🔼35

853 120 6
                                    

Bunyi bingit membuatkan matanya terbuka secara perlahan.

"A-aku kat mana ni?"Bisik Sunoo dalam hati.Gudang yang kosong,hanya ada dirinya yang duduk disebuah kerusi dengan tangan dan kaki yang terikat.

Dia cuba meronta-ronta untuk melepaskan diri tetapi sayangnya,semua itu hanyalah sia-sia.

"Dah bangun?"Suara milik seorang gadis yang amat Sunoo kenali berbisik dicuping telinganya.

"Jisoo?"Soal Sunoo.

"Maaf buat begini.Tapi,aku nak laksanakan tugas terakhirku"Kata Jisoo membuatkan dahi Sunoo herkerut memahami makna tersebut.

Jisoo menunjukkan sesuatu ditelapak tangannya membuatkan Sunoo terbeliak memandangnya.Dia meronta-ronta ingin lari dari situ.

"Takde guna,dengan ubat akhir ni...Kau akan musnah kalau tak pergi hospital secepat mungkin...Takkan bangkit lagi...Kau tak suka masuk rumah sakit jiwa kan?"

"Aku taknak!Aku nak pulang!"Jerit Sunoo bagaikan budak kecil merengek meminta pulang.

"Tak boleh pulang kalau belum makan ubat tau?"Jisoo memberi isyarat kepada lelaki yang berada disitu untuk tolong menahan Sunoo agar lelaki itu tidak bertindak diluar kawalan taktala ubat hinggap kedalam mulutnya.

"Aku taknak kau jadi setan!"

Gerakan Jisoo terhenti apabila mendengar apa yang baru Sunoo katakan.

Sunoo menatap tajam iris mata milik Jisoo.

"Aku taknak diri kau yang rosakkan diriku buat kali terakhir.Aku taknak kau menyesal.Aku abang tiri kau.Aku sayang kau."Ujar Sunoo.

"Tapi aku....tak sayang kau.Apa boleh buat?Aku tak....takkan menyesal"Kata Jisoo sedikit was-was.

;Mengapa hatiku mengatakan sebaliknya?

"Baiklah...kalo itu yang kau nak aku tak paksa...Jisoo-ya,jaga eomma baik-baik tau?Jangan sakiti dia sepertimana kamu buat kat aku...."Ujar Sunoo penuh perasaan membuatkan Jisoo tergumam.Tangannya tergetar-getar kerana jasadnya tidak ingin melukai abang tirinya itu.Lebih-lebih lagi kalau tentang ibunya...

"Dahlah,hentikan.Aku takkan kasihan atas ucapanmu.."Jisoo pantas menyuruh lelaki yang menahan Sunoo itu untuk menelankan ubat tersebut dengan segera kepadanya.Sunoo meronya-ronta ingin melepaskan diri tetapi apakan dayanya bila ditahan oleh dua orang lelaki gagah...

"Manfaatkanlah masa yang ada....Semoga harimu baik-baik sahaja....oppa..."Untuk prrtama kalinya,Sunoo terkaku mendengar ucapaj yang dialunkan oleh adik tirinya.

Ucapan itu bagaikan....ikhlas dari hati.Langsung tak ada rasa penipuan terselit didalam nada suaranya .

"Byee,fikirkanlah cara nak lepaskan diri.Kau kan...bijak?Heh"Nada menjengkelkan keluar dari mulut Kim Jisoo kembali seperti biasa.

Kemudian,dua orang lelaki tersebut melepaskan cengkaman mereka dari badan sunoo kerana tugas mereka dah selesai.

Sunoo mula rasa sakit yang amat perit menyerang kepalanya.Kawasan sekeliling menjadi tidak teratur dan penglihatannya menjadi kabur.Kelibat Jisoo juga semakin menjauh dan menjauh.

"Aku tak boleh buang masa...Aku kena selamatkan Wonhee dari kesetananku....Aku kena aaacepat"Gumam Sunoo lalu mencari cara untuk melepaskan diri dari situ.

~♥️~

Jungwon memandang tepi dinding dengan pandangan kosong seolah-olah hidupnya dah tak bermakna.

『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕   𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿWhere stories live. Discover now