27

324 19 14
                                    


(London,United Kingdom 1 year later)

Everything changed.Aku tinggalkan semuanya,my family and i lost contact.It's like I never exist In this world.Yes,sampai je dekat UK,aku buang everything yang berkaitan dengan family aku termasuklah my sim.Aku save number Ain je.Yes dia masih lagi mengikuti perkembangan aku sampai sekarang.I'm okay though,aku bekerja sebagai pensyarah di Universiti Cambridge,sambil belajar dekat situ.So everything is perfect!

Haikal?Entahla,i think dia dah cari pengganti yang baru,besides aku pon dah jumpa dengan kawan baru dekat sini.Korang ingat tak yang langgar aku dekat airport dulu?Yes jejaka yang hensem teruk tu?He's my friend.Just a friend.Okay maybe la aku ni kadang-kadang nampak macam jenis suka melayan je kejenya but aku tahu batas aku sebagai isteri orang.I still wear the thing yang Haikal bagi aku haritu.

Ain?Well,she's a married woman now!Yes! Siapa lagi kalau bukan along,they are expecting a baby soon!Cucu sulung memang ibu manjakan la si Ain tu tambah-tambah along,pantang Ain sebut sikit je nak makan apa,satu family terus pegi cari makanan tu takut baby dalam perut keluar meleleh air liur,kata orang tua-tua dulu.

Ayah n ibu?Entahla aku tak rasa dia nak maafkan aku after what happened.Aku sedih dengan diri sendiri,but i can't turn back times.Everything has changed!Aku tak balik langsung jenguk mereka kecuali Ain jela sampai sekarang kita masih berhubung.Sometimes facebook and sometimes Skype.Sumpah aku cakap,muka dia dah macam mak buyung.Montel gila weh!Aku ejek sikit je mula la nak terasa hati padahal dia dah nak beranak pon!Along pulak sekarang dah keje dekat company dia sendiri.Yes he build his own company,kecik-kecik je tapi kadang-kadang tu aku nampak jugakla dia punya iklan company sampai sini.Banyakla dia punya sikit!Company dia tu ditubuhkan dengan kerjasama Malaysia Airlines untuk melatih para pelajar yang nak jadi pramugara,pramugari dan juga pilot.Yes.Aku dah agak dah,along takkan lepaskan peluang macam tu je!

Sha pulak dah kawen.No bukan dengan Amir tu,mereka dah putus tunang.Bila aku tanya je why?Dia terus cakap sebab Amir tak kaya and tak sesuai dengan dia lagipon dia putus dengan Amir sebab aku nak pegi Johor,sebagai satu perkara yang dilakukan untuk celebrate pemergian aku la.Aku memang hampir hentak kepala dia dekat situ jugak tapi bila ingatkan balik muka aku yang nampak baik ni,aku biarkan Ain je yang setel.Eceh!

''Hei!What's  happening,are you okay?''tegur Aiman membuatkan aku tersentak sambil menepuk pipi aku berkali-kali.What am i  doing!

''Ok girl don't scare me!But please jangan tepuk pipi kau tu sebelum ak smack down aku kat sini.We're leaving now,jom!''katanya seraya tu jugak aku bangun nak ikut dia.Honestly aku nak pegi mana ni.

Dia pandang aku sekali lagi sebelum mengeluh.

''Kau okay tak ni?It's been a year la Ainie!Kau kena balik and face everything!Aku bukannya apa,cumanya kau ni selalu jadi Laila Majnun,kalau cantik takpela.Tapi entahla..''sindir Aiman membuatkan aku tersentak ke dunia sebelum menjeling ke arahnya.Hei i is terasa tau!Aku tampor kang sat g bisu setahun!

''Suka hati kau je nak ejek aku eh!Aku mintak maaf la it's just aku mengelamun kejap je la!''kataku seraya tu jugak dia mengeluh sebelum menjulingkan mata tanda dah give up.

''Hei jangan buat macam tu tau,nanti orang ingat kau ni kena rasuk!Kang aku import Ed n Lorraine Warren tak pasal-pasal kau pulak yang jadi kes depa!''kataku seraya tu jugak pucat muka dia.

''Kau jangan nak buat keje gila eh!Depa dua tu dah takde!Ish meremang la gila!''katanya seraya tu jugak menggosok belakang tengkuknya.Satu je yang aku minat pasal mamat ni,dia mudah triggered!Tambah-tambah bila kau mention pasal benda mistik-mistik ni!

''Alah at least Judy Warren anak dia tu ada lagi!Apa kata~''baru je aku nak usik dia,dia terus mengetuk kepala aku dengan buku limanya.Amboi kang aku buat buku lima dia tu jadi buku sejarah baru tau!

