~17~

83 4 0
                                    

Anis keluar dari rumah motornya distart lalu berlalu keluar. Dia fokus pada jalan sampailah dia berada didepan rumah seseorang.

Anis memandang lama rumah itu sehinggalah seorang perempuan sampai didepan rumah bersama sama dengan seorang lelaki yang membawa motornya.

"Thanks awak untuk harini"kata Zirah.

"nanti kita keluar lagi yea, sayang. Jadi saya kena gerak dulu. Jaga diri"kata Lelaki itu lalu berlalu pergi.

Anis hanya memerhati gerak lelaki itu meninggalkan rumah itu.. Dan membiarkan Zirah masuk kedalam rumah seorang diri.

Lama lama Anis tersenyum.

Anis berhenti didepan kedai lalu berjalan disusur jalan itu.. Walaupun gelap Anis tetap berjalan tanpa sebarang perasaan curiga.

Dia melihat lelaki yang sama  menghantar Zirah dengan perempuan yang lain. Cara mereka bersama nampak mesra seakan akan mereka mempunyai hubungan.

Anis berjalan sehinggalah dia merempuh lelaki itu hingga airnya yang dipegang terjatuh diatas lantai.

"fuck!! Kau buta ke!?"marah lelaki itu.

Anis berhenti berjalan.

"aku bayar balik?"Anis mengeluarkan duit RM 5 ringgit lalu dihulurkan kearah lelaki itu.

"ahh! "kata lelaki itu lalu menampar tangan Anis sehingga duit yang tadi diberi jatuh.

Tangan lelaki tadi dipegang kasar oleh Anis lalu dibengkok ke belakang sehingga lelaki itu terduduk menahan sakit.

"lepaskan aku!"kata lelaki itu.

"lepaskan dia lah!"marah perempuan itu.

Anis menunjukkan isyarat berhenti kearah perempuan itu.

"aku nak warning kau satu je.. Kau buat aku.. Aku buat kau"kata Anis lalu melepaskan lelaki tadi.

Sudah masuk 20 kali Kun mendail nombor Anis.. Tapi gagal. Kun jadi tak sedap hati terus kunci kereta ibunya diambil dari penyangkut.

"Adik nak pergi mana malam malam macamni?"tanya Puan Laili.

"adik nak pergi tengok Anis kejap.. Dia tak angkat call adik dari tadi"kata Kun.

"dengan budak tu ke?"tanya Puan Laili.

"budak?"tanya Kun.

"Fikri"kata Puan Laili.

"tak adik pergi...."kata kata Kun terhenti.

"Mak tak suka Adik ada hubungan dengan dia"kata Puan Laili.

"Adik tak bercinta dengan dia pun.. Dia kawan dengan adik je"kata Kun.

"ye lah tu.. Ingat yang kamu tu kena belajar lagi lepasni. Mak taknak anak mak khawin time belajar."kata Puan Laili.

"adik pergi dulu"kata Kun lalu berlalu keluar.

Screen telefonnya ditekan berkali kali supaya dapat menelefon Anis tapi gagal.

"mana pulak dia ni pergi"kata Kun.

Kun akhirnya sampai dirumah Anis yang gelap gelita. Terus Kun jadi tak keruan. Salam diberi lebih dari 10 kali tapi tiada respon...rumah berkunci.

tiba tiba bahunya yang berlapit dipegang oleh seseorang. Tanpa menunggu lagi Kun terus menjerit.

"Kun! This is me"kata Fikri.

"Fikri.. Kau buat apa kat sini?"tanya Kun..

"kau yang text aku nak pergi sini.. Lepastu aku mesej kau.. Satu pun kau tak balas. Aku jadi risau tu aku datang sini"kata Fikri.

"Anis takda"kata Kun.

"mana dia pergi?"tanya Fikri.

Kun mengeleng lalu mengangkat bahunya tanda tidak tahu.

"korang buat apa kat sini?"tanya Anis.

"Anis... Kau pergi mana? Penat aku call kau"kata Kun.

"Balik..."kata Anis.

Kun terkejut dengan perilaku Anis.. Envelope besar yang dipegang oleh Anis dipandang Kun.

"apa benda ni?"kata Kun lalu ingin mengambil envelope yang dipegang Anis.

"Kun!balik la! Kau juga Fikri"kata Anis kasar lalu menutup pintu rumahnya.

Kun mengeluh.

"apa dah jadi?"tanya Fikri.

"a.. ak.. ku.. tak tahu"kata Kun gagap.

"kau okey tak?"tanya Fikri.

Kun menganguk.

Keesokan paginya.

Zilah bangun dari tidurnya lalu berlalu ke peti surat.

Dia melihat envelope besar yang tertulis namanya disitu.. Tanpa menunggu lagi Zirah terus membuka envelope itu.

Satu persatu gamba yang ada didalam envelope tersebut dipandang oleh Zirah. Lama kelamaan Zirah jadi tidak keruan.

Terus dia bersiap untuk berjumpa dengan lelaki yang menghantarnya semalam.

Dia duduk di meja makan yang kosong apabila sampai sahaja di kedai makan yang tidak jauh dari rumahnya.

Selepas beberapa minit lelaki tersebut duduk didepan Zirah.

"you terangkan apa benda ni?"kata Zirah lalu gamba gamba yang diterimanya tadi dicampak kearah lelaki tersebut.

"apa ni? Siapa yang bagi?"tanya lelaki itu.

"baik you terus terang je lah, Razin. Itu siapa?!"marah Zirah.

Razin tersenyum.

"nak i mengaku? ni teman wanita i. Tak puas lagi? I dah lama dah dengan dia.. Sebelum you lagi. Dia lagi better dari you.. "kata Razin bersahaja.

"sanggup you buat benda ni... I sayangkan you"kata Zirah.

"wait.. Sayang? You ingat i tak tahu apa hubungan you dengan Syah? You tergedik gedik dengan dia.. That time you fikir pasal i?tak kan? So i buat benda sama. Sebab i taknak lah you sorang je yang bodohkan i.. Biar i yang bodohkan you juga"kata Razin.

"macam mana you tahu pasal Syah?"tanya Zirah.

"aku tak bodohlah, Zirah! Aku tak bodoh macam kau!..and now, kiranya senang lah kan. Kau tahu aku buat salah and aku tahu kau buat salah. It's mean, it's over"kat Razin lalu berlalu dari kedai tersebut.

Kun yang ingin masuk kedalam kedai tersebut hanya memandang kearah Razin yang baru sahaja keluar dari kedai makan tersebut.

Tiba tiba badannya dirempuh Zirah..tanpa meminta maaf Zirah terus mengejar Razin.

Aku terlepas drama tv3 ke? Asal dengan diorang tu? Lalu mendekati kaunter.


CINTA TYPO Where stories live. Discover now