BAB 36

372 13 2
                                    


"Shhh... I love you!" bisikkan ditelinga itu membuatkan Lara terkaku.Dia dengan segera menoleh ke kiri.
"Abang...." panggil Lara dengan nada lembut. Mata tidak beralih memandang Azim yang datang duduk bersebelahan dengannya.

"Sayang buat dekat sini sorang-sorang.. malam-malam macamni.. tak takut?" Soal Azim mengalih pandangan nya ke arah Lara.

"Saja.. ambik angin.. bosan duduk dalam rumah.. tambah lagi tengok perempuan gedik tu!" Lara menjauhkan sikit kedudukannya dari Azim.

Azim tersenyum sinis. " tak abis lagi ke cemburu tu? Ni kenapa nak jauh-jauh dengan abang?"

" yela.. Lara kan benci Abang.. buat apa nak dekat.. Abang tu gatal je.. dengan semua perempuan Abang nak gatal!!" jeling Lara.

"Okay.. kalau betul Abang gatal.. mana bukti? gambar? video? " Azim ketawa kecil.

Lara mengeluarkan penumbuk ditunjuk pada Azim." Takde! tapi telinga Lara ni boleh dengar.. tak pekak lagi... tangan ni..kalau tumbuk Abang memang berkecai muka.. macam tulah jugak hati Lara.. berkecai bila Abang puji perempuan lain" Dia menjegil mata ke arah Azim.

Azim terkejut, dia meletakkan tangan di dada." Sayang... mata tu jangan macamtu.. ini dah malam.. kita kat luar macam macam benda boleh datang.. kalau mata Lara sama macam benda tu!!" Balas Azim dengan suara berbisik.

"Apaaa.. Abang ni! Lara cakap apa tadi? kenapa tiba-tiba Abang nak tukar topik? saja pulak nak takut kan.. macam lah Lara ni takut sangat!" Lara memandang sekelilingnya yang gelap gelita.Dia menelan air liur pura-pura menunjukkan reaksi berani di hadapan Azim.

Azim memandang wajah Lara, dia cuba menahan ketawa."Sayang okay ke tu?" Soal Azim seolah-olah memerli isterinya.

"Okayylahh! ada nampak muka Lara ni macam tak okay ke?" sekali lagi Lara memberi jelingan maut pada Azim.

"Lara.. kenapa susah sangat Lara nak percaya Abang? Lara dah cantik sangat dekat mata Abang..." Azim menyentuh dagu Lara dengan lembut.

"Kalau Abang rasa Lara ni cantik sangat.. kenapa nak kena puji orang lain?" Lara berani mendekatkan diri semula bersebelahan Azim.

" Abang puji Hanim cantik je kan? Abang tak puji pun yang dia paling cantik kat dalam dunia? dengar Abang cakap macamtu? Abang cuma cakap.. cantik Hanim bertudung.. itu je.. tapi dekat dalam hati Abang.. Cantik lagi Kalau yang pakai tudung ni isteri aku.." Azim tersenyum, dia memandang tepat mata Lara. Azim menggengam erat tangan Lara.

"Abang ni.. selalu buat Lara cair.. sampai Lara nak marah pun tak jadi tau..." Dia mula mengukir senyuman.

"Macamtu isteri Abang.. senyum.. manis.. cantik.. mempersona.." Dia menyentuh hidung Lara dengan jari telunjuknya.

" Tapi Abang ingat.. Lara belum habis"

senyuman di wajah Azim tadi tiba-tiba menjadi serius." Sayang ni.. penat tau Abang fikir ayat tu dari dalam lori Badrul lagi.. last-last Sayang tak maafkan jugak Abang.. agaknya Abang nak kena terjun dalam sawah ni.. barulah Lara maafkan Abang..." Dia berpura-pura sedih.

Lara mencebik." Abang ni kan.. boleh tak jangan nak buat lawak dekat sini? kalau berani sangat terjun la..."

"Betul?" Soalan ringkas dari Azim.

Lara memandang Azim, dia menggelengkan kepala." No!... jangan nak mengada dah malam.. jom masuk..." Dia menarik tangan Azim.

"Sayang" panggilan Azim itu membuatkan Lara terhenti.

