🔼37

773 125 15
                                    

"Cepatlah Yang Wonhee buat keputusan,aishh.Lambat ahh,aku dah kata Sunoo akan menggila.Kau terimalah nasibmu lepasni."Kata Nara gelisah di luar pintu bilik bawah tanah.

Kalau diikutkan,dia nak lari dari rumah tu tetapi....walaupun dia lari,dia takkan selamat.Dia tahu akan perkara tu.

"Kau bunuh aku,kau pun akan musnah.Aku dah kata kita ni jodoh,malang bersama-sama"

Ujar Nara.

Secara tiba-tiba,dia terdengar bunyi ketukan pintu besi dari bilik bawah kurungan.

Senyuman sinis mula terukir diwajahnya.

"Get ready,dia akan keluar"Ujar Nara lalu menuju kebilik bawah tanah dengan lekas kerana masa dah tidak mencukupi.

Sampai sahaja dibilik bawah kurungan,Nara membuka pintu bilik tersebut.

Aku yang terkejut langsung melihatnya.

"Dah tidak ada masa.Ikut aku."Nara memapahku yang terinjut-injut akibat luka yang belum pulih hasil daripada tenaga pukulan Sunoo.

"Kim Sunoo sedang menggila.Jika dia melihat kita,kemungkinan besar hanya salah satu dari kita akan terselamat."Ujar Nara.Aku hanya mengangguk perlahan mendengarnya.

Semasa berada diruang tamu,suara Sunoo sudah tidak kedengaran lagi.

Dia...

Tak perasan kan?

Akhirnya,aku dapat melihat alam semula jadi ciptaan tuhan.

Aku merindui bau alam sekitar.

Jujur.

Senyuman mula terukir dibibirku akibat gembira.

Tetapi kegembiraan itu bukanlah pada masa yang sesuai.

Kakiku dah pun memijak tanah bumi dan rumput yang tumbuh subur.

"Wanna play?"Suara yang membuatkan bulu roma kami meremang muncul dari dalam rumah tersebut.

Nara dan aku memutarkan kepala melihat sosok Kim Sunoo yang bersender ditepi pintu.

Senyuman psychonya mula kelihatan.

Bagiku aku cuma melihat lelaki sinting aja.

Bukan Kim Sunoo.

"You~You~"Sunoo menunjuk kearah kami.

"Lets play hide & seek~If you win,you will free."Ujar Sunoo sambil smirk.Nara dan aku berpandangan antara satu sama lain.

"Baby patut main ngan I je~Satu lawan satu,baru adil kan?"Kata Nara dengan suara gediknya.Sunoo memuncungkan bibirnya tanda memprotes.

"Hana...dul..."Sunoo mula mengira tanpa mendengar apa yang ingin dikatakan.

Permainan dah bermula.

"Cepat kita pergi dari sini"Nara melakukan langkahku agar kami terselamat dari lelaki psycho tersebut.

Langkah dipercepatkan,kami semakin menjauh dari Kim Sunoo.

"Hye dengar sini.Kau ikut arah selatan,jalan lurus tanpa toleh belakang,Heeseung ada disana.Kau akan melihatnya okey?"Kata Nara membuatkan aku bingung.

"Habistu awak?.."Tanyaku.

"Aku akan selesaikannya.Jangan risau.Dah pergi,jangan buang masa"Ujar Nara dengan senyuman kelat terukir diwajahnya.Aku tak tahu sama ada nak pergi atau tidak.

『 𝐒2ⸯⸯ𝐎𝐆 』𝐏sychopath 𝐋over ♡⃕   𝙠im sunoo ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿWhere stories live. Discover now