BAB 10

556 21 7
                                    

" arghhhhhhhhhhh" Lara menjerit dengan kuat sehingga Azim sendiri terkejut.

Lara yang duduk terus bangun nak menunjuk nunjuk kakinya ke Azim.

" Kau dah kenapa?" Soal Azim dengan penuh kehairanan.

Wajah Lara pula cemas," kaa..kaki akuu.." jawab Lara dalam ketakutan.

Azim pulak terus ketawa," haaa...tulah orang cakap jangan nak sombong..kau tahu tak lintah dah melekat dekat kaki kau..kau buang la sendiri.." usik Azim.

Lara terus menampar bahu Azim." Buangglaa cepat..kauu ni tak kesian ke dekat akuu"

Azim hanya ketawa" Dahla aku nak balik buanglah sendiri kau " jeling Azim.

Lara menjerit dengan kuat." Buanglahhhh!!!! " Seperti sahaja mahu menangis.

Azim hanya menggelengkan kepalanya." Tulah sombong lagi...kan dah kena..sini kaki kauu"
Azim terus menarik kaki Lara dan membuang lintah yang menghisap darah Lara.

Lara menghembus nafas lega " fuhh...geli aku"

" Orang yang sombong macam kau ni memang macamni balasannya." Jeling Azim.

Lara agak malu dengan Azim..tetapi dia perpura pura seperti tiada apa yang berlaku.
Lara melihat buku lali nya berdarah sedikit.

" Eeee...darah..macam mana aku nak jalan niii" Lara merungut lagi.

Azim hanya memandang gadis itu, " kau ni kan mengada tak habis habis, menyampah aku" balas Azim lagi.

" Macam mana aku nak jalan kalau darah macamni"
Lara memandang Azim.

Azim pula memandang Lara kembali," kau nak aku buat apa?" Soal Azim.

" Kau dh kenapa?? Kali ni memang tak la aku nak mintak tolong kau lagi..dasar buaya!! Marah Lara.

" Buaya kau panggil aku?? Ehh aku lah lelaki paling setia..kau buleh la tengok muka kau pun aku dah tahu kau ni jenis materialistik kan??" Senyum Azim.

Lara hanya memandang geram dengan perangai Azim yang tidak habis memerlinya.
" Dahla aku nak balik nanti opah bising." Ujar Azim.
" Ke kau nak tidur sini? Buleh je..tenang rumah opah kalau kau takde" sindir Azim lagi.

Lara berjalan meninggalkan Azim ditengah sawah.
" Hoii kau nak pergi mana..kau tahu ke jalan nak balik?? Jangan sombong sangat nanti sesat kat sini banyak penagih" jerit Azim.

Tetapi Lara langsung tidak menghiraukan kata kata Azim itu dia terus berjalan hingga ke tepi jalan.

" Oiiiiiii...kau ingat aku ni bodoh sangat ke tak tahu nak balik???..jantan tak guna" jerit Lara.

Lara terus berjalan jauh meninggalkan Azim.
" Ingat aku ni nyanyuk ke tak tahu jalan nak balik" bebel Lara seorang diri.
Tiba tiba Lara terhenti. Dia merasakan jalan ini sangat sunyi dan tiada siapa yang lalu lalang.
Lara menelan air liurnya.Dia memandang kiri kanan." Haish betul ke jalan ni?" Soal Lara.

Lara menoleh kebelakang tetapi Azim tiada.
" Kalau betul jalan ni..kenapa si mamat poyo tu tak sampai sampai pun" bisiknya lagi.

" Haish..jangan la cakap yang aku ni dah sesat, Lara mula kerisauan.
" Takkan la takde sapa sapa kat sini" bisiknya lagi.

------------------------------------------------------------

        Azim tiba di rumah Opahnya, dia mencari kasut Lara tetapi tiada,
" Perempuan tu takkan la tak sampai lagi...tadi sombong sangat cakap tahu jalan la" bisik Azim.

Opah Zaiton menjenguk Azim diluar jendela.
" Azimmm!!! Mana Lara?? Kamu kan bawak dia tadi" soal Opahnya.

" Dia tak balik lagi ke?" Soal Azim

Datin Zana mencelah," Lara tak balik dengan kamu ke??..haish dia pergi mana pulak..dah la nak dekat senja ni" Datin Zana mulai risau.

Opah Zaiton segera menyuruh Azim mencari Lara semula takut takut dia sesat jalan.


  Lara masih berjalan berseorangan di tepi jalan, masih tidak tahu jalan pulang Dia seakan mahu menangis." Apa lah nasib aku..dah la ada papa pun  kahwin lain..buang aku dengan mama..pastu balik kampung ada lelaki tak guna tu..sekrang aku pulak sesat"
Lara memeluk tubuhnya dalam ketakutan, hari pula semakin senja.

Tiba tiba Lara terdengar seperti seseorang yang sedang mengekorinya. Lara menoleh kebelakang, dia melihat ada seorang lelaki yang kusut masai, bajunya pula koyak rabak seakan akan tidak waras.

Lara memandangnya dalam ketakutan..semakin Lara laju berjalan, semakin dia kejar Lara.
Dia kejar dan memeluk Lara dari belakang...
" Arghhhhhhhhhhh!!!!!!!! Lara menjerit dengan kuat.
" Nak kemana sayangku" kata Orang kurang siuman itu..
" Lepasslahhh..." Lara cuba selamatkan diri tetapi tidak berjaya.

PENAWAR HATI LARA ❤️[C}Where stories live. Discover now