''Kau ni asyik ketuk je kepala aku!Sakit tau tak!Aku ni dahla perempuan yang tak berdaya!''kataku seraya tu jugak dia tergelak sebelum akhirnya kami sampai di kantin.Ramai nak mampos,pelajar berduyung-dayang nak beli makanan.Okay aku tak nafikan la,dia punya makanan tu exclusive,mahal yang paling penting menyihatkan dan mengenyangkan.

Aiman terus menunjal bahuku ke arah makanan yang terhidang enak atas meja sebelum membuat gaya macam dia pulak nak jadi jurujual kat situ.

''Haa pilih-pilih,harini ada salmon,steak,cauliflower dan sebagainya.Pilih yang kau nak je jangan melebih nanti kang membazir.Aku bukannya apa tapi jatuh gak la ego aku bila nampak member kawan dengan setan.''sindir Aiman lagi membuatkan aku tergelak kecil sebelum mengambil satu pinggan salmon dihias dengan cauliflower ditepi.Cantik sangat weh cara dia hias and don't worry everything dekat sini is halal,kau kena pandai pilih je la!

''Aku bukannya apa la tapi kau dengan setan takde beza sangat.''sindirku kepada Aiman membuatkan dia mencebik.

Dia terus mengambil tempat di hujung kantin sebelum aku mengikuti langkahnya.Baru je aku nak menyuap salmon yang duk menjerit supaya dimakan,Aiman terus berdeham.

Aku mengeluh sebelum meletakkan cutlery di atas meja,pandangan tajam aku bagi free of charge dekat dia dengan kening yang sedikit naik tanda aku memang nak meletup sekarang ni.

''Kau nak apa lagi?Nak makan pon tak senang!''kataku seraya tu jugak dia tergelak kecil sebelum berdeham.

''Doa dulu!Tadi Setan dah chat aku,kalau kau tak baca doa makan,nanti dia nak join!''sindir Aiman lagi seraya tu jugak aku tersengih malu.

''Tula nasib baik kau ada aku!Kalau tak kempunan la ko nok!''sindir Aiman lagi,okay ni dah melebih sekali je dah la.Aku tak sempat nak elak daripada dibaling dengan kata-kata sindirian yang terlebih pekat sinisnya.

''ish ye.ye.Dahla aku nak elak dah tak leh ni!''kataku seraya tu jugak dia membaca doa aku duk main amin macam upin-ipin tu mata tak lepas tengok salmon tadi.

''Haa sila~''baru je Aiman cakap macam tu,tangan aku terus menyuapkan salmon yang dalam sudu tadi ke dalam mulu.Pergh!Sedap gila!

Aiman hanya mencebik dengan muka menyampah dihadiahkan kepadaku sebelum dia pun turut menjamu selera iaitu sayur dan ayam bakar.Mamat ni tubuh dia macam model almaklumlah kacukan inggeris dan Melayu.Yes.Mata biru dia tu yang aku selalu tengok duk mengekor je belakang aku.Perangai?Anak setan pon tercorot ditempat ketiga,dia memang perangai tak elok sangat pon tapi takdela sampai nak rosakkan anak perempuan orang tapi girlfriend?Takde,kadang-kadang aku macam wonder jugak,dia ni gay ke?Tapi tula bila melihatkan mata dia yang duk mengeyit ke arah perempuan berambut blonde ditepi kami,aku batalkan niat nak bagi ceramah perdana.

''Weh sapa tu!''kata Aiman seraya tu jugak mata aku terpandang dengan susuk tubuh yang aku tersangatlah cam.Ain!!?

Wait kalau ada Ain,mesti........yes.Along pon ada dekat belakang dia.Like what the hell dia buat dekat sini?!Ingat suprise ke!?That bitch!

''Weh hancur la salmon tu kau lenyek!Kesian dia!''sergah Aiman sambil menyapu air mata fakenya dengan keadaan yang sangat dramatik.

Aku hanya menjulingkan  mata sebelum tersenyum kecil,baru je aku nak suap makanan,ada suara yang berdeham,Aku mengeluh,penat la macam ni!

Aku meletakkan sudu sebelum memandang ke arah gerangan tuan punya badan.Mata terus terbeliak keluar dengan kehadiran along dan most importantly Ain!?

''Miss me?''sinis along sebelum memandang Aiman yang duk tengok kami macam tengok Nextflix.Mamat tu memang chill kemain.

HABISLA AKU KALINI,BYE WORLD!

#YES MIN DECIDE NAK SAMBUNG NOVEL NI!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now