Sepenuh hatiku berharap agar Sunoo cepat sedar dari tidur lenanya.Dah 3 hari tubuhnya terlantar lemah dikatil miliknya.
Aku mengelap peluh-peluh Sunoo kerana tiba-tiba sahaja suhu badannya menjadi panas.Kenalah aku memerhatikannya sepanjang masa.Takut meracau pula.
Semasa mengelap peluh-peluh didahinya,aku menghentikan kerjaku lalu jariku merayap diwajahnya menyentuh keningnya yang kemas.
Wajahnya begitu tampan sehingga aku tak dapat nak melarikan iris mataku dan tanganku dari menatap wajahnya.
"Kau punya tahi lalat dipipi belah kiri...bulu matamu juga tebal,hidungmu mancung...Terlalu sempurna untuk menjadi lelaki psycho..."Kataku tidak mengontrol nadaku.Yalah,Sunoo pun tak sedarkan diri lagi,buat apa aku cakap pelan-pelan?
Nafas berat kedengaran keluar dari mulutku lalu menatap handphone Sunoo yang berada ditepi.Sehinggakan aku terfikir sesuatu bila melihatnya.
"Boleh ke aku pinjam jap?Aku rindu Jungwon...Tak apa kan?Sekejap je ya"Dengan penuh keberanian,aku mencapau handphone milik Sunoo lalu membukanya.
Mujurlah dia tidak meletak password.Mungkin tahu orang takkan kacau.Kalau tak,memang mati diorang Sunoo kerjakan.Main-main eh dengan Psychopath.
Aku mula mendail number telefon Jungwon.
"Jawablah wahai Wonnie ku.."
Dalam beberapa saat,panggilan itu dijawab.
"Yeobuseyo?"Hujung talian itu merupakan suara yang teramatlah aku rindukan.Suara dongsaengku..
"Wonnie-ah,ini nuna."Kataku membuatkan Jungwon terdiam seketika.Mungkin shock aku tiber call dia.
"Nuna!!!Tau tak Wonnie risau kat Nuna!!Nuna oke tak?!Ada cedera tak?!Nuna kat mana?!Dah makan?!"Soalan bertalu-talu keluar dari mulut Jungwon membuatkan aku tergelak.
"Yah,mohon bertenang.Nuna....oke kat sini..Jangan risau,nuna dah makan."Tipuku.
"Tapi Nuna kat mana sampai tak datang jumpa Wonnie?Betulkah Nuna oke?"Tanya Jungwon dengan nada yang membuatku pilu sehingga aku terdiam buat seketika.
"Nuna okelah,jangan risau.Nuna cuti kejap.Ada hal yang harus ditugaskan.Nanti Nuna akan jum---paaa dongsaeng Nuna yang comel ni dan peluk erat-erat"Kataku.
"Aik?Seingat Wonnie....ada ajussi jumpa Wonnie haritu bagitahu yang Nuna sembunyikan diri sebentar."Mendengar Jungwon mengatakannya,aku tergumam.
Ajussi mana pula?Takkan Kim Sunoo?
"Wonnie-ah,kamu oke tak kat sana?"Soalan yang Jungwon tanya padaku aku tanya balik padanya.
"Wonnie oke tapi apa maksud semua ni?Kenapa ada orang nak bunuh Nuna?And ugut nak bunuh Jungwon?"
Sekali lagi,hatiku merasakan teramatlah tidak senang mendengarnya.
"Yang Jungwon,dengar apa yang Nuna ingin katakan.Jangan keluar rumah,jangan kesekolah,kunci rumah jangan biar siapa-siapa datang.Nuna akan uruskan hal makan minum Won"Ujarku.
"Tapi sekarang Wonnie tinggal kat rumah kawan sebab ajussi tu suruh"
"Ah,gitu..Jadi jangan keluar rumah.Ikut apa yang Nuna kata ni ya?"
"Hmm....baiklah...Nuna jaga diri tau kat sana..."
"Ya...kamu juga..."
Panggilan pun dah berakhir bila aku menekan butang merah.
Aku menghembus nafas berat bila memikirkan semua yang berlaku ni.Mataku kembali melihat tubuh Sunok yang terlantar itu.
