Heeseung memikirkan jawapan yang Jay ucapkan ketika mereka bertemu di cafe I-LANDER.
Flashback...
"Apa yang kau nak tanya sampai nak berdepan ni?"Tanya Jay selamba sambil mencicipkan milk tea yang telah dihidangkan kepadanya.
"Kau tahu Jisoo yang beri pil gila itu pada Sunoo ?"
Pertanyaan Heeseung membuatkan Jay hanya tersenyum sinis dan membuat muka bagaikan nak kena penampar eh.
"Ciannye baru tahu ke ?Ehe,ya.Aku bagi sebab dia yang nak."Mendengar ucapan Jay membuatkan Heeseung tergumam.
"Maksud kau...?"
"Aihh,hyung.Aku sepatutnya gerak sendiri beri makan pil itu kepada Sunoo tetapi Jisoo perasan akan kebencianku pada budak tu so dia dengan setulus hati dan ikhlas ingin menolongku membuat kerja kebaikan ni"Jelas Jay dengan penuh bangga.
Heh,kerja kebaikan apanya ?
"Jadi selama ni kau ambil ubat tu dan bagi kat Jisoo dan Jisoo meminumkannya kepada Sunoo ?"
"Bingo~Bijak pun"
"Jadi aku fungsinya apa padamu ?"Tanya Heeseung.
"Kau?Adalah.Mungkin sekarang kau takde fungsi but suatu hari nanti mungkin ada.."Jay menunjukkan senyuman segaris dibibirnya membuatku dahi Heeseung berkerut..
;Apa lagi permainan dia ni...::Gumam Heeseung dalam hati.
Flashback off...
~♡~
Sunoo sedang mengajar dalam kelas tetapi secara tiba-tiba kepalanya terasa amat berat membuatkan pen marker terlepas dari genggamannya.
Semua mahasiswa dan mahasiswi melihat Sunoo dengan pandangan bingung.
Sunoo menyentuh kepalanya yang teramat sakit.
"Tolonglah,sekarang bukan masanya..."Gumam Sunoo.
"Mr.Kim ?Mr.Kim oke tak?"Tanya Taehyun,salah seorang mahasiswa.
Senyap.
Sunoo cuba merehatkan sekejap kepalanya sebelum mendongak melihat sekeliling.
"Darah..aku dahagakannya.."Gumam Sunoo perlahan.
Jay dan Heeseung menatap perlakuan pelik Sunoo.
"Kau berubah sekarang kau dapat padahnya"Gumam Jay tersenyum.Heeseung berdoa sangat-sangat kepada tuhan agar menyedarkan Sunoo sekarang ini.
"Ya allah,kau berikanlah kesedaran kepada Kim Sunoo ini..Kau selamatkanlah dirinya dari membuat perkara gila...Aminn..."
Alhamdulillah guys.Tinggal ucap dua kalimah syahadah dah boleh imam korang :>>>>
Dia ingin mendekati pelajar untuk memuaskan nafsu psycho nya tetapi niatnya ditahan sebentar.Sunoo teringat akan Wonhee sebelum bibirnya mengukirkan senyuman sinis.
"Class.Mr.Kim tak sedap badanlah.Terpaksalah k9ita skip kelas untuk harini"Ucapan Sunoo hanya mendapat anggukan pelajar.
Dia melangkah pergi dari situ.Heeseung mula tak sedap hati kalau ada apa-apa jadi terhadap Wonhee jika Sunoo pulang.
Pelajar mula dah bersorak bila kelibat Sunoo dah tiada.
"Yeya!Skip kelas!Jom kita lepak kat cafe cyber Bin"Kata Yeonjun kepada Soobin.
"Orait bos"
Mereka memang jarang skip kelas.Lagi-lagi time masa Kim Sunoo.Kalau skip,ia bagaikan mereka menang loteri besar.
Jay hanya membiarkan Sunoo membuat halnya bila pulang.
"Lantak ah.Hal mu,janji tak kacau plan ku musnahkan kau"Gumam Jay dan membaringkan kepalanya dikerusi.
~♡~
Rutin harianku masih berjalan.Menjadi suri rumah dirumah kosong ni.
"Rumah ni macam diamond dah ku tengok.Tak kotor pun dibersihkan."Kataku sendiri.Aku masih tak melihat sisi jahat Sunoo selepas kejadian pecah pasu haritu.
Dia adalah kejam.Tu pun kalau membangunkan aku.Asyik kena simbah air je.Tiba-tiba aku endengar sebuah kereta meluncur laju tepat berhenti didepan rumahku.
"Tu kereta Sunoo.Awal pula dia pulang"Kataku dan ingin melangkahkan kakiku kepintu depan.
Secara tiba-tiba jeritan Sunoo membuatku terkaku.
"Yang Wonhee!Keluar dari rumah kalau kau taknak pergi kayangan!!Lari sejauh mungkin sehingga aku tak mampu kejar!!Aku kira sampai 10!!Jangan sampai aku tak berlembut!!"
Kakiku menggeletar taktala mendengar bunyi pisau dihiris ataupun kapak ke.Asalkan ia bunyi hirisan untuk menajamkan pisau.
"Aku harus pergi.Sunoo dah memulakan permainan gilanya.."Dengan pantas,aku pergi kepintu belakang rumah untuk melarikan diri.
Clear.
Sunoo hanya ada didepan.Peluang keemasan untukku lari mungkin besar.
"Sayang?Dah jumpa!"Suara comel Sunoo tidak jauh dariku membuatku terbeliak.
Badanku mula meggeletar.
Dia tak ikut peraturan.Dia kata kira sampai 10.
Dasar kehanatan apakah ini.
"S-sunoo.."
Wajahnya memaparkan senyuman lebar yang menyeramkan.
Peluang keemasanku untuk larikan diri dari Sunoo mungkin hanya 5% ataupun tak ada langsung.
Aku terperangkap.
Tangan Sunoo kemas menggenggam sebilah kapak yang berkilau.Baru lepas ditajamkan.
Langkah Sunoo semakin lama semakin laju medekatiku.Aku langsung mengunci pintu tersebut dengan degupan jantung yang tak teratur.
Ketukan kuat bertubi-tubi Sunoo membuatku meremang.
"Sayang?Sunoo akan temu kamu~"
Aku nampaknya hanya ada satu jalan keluar.
Bersembunyi dalam rumah tu.
Permainan bodoh Kim Sunoo memang mematikanku.
Dimana aku harus sembunyi?
Tempat yang gelap.
Tempat tertutup.
Tempat yang tak dapat Sunoo fikirkan.
Fikir Wonhee.Tak banyak masa ni.
Bing💡
Aku sayang kau otak.
Aku tahu kat mana tempat tu.
TBC
Bab lepasni aku pub kejap lagi eh.
Im back~😇😂😂
Dont forget to vote tau🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟
YOU ARE READING
『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕ 𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿ
Mystery / ThrillerKim Sunoo,seorang lelaki psycho yang amat kejam.Dia akan menjadikan sesiapa yang menarik minatnya at first sight akan dijadikan isteri. Yang Wonhee,wanita ceria dan cantik yang baru berpindah ke Seoul dan melanjutkan pelajaran dikejutkan dengan wata...