BAB 12

476 15 4
                                    

Ranting ranting kecil yang ada di tepi tepi sawah diambil dan dilempar oleh Azim, Dia seperti marah apa yang dikatakan oleh Lara nanti.Tetapi Lara langsung tidak peduli tentang hati dan perasaan orang lain.
Hanim datang dari belakang membawa bekal makanan, dia cuba takutkan Azim dari belakang.

" Baaaaaaa!!!!!" Hanim mengejutkan Azim.
Namun tidak diberi respon oleh Azim,dia tetap bermasam muka.

" Alaaaa..ni kenapa ni...Marah Hanim ke? Soal gadis berbaju kurung itu.

" Takde lah..Mana ada" Azim cuba sembunyikan kemarahannya.

"Ni Hanim ada bawak kuih seri muka, yang ni Hanim buat sendiri tauuu, Azim jangan lupa rasa tau" senyum gadis itu kepada Azim.

Azim segera mengambil bekalan yang dihulur oleh Hanim." Terima kasih Hanim, buat susah susah je la."

" Mana ada susah pun..untuk Azim semua buleh" Hanim tersipu malu.

" Lara yang cuba menghampiri Azim, melihat seorang gadis yang duduk berdekatan dengan Azim, " perempuan mana pulak tu?? Dah macam alien dia pakai..baju kurung rambut berdandan...dah macam budak budak kecik zaman dulu" Lara ketawa kecil.

Hanim melihat Lara yang cuba datang kepada mereka." Azim..sapa tu?" Soal Hanim

Azim menoleh kearah Lara, dia menjeling " cucu Opah Zaiton" jawab Azim.

" Opah Zaiton ada cucu kandung ke??" Soalnya lagi.

Tidak sempat Azim menjawab soalan Hanim, Lara sampai kepada mereka, lalu duduk disebelah Azim," kau marah ke?" Soal Lara dia tidak pedulikan Hanim yang berada disekat Azim.

"Mana ada lahh" jawapan itu yang keluar dari mulut Azim.

" Aku mintak maaf" Lara menjeling, dia terpaksa mintak maaf kerana dipaksa oleh mamanya tadi.

" Aku maafkan kau gilaa" balas Azim.

Lara menunjukkan penumbuk kepada Azim
" Kau nampak tak nii jngan sampai yang ni singgah dekat muka kauuu"

Azim pulak menunjukkan sikunya.." kau nampak nii aku pun ada ingat kau sorang"

Hanim yang berada disitu hanya menjeling melihat mereka berdua.
" Ermmm ermmm" Hanim berdehem kepada mereka.

" Ohhh hai..tak sangka ehh ada gadis zaman purba dekat sini" Perli Lara.

Kata kata itu membuatkan Hanim bengang dengan Lara. " Apa kau cakap?? Kurang ajarnya" balas Hanim.

"Yaaa zaman dulu..dandan pastu pakai baju kurung datang sini bawak kuih pastu nak bagitau yang kau ni pandai masak macamtu ehhh" Lara ketawa lagi.

" Apa kau ni..tak baiklah" tegur Azim.

Lara terus bangun dan berjalan menghampiri gadis itu pula." Dia mengibas rambutnya kepada Hanim lalu pergi.

" Apa masalah dia ni..kenal pun takk" marah Hanim.

"Dia memang macamtu lah, pelik sikit" balas Azim.

" Betul ke dia cucu kandung opah Zaiton? " soal Hanim lagi.

" Ya betul...diorang baru balik kampung" balas Azim.

Wajah Hanim seperti tidak puas hati dengan Lara," Azim macam rapat je dengan dia..rupanya dia laaa perempuan yang Azim bawak naik basikal tu kan" soal Hanim dengan wajah kecemburuan.

" Hanim okay ke?" Soal Azim.

" Okay je..cuma sombong betul laa cucu opah yang ini" balas Hanim.

" Biasalah anak orang kaya memang macamtu" jawab Azim.

Hanim meminta diri untuk pulang ke rumahnya.




PENAWAR HATI LARA ❤️[C}Where stories live. Discover now