🔼40

971 130 29
                                    

Jisoo termenung keluar jendela sambil fikirannya sedang memikirkan sesuatu perkara.

"Lagi ngapain,sayang?"Suara ibu mengejutkannya.

"Omma,takde.Cuma nak pandang langit biru"Kata Jisoo sayup.

Ibu menatap wajah Jisoo sambil mengukirkan senyuman.

"Mesti seronok kan kalau Sunoo ada sekali ngan kita"Ujar ibu membuatkan Jisoo merengut.

"Dah dahlah tu.Asyik Sunoo je"Perli Jisoo.

"Sebenarnya Sunoo ada bagitahu sesuatu....."

"Dia nak keluarga yang bahagia....dia nak kita bersama..."Kata ibu sambil memutar kembali masa tersebut dimana Sunoo mengatakan hal tersebut.

Flashback....

Ibu memberikan air coffee buat Sunoo yang tiba-tiba singgah kerumahnya.

Sunoo mengukirkan senyuman manisnya kepada ibu.

"Ada apa Sunoo datang sini?"Tanya ibunya dengan suara yang lembut.

"Saja.Rindu tempat ni"Jawab Sunoo ringkas membuatkan Ibu mengusap lembut bahu Sunoo.

"Sunoo nak tinggal sini?Dengan kitorang?"

Pertanyaan Ibu membuatkan Sunoo mengeluh perlahan.

"Sunoo nak kita hidup bahagia....Dengan Jisoo....Dengan omma...Tapi..."Sunoo merengus permukaan wajahnya dengan kesal.

"Semua dah terlambat....Kita dah tidak boleh hidup bersama..Sunoo akan menghancurkan keluarga ini kalau kita hidup bersama.Sunoo m-minta maaf..."Air mata jernih mula menitis dari kelopak mata indah Sunoo setitis demi setitis.

Ibu mengusap lembut air mata Sunoo lalu memeluk tubuhnya dengan erat dalam dakapannya.

"Omma harap Sunoo sedar tau.Lawan sakit dalam diri.Omma yakin Sunoo boleh."

Kata Ibu memberi semangat kepada Sunoo.Sunoo tersenyum mengangguk.

Flasback off...

Mendengar apa yang ibu cerita,Jisoo terkedu seketika.

Dia berasa sedikit menyesal memusnahkan abang tirinya itu.

Bagaimana khabarnya?Dia tak bunuh Wonhee kan?

Tak mungkin.

Dia sayang Wonhee.

Dia takkan bunuh.

~❤️~

"ARGG—!!!"

Suara jeritan milik Kim Sunoo menghiasi ruangan bilik rawatan itu apabila mereka,doktor memberi renjatan elektrik yang biasa digunakan di hospital sakit mental pada tubuh Sunoo.

Sunoo paling tak suka berharapan dengan alat ni.

"Jauhkan aku dari alat ni!!Aku tak gila setan!"Jerit Sunoo tetapi rungutannya hanya diabaikan oleh staff yg berada disitu.

Dimata mereka,orang yang menetap disitu adalah orang sakit mental.

Tak ada yang betul.

Termasuk Sunoo.

"hahahahahhaha"

Sunoo tergelak kecil secara tiba-tiba membuatkan doktor yang lain mengerutkan dahi tetapi perkara tersebut biasa terjadi.

『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕   𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿWhere stories live. Discover now