. Auntie boleh bagi makan kari ayam lagi but that time, dengan papadom sekali"kata Auntie Devi lalu tubuh Kun dipeluk.
"Alah Kun akan datang balik punya"kata Kun lalu meleraikan pelukannya.
"entahlah, sedih pulak nak bagi kau pergi"kata Fazilah
"alah Fazilah kau ni sejak bila jadi gedik hah? nak sedih sedih pulak"kata Kun lau bahu Fazilah ditampar
"alah kau..siapa nak teman aku melantak Nasi dengan Kari Ayam Auntie Devi lepasni...dah lah kau je yang rajin teman"kata Fazilah dia memeluk lengan Kun seakan akan tidak membenarkan Kun pergi.
"Kamila kan ada..dia lah teman kau"kata Kun
"alah tak sama!!"kata Fazilah lalu melepaskan lengan Kun.
"mengadalah kau ni...aku ni berhenti kerja bukan mati"kata Kun
"ish kau ni mati mati jangan mainlah!!"kata Fazilah lalu lengan Kun ditampar lembut.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...