🔼12

1.1K 172 43
                                    

"Mama nak pergi rumah Sunoo buat apa?"Tanya Jisoo kepada Mamanya.

"Mama nak lawatlah.Dah lama Mama tak lawat budak tu.Mama cuma nak tengok keadaannya"Kata Mama.

"Laa,biarlah dia begitu.Dia kan boleh hidup sendiri"Kata Jisoo sedikit malas.Yalah,dia kan benci sangat ngan Sunoo tu.Mama menggelengkan kepalanya melihat perangai anaknya yang tak pernah nak menerima Sunoo sebagai ahli keluarganya.

"Dahlah,kamu jaga rumah.Mama nak pergi ni"Kata Mama.

"Ah,ikut suka Mama lah nak pergi rumah si mental tu!"Jisoo menghentakkan kakinya masuk kebilik membuatkan Mama geram.

"Kim Jisoo!!"Jerit Mama.Dia hanya menggelengkan kepalanya lalu berlalu pergi dari rumah itu.

~♡~

Aku menyediakan sarapan sementara Sunoo sedang tidur.Aku ni nasib je bangun awal.Kalau lambat,conferm Sunoo dah pergi kerja.

"Okey,aku harus bersikap lembut padanya.Tajleh kasar-kasar"Kataku menarik nafas dan menghembusnya.Roti sandwich disediakan dimeja bersama teh panas.

Aku duduk dimeja makan menunggu kedatangan Sunoo.Aku terdengar bunyi air dari arah tandas.Aku boleh agak yang Sunoo mesti tengah mandi.

"Okay,relaks Wonhee.Anyeong,Sunoo~Em,tak terlalu informal sangat ke tu?Anyeonghaseyo,Mr.Kim~Aih,itu dah dilarang oleh Sunoo kelmarin.Kalau macam tu----Good morning,sweetie~Ih,geli pula ku dengar."

Aku teringat tentang apa yang Sunoo katakan.Aku kena membuatnya semakin menyukaiku jika taknak aku dikubur.

"Aku kena jadi sweet sikit.You can do it Yang Wonhee!"Gumamku dalam hati.

Sosok lelaki tampan dengan rambut yang tak terlalu terurus akibat selepas mandi berserta baju yang tak terlalu dikemas-kemaskan lagi muncul.Dia adalah Kim Sunoo.

"Anyeong,Ddeonu~~"Kataku dengan manja membuatkan wajah Sunoo bingung dan menghentikan langkahnya.

Woi,kau yang minta aku jadi sweet...janganlah tunjukkan wajah yang buat aku malu begitu.

"Kenapa kau tiba-tiba manja ni??"Tanya Sunoo yang masih berdiri.

"Laa,aku kena buat..kau jatuh cinta kat aku"Kataku sedikit malu.Sunoo tiba-tiba mengukirkan senyuman.

"Hanya itu je kau buat.Anyeong ddeonu~?"Tanya Sunoo.Aku langsung berdiri dan pergi kearahnya dan berhenti didepannya.

"A-aku akan kemaskan bajumu.."Aku memyentuh baju Sunoo dan membetulkan bajunya yang kelihatan tak kemas itu.Mukaku agak merah kerana Sunoo hanya menatapku.

"Ada tomato dipanggangkah yang buat mukamu merah?"Tanya Sunoo.Aku dengan pantas menggelengkan kepalaku.

"Ani!"Kataku.Aku membetulkan rambut Sunoo sehingga Sunoo mengambil kesempatan itu mendekati wajahku lalu kami hanya berjarak hanya tinggal beberapa inci lagi.

"Buatlah sesuatu yang mungkin...boleh buat jantungku berdebar?"Tanya Sunoo.Aku teragak-agak untuk melakukannya.Tetapi,lantak ah!Dah aku dalam situasi gawat.Apalagi..buat jelah.

Aku menutup mataku dan mengucup bibir Sunoo.

Suasana mula berasa hangat.Dengan pantas aku menjauhkan wajahku dan menarik nafas.Sunoo agak steady dan mengukirkan senyuman sinis.

"Cool~Kau dah berjaya buat jantungku berdebar."Kata Sunoo membuatku lega.Nasib baik aku berjaya.

"S-Sunoo--Aku masak breakfast.Ka---"

『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕   𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿWhere stories live. Discover now