~7~

74 6 0
                                    

Selepas sahaja waktu sekolah Anis terus berlalu ke motornya. Dipakaikan dahulu helmet dan dipastikan helmet diikat rapi olehnya.

Buat penat je buat presentation tu semalam.. Tahu tahu Cikgu tak datang.. Haish apalah nasib.

Baru sahaja dia keluar dari parkir motosikal.. Seseorang menahannya dari arah yang hendak dijalannya.

"oi kau nak aku langgar kau ke?"marah Anis..

"kau dah langgar dah pun"kata pelajar form 3 itu.

"aik bila masa aku langgar kau... Kalau aku langgar kau dah lama mati kat situ"kata Anis.

"kau dah langgar kesabaran aku"budak itu berkata lagi.

"weyh dik.. Aku malas nak layan budak hingusan macam kau, so sila beredar dari depan tu"kata Anis.

"kalau aku taknak?"tanya budak itu.

"aku langgar je kau.. Kau ingat aku takut?"tanya Anis.

Tiba tiba kawannya keluar dari tempat persembunyian mereka.  Anis mengeluh.. Kisah tamil mana pulak ni! Main serang serang orang.. Aku nak balik lah! Bukan nak tengok lagak cerita tamil korang ni.

Kunci motor Anis diambil oleh sorang dari pelajar tingkatan tiga itu.

"aku cakap kan.. Aku malas nak layan korang ni, bak sini kunci aku"kata Anis.

"try lah ambik"kata pelajar itu lalu membaling kunci tersebut kearah kawan kawannya.

Anis pula mengejar seperti game monyet yang mengejar bola tetapi ini secara buli.

Sesampai sahaja kunci pada salah sorang pelajar yang ada dibelah depan Anis.. Tudung pelajar itu ditarik Kun yang datang entah dari mana sehinggkan pelajar itu hanya pegun berdiri apabila tudungnya ditarik kasar.

"yang lain..korang try lah serang aku? Kalau korang taknak tudung korang jadi macam kawan kau"kata Kun.

Pelajar itu memandang antara satu sama lain.. Manakala Anis hanya pegun berdiri memandang kearah Kun yang ada didepannya.

"last warning. Kau kacau kawan aku ataupun kawan kau yang lain ni kacau dia... Aku tak akan senyap or duduk diam... Aku akan bagi korang sengsara sebab kacau kawan aku"kata Kun lalu melepaskan pelajar tersebut.

"blah ah.. Korang buat apa lagi kat sini"kata Kun lalu mengambil kunci motor Anis yang jatuh diatas jalan.

Sedang Kun memberi kuncinya kepada Anis sorang dari pelajar perempuan itu mengambil papan kerusi kayu yang sudah terbelah lalu ingin menyerang Kun. Mungkin tak puas hati apabila tudungnya ditarik seperti tadi.

"Kun..watch out!"kata Anis lalu kepala Kun dipegang supaya tidak terkena kepala kawannya.

Mata Anis dan juga Kun tertutup menahan rasa serangan yang mungkin dirasai.

"kau nih dah kenapa?"kata Fikri lalu menahan dari pelajar itu memukul kepala Kun.

"Fikri?"Tanya pelajar itu.

Kun dan juga Anis membuk mata mereka lalu menoleh kearah Fikri yang ada dihadapan Kun.

"kau masih kat dalam kawasan sekolah.. Tak perlu kot nak acah gangster"marah Fikri lalu kayu itu diambil dari tangan pelajar itu lalu dibuang jauh jauh.

Lantas perempuan itu berlari jauh dari mereka bertiga. .

"so Kun, Anis.. Korang okey?"tanya Fikri.

"ya.. Kitaorang okey. By the way Anis.."kata Kun lalu berlalu kearah Anis yang ada didepannya.

Wajahnya bercampur marah dan juga risau.

"asal kau bagi diaorang buli kau? Kau nih dah gila ke?"marah Kun..

"aku dah marah diorang tu.. Cuma aku tak sanggup lah nak debik diorang, kat kawasan sekolah kot"kata Anis.

"haish...lain kali debik je, geram aku tengok diorang"kata Kun..

"so kau.. Kau tak takut ke diorang report kat Puan yang kau tarik tudung dia?"tanya Anis

"aku tarik je..bukan aku pukul dia pun"kata Kun.

"dah lah...korang ni dah lah kat sini. Kalau diorang kacau korang lagi, tak pasal pasal pula"kata Fikri lalu ingin berlalu dari situ..

"Thank you"kata Anis.

Lantas Fikri menoleh kearah mereka berdua.

"no hal lah"kata Fikri lalu berlalu keluar dari sekolah.

"kau dengan dia ke tadi?"tanya Anis.

"mana ada.. Aku nak ambil bekal aku kat dalam kelas. Tiba tiba nampak kau yang dia.. Aku tak tahu"kata Kun.

"tapi kau okey tak Kun?"tanya Anis.

"aku okey je lah.. Kau lain kali,pukul je minah minah senget tu"kata Kun.

"baik, Kak"kata Anis.

"siapa akak kau ,hah?"tanya Kun lalu mencekak pinggangnya.

"ye lah kau kan lahir sebulan sebelum aku"kata Anis.

"sebulan je"kata Kun.

"taknak mengaku tua lah tu"kata Anis.

"amboi.. Sedap mulut tu, aku cabai dengan cili kang baru tahu"kata Kun

"okey lah aku nak balik dulu.. Bye"kata Anis.

"bye"kata Kun.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now