25

1.7K 61 10
                                    

Sekarang ni aku tengah berbincang dengan Haikal berkaitan dengan Ain punya plan.Dia gelak.Yes.He was literally laughing his ass off through my plan.Like excuse me dude?Aku still depan kau,so please respect sikit eh!

"Kau nak pegi mana?Legoland?"kata Haikal sambil bersandar di atas katil aku.Amboi sesedap rasa dia je menyandar dekat situ dah la aku baru je salin cadar tu.Yela ibu letak cadar yang khas untuk malam pertama so aku tukar cadar doraemon khas untuk malam terakhir Haikal disini.Sumpah aku cakap,bila ingat balik senyuman gatai yang dilemparkan dekat aku semalam,aku hampir hentak kepala dia on the spot.Scary sia.

"Suka hati aku la aku nak pegi Legoland ke Lowerland,yang sekarang ni aku just nak kata putus kau.Boleh tak aku duduk sana for a while,you know untuk aku terima takdir semua ni?"kataku seraya tu jugak dia mengeluh sebelum memandang aku.

"Susah sangat ke kau nak terima aku sampai nak berdrama macam ni?Weh aku bukannya nak cakap apela,sebesar-besar Malaysia ni,Johor jugak kau nak pegi?Asal tak pegi Singapura terus?"sindir Haikal sambil memberi senyuman nakal.Nak sindir aku la tu.

"Suka hati aku la nak pegi mana pon!Tak kau jangan nak alih cerita eh!Aku nak tau sekarang jugak,kau bagi ke tak ni?Alah lagipon boleh la kau jumpa ex kau yang tak habis-habis duk call kau tu.Aku pon boleh la cari mamat lain."kataku seraya tu jugak mati senyuman dia.Dia mendengus perlahan sebelum bingkas bangun dan melabuhkan punggung di tepi aku.Haa sudah.

Dia mencapai tangan aku dan mengenggamnya dengan erat sambil matanya tepat memanah anak mata aku yang duk mundar-mandir cari bahan rewang.Gurau.

"Please,can you look into my eyes and tell me that you really hate me?"tanya Haikal dengan muka serius teruk.Terciduk aku ni tengok muka dia yang ala-ala Alvin Chong.Yes.Alvin Chong hensem kay!

Aku memandang matanya tepat sebelum menghela nafas sebelum meleraikan pegangan dia tadi.

"I hate you."dengan bersahaja jugak aku melemparkan kata-katatu.Sumpah weh aku nampak dia terus tertunduk dan beredar dari bilik aku.

Yang paling aku terkesima sekali adalah apabila ada setitis air mata yang terkena tapak tangan aku bila dia tunduk tu.

Kejam sangatkah aku?Berdosakah aku?But ?Aku tak suka dia!

Aku terus mengeluh sebelum mencapai phone,jari-jemari ligat mencari nombor Ain a.k.a alien.

Haa jumpa pon!

Aku terus call minah tu,harini hujung minggu so ko pepaham je la mana ada sekolah bukak.Kalau dia tak angkat ni memang sengaja menempah maut la tu.

A few deringan later akhirnya dia jawab.Thank god.

(Perbualan Ain dengan Ainie.Ain is the bold one)

Haa macam mana?

Waalailumussalam.Sabar la dulu aku baru je nak tarik nafas ni haa.

Ok,so what happened?Dia kasi tak?

Boleh tak kita jumpa dekat rumah kau?Sha takde en?

Haa ok,haah dia takde.Minah tu awal pagi lagi dah keluar pegi surau katanya.

Oh haa okayla dalam 30 minit aku sampai kay!Masak sedap-sedap tau!

Biskut kering banyak ni haa tunggu kau datang je!

Sindir Ain seraya tu jugak mematikan talian.Apa ingat ni lawatan sambil belajar nak bagi makan biskut kering.Ahh tak kisah aku nak paksa jugak dia masak.

Aku terus mencapai beg tayar dengan a few baju dan juga seluar and banyak lagila.Macam nak pegi seminggu pon ada.Bila dah setel je aku terus menyelinap keluar dari rumah tu and yes sampai je dalam kereta aku nampak ibu dok siram pokok bunga.Yang lain takde pegi surau la kot.

Sorry ibu,ayah,along,angah,adik and Haikal,but i hate to say this,i'll miss you all.

Aku terus mengeluarkan kereta dan terus memandu dengan laju ke arah apartment Ain.Sampai tu je aku terus angkut beg aku dan bawa masuk dalam lift ke tingkat 4.

Sampai je ke ting 4,aku terus mencari rumah Ain n Sha.Yes!Dah jumpa.Aku terus mengetuk pintu beberapa kali sebelum pintu tu terbuka dengan Ain dan hoodienya ditambah muka depressed dia.Sumpah tak tido malam  kalau korang tengok.

"Haa masukla,eh jap beg kau besar gedabak tu nak bawa pegi mana pulak?"pertanyaan Ain aku senyapkan saja sebelum masuk ke dalam apartment dia sesuka hati aku je like i own the place.

Aku terus meletakkan beg di tepi dan melabuhkan punggung ke atas sofa hempuk dia tu.Dia menurunkan sedikit volume tv sebelum memandang aku dengan muka penuh persoalan.

"Okay.What happened?"tanya Ain lagi dengan muka curious tahap babun.

Aku menghela nafas sebelum menceritakan segalanya dekat dia.Along the story kau boleh tengok mata dia tu kejap membulat,kejap lifeless kejap kuyu.Reaction tu mengalahkan cerita hindustan.Memang betulla minah ni boleh acting,dia punya reaction tu pure talent weh!

"You're telling me kau dah buat Haikal as in suami kau menangis and kau nak lari dari Malaysia?Kid,are you fucking kidding me!?"jerit Ain dengan muka penuh penyesalan sebab dia la yang bagi aku idea tu.

"Excuse me,correction okay.Aku tak lari cuma aku dapat tawaran bekerja sambil belajar dekat United Kingdom.So yeah,sapa nak belanja weh!Free tu!"kataku seraya tu jugak diketuk oleh Ain dengan tangannya yang dah dikepal macam A.B.C.

"Ainie!Ni keje gila la!Kau ada bagitahu dekat family kau tak pasal ni?"tanya Ain lagi untuk mendapat kepastian.

Aku hanya mencebik sebelum menggelengkan kepala serentak tu jugak Ain mengeluh sebelum memandang aku dengan muka bersalah.

"Ainie,this is wrong.Kau tak boleh buat macam ni.Kau tu isteri orang-"belum sempat dia menghabiskan ceramah aku dah pon menaikkan tangan tanda stop.

Dia mengeluh mendengar ketawa sinis aku.

"Aku tak akan pernah terima dia weh,i am so sorry.He's a pest in my life,i will treat him the same as in my past."kataku seraya tu jugak Ain mengeluh tanda give up dengan perangai tak semengah aku ni.

"Suka hati la weh.Tapi please la jangan la pegi macam tu je-"aku potong percakapan dia dengan menguatkan volume tv.Dia mengeluh kali keenam.

"Ok.Ok.But please do tell me something.Kau tak menyesal ke buat benda ni?"tanya Ain sedikit menjerit yela tv lebih kuat tu nak-nak pulak scene tembak-tembak.

Aku mengangguk mengerling ke arahnya sedikit sebelum dia mengeluh dan a few words terlepas jugak dari bibirnya itu.

"Aku doakan korang punya masjid ni selamat amin!"sindir Ain sebelum bingkas bangun menyediakan makanan.

Leaving me and my thought.

Trust me Ain,i  know what am i doing.

#1 chapter to go!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now