"kenapa lagi Abang ni.. jomlah masuk.. esok sambung lain.. tapi jangan ingat Lara maafkan Abang!!" Dia menarik semula tangan Azim.

"Sayang.. Abang nampak sesuatu!"
Lara tiba tiba melihat sekeliling," Abang nampak apa??" Soal Lara dengan wajah ketakutan.Dia datang dekat memeluk tangan Azim.

"Dia ada dekat belakang Sayang!!" Azim menjerit! Dengan pantas Lara terus memeluk Azim," Abanggg!!! Lara takutt!! " Jerit Lara lalu memejamkan mata, kepalanya dirapatkan kebahu Azim.

Azim ketawa terbahak-bahak, dia memandang Lara yang masih memeluk pinggangnya.
"Haish.. kan best ada orang peluk macamni" Azim memandang Lara semula.

Lara dengan wajah yang masih takut, dia segera melepaskan pelukan itu. Tangannya yang putih gebu itu menampar bahu Azim dengan kasar."Abang ni jahat!!"

Azim mengosok-gosok bahunya yang sakit." sorrylah! Abang gurau je lahh!" ketawanya lagi.

"ohhh.. gurau ehh??" Lara menarik telinga Azim dengan kuat.
"Aduh.. sayang.. sakit sakit!! lepaslah telinga Abang nak putus ni.. nanti Abang pekak Lara jangan lari!!"

"Padan muka! " Lara segera melepaskan, dia menjelir lidah kearah Azim lalu beredar meninggal kan Azim sendirian di luar rumah.

"Sayang!! janganla tinggal Abang sorang.. kalau kena culik macam mana!" Jerit Azim pada Lara yang sudah jauh darinya.

*********

Hanim memandang sekeliling rumahnya, sunyi sepi. Pikirannya tiba- tiba mengingatkan pergaduhan yang berlaku sewaktu tiga bulan yang lalu.

"Aku takda anak macam kauuu! kau berambus dari sini! kau nak pergi sangat ikut jantan penagih tuu.. kau pergi!!!!!! " jerit Pak Leman ketika itu. Lantang bersuara memarahi Hanim yang degil.

"Ayahh! Hanim dah besar! Ayah tak payah sibuk fasal Hanim! tahulah Hanim jaga diri!" jerit nya kembali pada ayahnya ketika itu.

"Hanim.. dengarlah cakap ayah dengan mak ni.. jangan la ikut Fikri tu.. dia bukan orang baik nak.. satu kampung dah cerita kau buat maksiat dengan Fikri tu.. kau tak malu ke Hanim.. kau tu anak dara.. mana ayah dengan mak nak letak muka nii !!" berjurai airmata ibunya.

"Aku benci semua orang dekat dalam rumah ni! mak dengan ayahh yang buat aku jadi gila macamniiii!!!!" Jerit gadis itu.

panggg!!! satu tamparan yang kuat singgah dimuka Hanim sehingga terteleng ke kanan. Dia menyentuh pipinya yang agak pedih ketika itu.Jantung berdegup laju.Hanim berjalan menuju kedapur, terlihat sebilah pisau ada di atas peti sejuk.

Lantas dia berjalan menuju semula kearah ayahnya di ruang tamu.
Tertusuk Satu tikaman di perut Pak Leman.Darah mengalir penuh hingga kelantai.

"Abangggggg!!!!!" jerit ibu Hanim, meraung hingga terduduk. Tangan mengigil melihat pembunuhan berlaku didepan matanya.

Dengan kasar, Hanim menarik semula pisau yang tersusuk itu.Dia melihat tangan yang penuh darah. Hanim mengigil, wajahnya pucat. Ayahnya terbaring di lantai dengan penuh darah yang mengalir.

"Aku tak bunuhh!! aku tak bunuh ayahh akuuuu!!"

Jeritan itu masih terngiang giang di ingatan Hanim.Dia mencekam rambutnya sendiri. Airmata berjurai.
"Ayah.. Hanim mintak maaf!" menangis gadis itu hingga terduduk. Dia meraung seorang diri dirumahnya itu.

PENAWAR HATI LARA ❤️[C}Where stories live. Discover now