~1~

127 6 0
                                    

Jujur aku cakap.. Aku kadang kadang malas gila nak pergi sekolah tahun nih tapi disebabkan tahun nih aku SPM.. Aku kena lah jugak ringankan punggung ringankan badan untuk pergi sekolah.

Baru sahaja sampai didepan sekolah..sudah penampakan pintu pagar sekolah sudah tertutup menandakan aku datang lewat ke sekolah harini. Pengawas nih baru first day sekolah dah terapkan peraturan ke? Bagi lah chance sikit.

Pondok guard yang dimana tempat pengawas menyuruh kami menulis nama masing masing aku dekati. Sedang aku menulis nama aku di kertas kajang yang disediakan oleh pengawas aku menangkap suara kawan baikku.. Urm siapa lagi?mestilah Kunissha atau sedap dipanggil Nissha.

Terus aku menoleh kearah Nissha yang berdiri tegak dibelakangku dengan tangan yang dimasukkan didalam poket vest pengawasnya.

"first day sekolah..dah lambat?"tanya Nissha.

"aku bangun lambat tadi"kata Anis.

"kau masuklah barisan.. Don't worry aku kawtim kau."kata Nissha.

"serieslah weyh?"tanya Anis.

"yer.. Cepatlah masuk barisan... ke kau nak jugak duduk kat barisan budak budak lambat?kena rotan baru tahulah"kata Nissha.

"terima kasih, babe"kata Anis.

Seronok tau bila ada kawan berjawatan nih.. Boleh kawtim. Mungkin Nissha nih dalam mood baik dia, tuh dia senang senang kawtim kalau tak mahunya dengan aku aku sekali dia marah.

Mendengar ucapan pengetua.. Blah blah blah and akhirnya kami semua masuk kedalam kelas. Tempat yang barada ditepi selang satu meja dari tingkap menjadi pilihan hatiku. Kelas nih boleh tahan berhabuk jugak eh? Tapi aku tengok semua orang buat tak tahu je.. So aku pun buat tak tahu je lah...buku tulis yang masih kosong aku keluarkan lalu aku tulis namaku disetiap satu buku tulis itu. Time cuti taknak buat.. Ha gelabah lah kau!

Tiba tiba mataku memandang seorang lagi murid yang aku rasa lewat juga masuk kedalam kelas cuma aku tidak beberapa kenal dengan wajahnya. Budak baru aku rasa? Boleh tahan muka dia? Rambut pun cantik disikat ketepi..badan tinggi lampai. Mataku pula memandang kearah pelajar perempuan yang duduk dibelakangku dan juga Shafika yang duduk disebelahku.. Semua tidak kelip memandang jejaka yang baru sahaja masuk kedalam kelasku.

Pelajar baru itu terus mengambil tempat duduknya dihadapan Luke yang dari tadi leka membaca buku komik yang entah mana dia dapat. Cara budak lelaki itu membuat semua orang tergamam apabila dia lebih yakin untuk tidak menegur kami yang memandangnya malahan lebih suka untuk terus meletakkan kepalanya diatas meja.. Seakan akan sedang tidur.

"hensemnya weyyyy Anis!!"kata Shafika lalu menampar nampar bahuku. Argh budak nih.. Geram sekalipun jangan lah tampar aku!

Akhirnya Cikgu matapelajaran pertama kami masuk kedalam kelas. Terus murid yang lain bangun untuk memberi salam.. Tak terkecuali juga budak baru itu juga memberi salam. Selepas diberi kebenaran untuk duduk..cikgu mula perasan dengan kadatangan pelajar baru didalam kelas kami.

"cikgu rasa.. Cikgu tak pernah nampak awak kat dalam kelas sebelum nih..boleh kenalkan diri?" tanya Cikgu Suhaiza.

"Assalamualaikum semua, nama saya Fikri Ardman and i am from Bern, Switzerland" kata Fikri.

Muka melayu tapi kata dia from Switzerland... Gila ke?nak tipu kitaorang pun fikir dua kali lah! Tapi dia nih ada juga muka mat saleh tapi tuh lah.. Kebanyakan dia nih muka melayu lah.

"i was born in Bern, Switzerland..dan membesar kat malaysia"kata Fikri.

Eh eh macam tahu je orang dah mula blur dengan dia kata yang dia dari Switzerland rupanya lahir je. Hek eleh.Tapi kan seriously suara dia macho gila weyh!

"welcome to 5 Utama, Fikri.. And now have a seat"kata Cikgu Suhaiza.

"thank you, Cikgu Suhaiza"kata Fikri.

Selepas habis semua mata pelajaran sebelum rehat..akhirnya kami semua bergerak untuk pergi ke kantin lalu berlalu ke tangga blok K..Nissha nih dari semalam ingatkan aku kat mana dia jaga supaya senang sikit dia nak rehat dengan aku.

"hoi!!"jeritku apabila aku menyergah Nissha dari belakang.

"Ehh MAKKK!!" jerit Sha balik.

"ish kau nih.. Mak kau kat rumah lah, bukan kat sini"kataku lalu mengambil tempat dudukku.

"Anis Naissa!! Dimanakah salam anda ketika bertemu dengan seseorang!"marah Nissha.

"amboi..Assalamualaikum"kataku.

"Waalaikumussalam..."kata Nissha.

"kau nak tahu cerita tak yang... "kata kataku terhenti apabila Nissha mula menyampuk.

"ada budak baru masuk dalam kelas kau"kata Nissha.

"macam mana kau tahu?"tanyaku.

"satu sekolah tahu budak baru hot tuh masuk kelas kau"kata Sha.

"wow.. Cepatnya tersebar cerita"kataku lalu mengunyah makananku.

"cuma aku tak tahu siapa nama dia.. Okey, now tell me.. What is his name?" tanya Nissha

"Fikri"kataku.

Tiba tiba aku terdengar gelak tawa Nissha yang tiba tiba terhambur seakan akan digeletek hantu. Budak nih dah kenapa?tiba tiba gelak pulak.

"pahal kau gelak?"tanya Anis..

"are you still remember the way i call you Fikri....just sebab typo Fikir tuh?"tanya Nissha.

Tiba tiba aku teringat kejadian itu.. Argh jangan sudah jadi kenyataan!! Cause why? Seriously budak tuh nampak bukan jenis peramah.. Tak suka bercakap... Kalau time dalam kelas aku takleh tipu dia tiba tiba pakai cermin mata time menulis tadi and ada rambut dia terjuntai.. Seriously hensem.. But dia hanya buat kerja dia je.. Dia tak tegur budak perempuan kat dalam kelas and even dia tak tegur budak lelaki kelas aku jugak..so bagi aku dia SOMBONG.

"ingat"kataku.

"it's mean...apa yang kau nak tahun lepas dah jadi untuk tahun nih. So more better kau cepat cepat ambil peluang. Try to talk to him" kata Nissha.

"i don't think so.." kataku kurang pastu.

"whyyyyy!!"kata Nissha.

"dia nampak sombong and kriteria lelaki yang aku nak bukan dari kalangan yang Sombong dan jugak memilih"kata Anis.

"dia dah cakap pasal kriteria Pulak!"kata Nissha.

Yes.. I have to say that. I'm was the one who want to having a new classmates.

Tapi bukan yang macamni...sombong je memanjang and just buat kerja sendiri.

CINTA TYPO Where stories live. Discover now