"Jungwon~Jomlah join kitorang lepak"Kata Ni-ki.
"Eo?Takpelah.Aku---"
"Sunghoon!Korang nak pergi mana??"Belum sempat Jungwon menghabiskan perbicaraannya?seorang perempuan yang bernama Park Hyesoo mencelah.Dialah perempuan yang menarik perhatian Jungwon.
"Aku,Jake,Ni-ki nak lepak ni.Wae??"Kata Sunghoon.
"Of course lah aku nak join."Kata Hyesoo.
"Hyesoo ni dimana ada Sunghoon,disitu dia takleh nak lari"Usik Jake pula membuatkan Hyesoo geram.
"Yah!Dari kau lepak ngan kitorang,baik kau urus pacarmu sana"Kata Hyesoo.
"Kitorang gaduh.Ahh,molla!Jungwon-ah,kau taknak ikut kitorang"Kata Jake sambil menatap Jungwon yang tersenyum menampakkan dimplenya.
"Aku join koranglah.Hehe,tiba-tiba pula rasa nak lepak dengan korang"Jungwon mengubah fikirannya.Ni-ki langsung memeluk bahu Jungwon.
"Orait!Kalau begitu....Jom!!"Kata Ni-ki.
•
Aku dan Jay yang telah selesai lunch,dia ingin menghantarku pulang.
"Eh,takpelah.Aku pulang sendiri."Kataku.
"Biarlah aku hantar.Bahaya tau pulang sendiri."
"Takde bahayalah.Sekarang ni masih terang."
"Kalau macam tu,takpelah.Anyeong,Wonhee-ssi"Kata Jay melambaikan tangannya.Aku pun membalasnya dengan senyuman lalu berjalan dengan hala tuju masing-masing.
•
Aku membuka pintu rumah dan nampaknya Jungwom belum pulang.
"Budak ni pergi mana pula??Aih,aku mahu mandi~~"
[ Dibilik ]
Selesai membersihkan diri,aku berdiri didepan cermin sambil memakai skincare ku yang tersayang.Tiba-tiba aku teringat akan Mr.Kim Sunoo tentang kelakuannya.
"Benarkah Mr.Kim tu psycho?Apasal dia pecahkan pasu kaca??Apa yang aku buat sampai moodnya berubah mendadak??Heih,nampaknya aku kena berhati-hati bila bertembung dengannya. Jay memang boyfriend material bila ditengok.....adakah aku meminatinya??Sedarlah Yang Wonhee!Baik aku selidik tentang lelaki psycho tu."Kataku mengambil phoneku.
Dding
Sebaik sahaja aku mencapai Phone ku,Jungwon menelefonku.
"Budak ni pehal pula??"Aku pun menjawabnya.
"Nuna~Wonnie balik lambat sikit."Kata Jungwon.
"Dah ada teman baru ya??Balik lambat pun takpe.Nanti balik rumah nuna hukum okey??"Usikku.
"Nuna!Aih,arassoyo.Wonnie balik awal sikit.Okey?"
"Em,oghey~!"
Aku pun mematikan panggilan lalu membuka telegram.Apalagi,nonton dramalah jawabnya.Gendre apa?Of course thriller!
•
Kim Sunoo berdiri dibiliknya yang bersuasana sedikit gelap sambil memegang pisau yang kelihatan berkilau.
"Dia milikku......kau tak boleh rampas dariku....."Sebuah suara milik seseorang bersuara dibilik Sunoo.Muka pemilik suara itu tidak kelihatan akibat suasana yang gelap.
"Dia milikku....bukan milikmu.....Kau takkan berjaya mendapatkannya melainkanku!!"Sunoo menghalakan pisau itu ketubuh orang itu.
Zup--
Lengan lelaki itu tergeres dengan pisau.Darah mula mengalir dilengan pemilik tubuh tersebut.
"K-kau takkan berjaya Sunoo.Aku akan segera membunuhmu...."Lelaki itu melangkah pergi meninggalkan bilik Sunoo.Mood Sunoo berubah mendadak dan kemarahannya mula membuak.
"Arg!!Kau tunggu,Yang Wonhee akan jadi milikku seorang!"Jerit Sunoo.Dia melempar semua barang yang berada disekitarnya tak kesahlah ia tajam atau tidak.
Darah mula menitis dari tangan Sunoo.
•
Jungwon duduk dikatilnya sambil memegang pen untuk menulis sesuatu di buku diarynya.Haha,memang betul kata Sunghoon.Dia tak bawa buku diarynya.
;'Harini first day school ku di Seoul.Nak tahu tak,rakan sekelas Wonnie baik-baik semua.Wonnie dah ada sahabat yang bernama Park Sunghoon,Ni-ki dan Jake.Mereka melayan Wonie dengan baik.But.....Wonnie rasa juga Wonie on-crush kat someone.Yeoja tu cantik dan comel.Tambahan pula,dia rapat dengan teman Wonnie.Senanglah Wonnie nak dengar suaranya hari-hari.Hehe';
Tik-
Jungwon menutup pen dan bukunya lalu diletak kat meja belajarnya.Dia mengukirkan senyuman comel dan menutup matanya.
TBC
YOU ARE READING
『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕ 𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿ
Mystery / ThrillerKim Sunoo,seorang lelaki psycho yang amat kejam.Dia akan menjadikan sesiapa yang menarik minatnya at first sight akan dijadikan isteri. Yang Wonhee,wanita ceria dan cantik yang baru berpindah ke Seoul dan melanjutkan pelajaran dikejutkan dengan wata...