Anis berjalan menuju ke biliknya...sunyi pulak jalan kebilik ni..selalunya Kun yang balik dengan aku and hari ni dia tak boleh teman aku ke bilik,mula mula rasa nak minta Fikri teman tapi sejak semalam dia asyik senyap je..kat kelas yang kecoh macam biasala mesti Si Lucas and the geng tapi Fikri pulak harini dia nampak serabut sedikit and tak banyak bercakap so..aku taknak lah kacau dia. .
Tiba tiba badan Anis dipeluk dari belakang. Dan pisau diarah tepat pada leher Anis. badannya automatic kaku macam patung.
"jangan jerit...ikut aku, kalau tak aku bunuh kau"kata Lelaki tersebut.
Anis hanya tetap... Takut kalau dia apa apakan dirinya. Lelaki seperti ini memang tak boleh di lawan, sekali dia buat masalah..melayang nyawa aku.
Tiba tiba sepakan padu dari Fikri terkena tepat pada muka lelaki tadi sehinggalah dia melepaskan Anis serta pisau yang ada ditangannya terjatuh ke jalan.
"Lari Anis!"kata Fikri.
Anis lantas mengambil bukunya yang terjatuh tadi lalu berlari kearah belakang bangunan yang ada berdekatan.
Lelaki tadi bangun memandang kearah Fikri lalu terus menyerang Fikri dengan pisau yang dia ambil di jalan tadi. Pisau tadi menusuk kearah perut Fikri.
"Fikri!argh tolong!!"jerit Anis.
Lucas dan juga Fizu yang sedang berjalan di situ memandang kearah tempat kejadian.
"woi!"kata Lucas lalu berlari kearah lelaki yang masih pegun melihat Fikri yang berlumuran darah.
Melihat Lucas mengejarnya terus lelaki itu berlari sepantas yang boleh meninggalkan tempat tersebut.
Anis terus mendekati Fikri.
"Ya Allah, Fikri!"kata Anis lalu terduduk memandang kearah Fikri yang terbaring menahan sakit.
"Anis call ambulance! Cepat!"kata Fizu.
Tanpa menunggu lagi Anis terus mengeluarkan telefonnya dari poket lalu menghubungi Ambulance.
Selepas beberapa minit.. Anis yang berada di kerusi menunggu menghadap kearah pintu bilik kecemasan dipandang.
"Anis... Kejap lagi, Pihak polis datang untuk buat siasatan. Dia akan soal siasat kau dengan Lucas sebab korang yang ada kat tempat kejadian"kata Derrick.
Anis lambat lambat menganguk.
"kau... Tak nampak ke siapa yang tikam,Fikri?"tanya Drey.
"tak... Dia pakai topeng waktu tu. Waktu aku dengan Fizu lalu situ dia dah tikam Fikri and lari dari tempat tu"kata Lucas yang duduk disebelah Anis ketika itu.
Kun keluar dari kelasnya memandang kearah kad ucapan yang diberi oleh Fikri tadi. Dia ni memang buat aku happy lah.. Tak pasal pasal kat kelas tadi aku senyum senyum macam orang gila.Nasib baiklah tiada siapa perasan.
Kad ucapan tadi diterima dengan coklat yang diberi oleh Fikri tadi. Masuk je dalam kelas, Syaza iaitu rakan sekelas Kun terus memberi kad ucapan serta coklat tadi kearah Kun. Siapa sahaja yang tak suka apabila pagi pagi lagi sudah diceriakan dengan coklat.
"Kun!"panggil Dr Hariz.
Kun memandang kearah Dr Hariz yang berada didepannya.
"penat saya cari awak tadi"kata Dr Hariz.
"kenapa ni?kenapa awak cari saya?"tanya Kun.
"Fikri....dia..."kata kata Dr Hariz terhenti lalu cuba untuk bertenang.Penat berlari tadi.
"kenapa dengan Fikri?"tanya Kun.
"dia kena tikam tadi... And now dia dekat hospital"kata Dr Hariz.
YOU ARE READING
CINTA TYPO
Teen FictionANIS NAISSA pelajar sekolah yang cintanya sentiasa ditolak dan pernah ter-typo apabila menghantar mesej kepada KUNISSHA dengan perkataan 'fikir' ke 'FIKRI' dan tanpa dia sedar semuanya menjadi kenyataan apabila pelajar lelaki mat salleh celup masuk...