"Sementara kau belum bangun,aku akan cari cara menyembuhkan mu agar kita bisa hidup seperti manusia normal tanpa cacat celah...."
~♡~
Jay memandang Jisoo yang sedang sibuk berselfie mulu dari tadi.
"Kau ni tak habis-habis selfie.Kalau muka dah buruk baru nak berhenti?"Kata Jay dingin membuatkan Jisoo berdecit.
"Ceh,kalau jeles bagitahu lah.Kau nak selfie ngan aku ke?Aku oke je selfie ngan lelaki ganteng macam kau"Balas Jisoo.Entahlah tengah memuji Jay ke tidak.
Jay hanya memilih mendiamkan diri.Kalau dibahaskan sesuatu,nanti banyak pula bebelan keluar dari mulut manja Jisoo tu.
"Kau suka aku ke?"Pertanyaan Jisoo secara tiba-tiba itu membuatkan mata Jay membungkam.
"WOI,AGAK-AGAK LAH AKU NAK SUKA KAU?!"
"WOI CAKAP TU PERLAHANLAH SIKIT.AKU NI SEBELAH KAU JE PUN!"
"JANGANLAH BALAS BALIK!"
"SAKIT TEKAK KU JERIT NI!"
"Ehem!Swarry,aku tanya je.Janganlah jerit bagai macam orang hilang bini."Kata Jisoo.
"Agak-agak kot soalanmu tu.Aku?Nak jatuh cinta ngan kau??Memang taklah.Mending aja aku jatuh cinta ngan monyet"Ujar Jay selamba.
"Ih,dengan aku yang dah lama kau kenal tak pula kau suka.Tapi dengan Wonhee yang baru kenal suka pula"Nada Jisoo kedengaran seperti cemburu.Tetapi Jay hanya membiarkannya.
"Itu sebab aku tertarik dengannya.Tak sangka pula Sunoo tu ada hati dengan budak tu.Nampaknya tuah memihak kepadaku untuk menghampuskan Sunoo"
"Tapi aku nak tanya.Apa yang kau dapat dengan buat begini?Kau bukannya siapa-siapa pun buat sunoo"Ujar Jisoo membuatkan wajah Jay menjadi serius.
"Aku akan gembira juga.Wonhee akan jadi milikku.Aku buat sebab nak hancurkan Sunoo.Yang kau tu sama.Apa yang kau dapat dari membunuh abang tiri?"Pertanyaan Jay kali ini membuatkan Jisoo terdiam.Sebentar.
"Aku?Aku cuma nak puaskan hatiku kan.Niat kita berdua sama.Cuma kau tu nakkan perempuan.Aku?Memang benci sangat ngan lelaki bego tu"
"Bego-bego pun dia tetap pintar.Kalau tak dia takkan jadi pensyarah diusia muda."Balas Jay selamba tetapi dengan muka dingin.Jisoo mula membuat reaksi menjengkelkan.
"Whatever.So bila plan mu nak mula?"Tanya Jisoo.
Pertanyaan itu membuatkan wajah Jay yang serius mula mengukirkan senyuman sinis penuh makna.
"Sebentar saja lagi...."
TBC
Makaseh guys yang dah baca ff ni sbb dah sampai 1K readers😭😭Happy aku sbb tak pernah dpt byk begini.
Sorry pendek untuk bab ni👁💧👄💧👁
Aku mungkin jarang sikit update sbb esok mula kelas online UWAHH!!Sedihnya pula...
Mungkin aku akan update seminggu sekali tapi kalau ada masa aku double update.So aku nak habiskan cepat ff ni sbb satu ff ku lain dah behabuk cause takde idea😭😭*sorry byk ckp*
By the way,dont forget to vote okay!🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
YOU ARE READING
『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕ 𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿ
Mystery / ThrillerKim Sunoo,seorang lelaki psycho yang amat kejam.Dia akan menjadikan sesiapa yang menarik minatnya at first sight akan dijadikan isteri. Yang Wonhee,wanita ceria dan cantik yang baru berpindah ke Seoul dan melanjutkan pelajaran dikejutkan dengan wata...