🔼31

1K 135 75
                                    

PSYCHOPATH LOVER 🔼31

⏮⏸⏭

Warning
15+ keatas for this chapter

"Heeseung oppa lapar ke?Aku boleh masakkan ni"Tanyaku kepada Heeseung yang sedang menatap handphonenya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Heeseung oppa lapar ke?Aku boleh masakkan ni"Tanyaku kepada Heeseung yang sedang menatap handphonenya.

Dia yang mendengar pertanyaanku langsung menatap wajahku.

"Kau pandai masak ke?"

"Laa,mestilah power.Kalau nak tahu,masakanku nimemang tak akan dilupakan bila dah merasa"

"Bangga pula dia..Yalah,dah jadi isteri tak sah Sunoo kan"Kata Heeseung membuatku bingung.

"Aku tak sah menjadi isterinya walaupun ada surat pernikahan?"Tanyaku maaih terpinga-pinga.

"Kau ni jangan jadi bebal sangat.Surat tu palsu,lagipun korang kahwin takde saksi.Nak kata anak anjing tu jadi saksi?Memang taklah.Jangan kata kau ingat korang ni sah?!"Mendengar kata-kata pedas daripada Heeseung membuatku terdiam.

Aku memang nakkan kitorang menjadi pasangan yang sah tetapi...apa dayaku sebagai seorang manusia biasa untuk melawan undang-undang yang telah ditetapkan oleh alim ulama'.

Heeseung yang perasan akan reaksiku langsung mengusap lembut kepalaku.

"Aku tahu kau sedih.Tapi kau kena bertabah menjadi salah satu perempuan yang dipilih oleh Sunoo.Aku tahu kau sedih,but aku tahu kau kuat hadapi semua ini.Kau hanya perlu berhadapan dengan kerenahnya dan menyembuhkannya.Aku tahu kau mampu kerana...."Heeseung teragak-agak ingin meneruskan tutur katanya tetapi dia harus meneruskannya untuk menambahkan keyakinanku agar menyembuhkan Sunoo.

"Sunoo benar-benar menyayangimu dan mencintaimu setulusnya."

Mendengar Heeseung berkata begitu membuatku terkaku.Hatiku bercampur baur.Kenapa dia lakukan sebegini kepadaku walaupun dia mencintaiku?

"Kau kena ingat.Sunoo tidak normal seperti yang lain.Dia akan ketepikan semua itu jika tahap kewarasannya melampaui batas."Tegas Heeseung.Aku hanya mampu mengeluh tetapi secara tiba tiba,otakku terlintas seseorang yang aku tertanya-tanya.

"H-heeseung.Jay....Dia okey?"Tanyaku.

"Dia oke je.Kenapa?"Tanya Heeseung kembali keadaku.

"Takdelah.Aku takut dia akan buat benda yang tak sepatutnya.."Aku memperlahankan suaraku tetapi ia tetap didengar oleh Heeseung.Dia teragak-agak untuk memberitahu tentang hal Jungwon kepadanya.

Jika dia bagitau,dia akan tahu apa yang akan berlaku.

Jay akan menang.

"Taklah.Dia takde buat apa-apa pun.Dah tutup cerita.Yuk masak together!"Kata Heeseung lalu melangkah pergi kedapur dengan riak wajah yang teruja ingin memasak.Aku tersenyum memandang Heeseung yang menceriakan pagi hariku memandangkan Sunoo langsung tak melayanku sejak kejadian semalam.

『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕   𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿWhere stories live. Discover now