BAB 26

534 13 1
                                    

jendela dibuka perlahan lahan oleh Hanim, dia menjenguk sama ada Fikri sudah datang atau belum.
"ishh mana si mangkuk ayun ni.. kang orang nampak tak pasal kena tangkap khalwat" bisik Hanim dalam hati.
kelihatan dari jauh dia melihat Fikri yang berlari perlahan lahan menghala ke jendela rumah Hanim dalam suasan gelap gelita.

Fikri tercungap cungap kepenatan, takut takut ada yang melihatnya.
"kauu ni asal lambat!!! aduhh nak dekat sejam  tau aku tunggu" marah Hanim
"sorry... aku cam biasa lepak duluu pastu aku baru teringat kau"

" dahh sekrang ni aku bukak pintu belakang kau masuk okayy" balas Hanim dengan lembut.

Fikri diajak masuk kedalam biliknya Hanim, dia terus baring di atas katil milik Hanim.
"haishhh.. best jugakk rehat rumah kau ehh.. memandang mak ayah kau pergi umrah.. boleh kan kau tumpangkan aku tidur dengan kau" sengih Fikri.

Hanim yang masih berdiri menjeling kearah Fikri
"aku suruh kau datang.. bukan nak suruh kau tidur dengan aku.. tapii aku nak tanya kau pasal yang aku plan haritu?" soal Hanim

" benda yang kau rancang haritu semua tak jadi.. kau tahu kenapa? sebab Azim bodoh tu pergi selamatkan si Lara tu.. kalau tak sedap jugak aku malam tu"

Hanim terkedu melihat jawapan Fikri., dia terus duduk di sebelah Fikri.
" kau biar betul?? jadi.. Kau tak jadi la rogol Lara tuu?? aduhhhh hbis rosak plan aku" Hanim gelisah.

" ehh perempuan.. kau tahu tak aku ni 2 minggu keluar dari kampung sebab polis cari aku sial!!! ni semua sebab kan kauu" Fikri menolak kepala Hanim dengan jari telunjuk nya.

" sekarang kau nak salahkan aku?? kau yang rosakkan rancangan aku.. kau nak marah aku pulak??" Hanim menolak bahu Fikri.

Fikri datang dekat dengan Hanim, lalu membelai rambut Hanim dengan lembut.
" kau buat aku hampir duduk dalam penjara tau.. sekrang ni aku nak kau layan aku macam biasa..." senyum Fikri

Hanim dengan segera menepis tangan Fikri,
"ehh kau ni kan berapa kali aku nak cakap.. aku takkan layan kau lagi.. faham??"

Fikri terus menarik rambut Hanim dengan agak kasar, Hanim pulak menjerit kesakitan.

"kauu kena ingat.. sebelum ni kau dah bagi semua badan kau dekat aku.. sekrang kau jual mahal pulakk.. jangan sampai aku bagitahu satu kampung yang kau dengan dahh.." belum habis lagi percakapan Fikri, Hanim terus mengangguk.
" okayy aku bagi.. tapi kau janji jangan bagitahu sesiapa.. dan lagi satu kau kena jalankan plan aku seterusnya... dan kau kena pastikan plan ni menjadi.

"haishh sayang... apa apa ja untuk kau,aku buat.. asalkan kau ikut apa yang aku nak.. lagipun aku dah lama tak bersama kau.. bisik Fikri

"yalahh yalahh!!!...puas hati kauu??" jeling Hanim pada Fikri.
Fikri perlahan lahan menepuk pipi Hanim sambik tersenyum.


———————————————————————————-

Tepat pukul 7 pagi seperti biasa Lara akan menunggang basikal membawa nasi lemak untuk dijual.

"opahh Lara pergi dulu ehh!! "jerit Lara yang berada diluar rumah.

"aku hairan jugak mana la mamat ni pergi.. aku bangun ja tidur dah takde dekat katil" bisik Lara.

seperti kebiasaan juga Azim memang setiap pagi akan ke surau untuk solat subuh berjemaah.

Lara hampir saja menaiki basikal, ternampak Azim yang baru pulang ke surau berpakaian baju melayu dan jugak kain pelikat.

"awal bangun?" soal Azim yang berdiri dihadapan Lara.

"yalahh nak cari rezeki" jeling Lara

" jom saya teman kan..awak"

PENAWAR HATI LARA ❤️[C}Where stories live. Discover now