21

1.6K 69 11
                                    

Sekarang ni aku dekat dalam bilik menunggu untuk meletus je bila ingatkan balik kejadian tadi.Yela mana nak letak muka aku ni?!Dimalukan dikhalayak ramai macam dah takde maruah aku tengok.Sha pulak hanya meminta aku untuk bersabar dengan ujian terutamanya dengan manusia yang nama dia Haikal.

"Aku tak paham la dengan dia!Kenapa sakit hati sangat ke dia tengok muka aku ni!Ingatkan bila dah besar tu perangai dah okay sikit tapi nampaknya semakin teruk adala.Aku memang panas betul dengan mamat tu,huh!"kataku dengan muka yang merah padam,macam burger Mcd dengan lapisan epal tu la.

"Sabar la weh,maybe ada sinar cahaya lampu minyak tanah ke lepasni?"kata Sha seraya membuatkan aku tergelak kecil.

"Banyakla kau punya idea.Ada je benda yang hambar kau nak letakkan dalam percakapan seharian kau."kataku membuatkan dia tersengih malu sebelum menuju ke toilet dek kerana dia tak asar lagi.Tula selalu sangat solat diakhir waktu kang dah terkejar-kejar.

Aku terus mengeluh teringatkan kata-kata Sha.Mungkin la kot.Mana tau kan,one day dia memang dah tak benci aku.Lagipon semua yang jadi Allah swt dan rancang termasuk la dengan pertunangan aku dengan sang jejaka yang aku tak pernah kenal mahupun lihat atau dengar suara dia.Nama je aku tahu tu pon tak membantu sangat,yela dekat dunia ni banyak gila kot nama tu termasuk pakcik aku.Tak ke naya?Kalau betul la pakcik aku yang masuk meminag sebab nak tambah kuota memang kena tumbuk dengan mak sedara aku la dia nanti.

Aku terus baring dekat katil tunggu Sha setel sebab lepasni nak keluar cari makanan sambil lepak2 dengan Ain yang dah pon sampai Mcd duk chat aku dari tadi lagi,tanya duk kat mana apa semua.Serabut jugak tapi aku layankan aje.Lagipon nanti dia kan nak jadi kakak ipar aku jugak,so yeah pepaham jela.Ibu n ayah happy sangat tak habis2 duk cerita sana-sini along nak kawen,apa lagi bisingla satu kampung pasal along tu.Yela masa remaja dulu along ni jenis playboy terkenal dekat kampung lagipon dia ni rupa memang ala-ala Christian Coulson,tapi walaupun perangai dia tu macam tu tapi dia ni seorang yang tahu batas apa semua.Lepastu orang tua setahun drp dia pon dia memang hormat teruk no wonder la pakcik makcik dekat kg nak jadikan dia menantu.Mulut dia tu memang terlajak manis and setakad ni Ain sorang je yang pandai bangkang abang aku.Haha.

"Weh jum!"sampuk Sha membuatkan aku terus mengangguk dan menurutinya.
Bila dah setel kunci pintu bilik semua kami terus bergerak ke Mid Valley dengan grab sebab Sha tiber nak belanja.Orang Kaya Baru la katakan.

(A few strawberry jams later)
Kita pon akhiranya sampai jugak dekat Mid.Takdela ramai sangat aku tengok tapi yang penting lebih daripada 10 jugaklah termasuk dengan aku n Sha.

Kita terus bergegas ke arah Mcd and nampak la Ain yang duk muncung sambil mengetuk-ngetuk meja dengan pony daripada happy mealnya.Aku hanya mengeluh penat nak layan perangai pelik Ain sementara Sha pulak tergelak kecil.

"Weh sorry lambat tau!Aku asar lewat tadi.Asar gajah!"kata Sha seraya tu jugak kami amik tempat duduk.Aku n Sha mengadap kaunter pesanan while Ain membelakangi kaunter tu.

"So ada apa-apa yang best tak kau nak cerita?Kalau takde aku nak mulakan mukaddimah pasal yang pagi tadi ni!"kata Sha dengan terlebih excited membuatkan aku n Ain saling bertukar pandangan sebelum tergelak kecil.Benda yang tak baik ni memang dia excited tapi kalau benda yang baik dia buat-buat lambat pula.Hurm.Manusia.Manusia.Eh..aku pon manusia jugak!Damn it!

"

Takde.Depressing macam biasa je.Teruskan la dengan cerita kau tu."kata Ain sambil offer aku kentang mcd.Aku berterima kasih dekat dia tapi dia buat dek je terus pandang Sha.KENAPA DENGAN SEMUA ORANH NI!OKAY BAIKLAH LEPASNI KALAU AKU TAK UCAP TERIMA KASIH JANGAN NAK SENTAP SAMBIL MENTION-MENTION EH!

"Tadi Ainie dimalukan dikhalayak ramai oleh Haikal.First sebab jam dia pakai terbalik which is lawak gak la,tapi hambar.Kedua,dia sampai kelas lewat which is tak lawak langsung tapi depa semua gelak-"

"Termasuk kau!"kataku seraya membuatkan Sha menunjukka  tanda peace.Ain hanya memandang kami berdua dengan muka bosan sebelum pandangan dia jatuh ke atas muka aku.

"Tu je?"kata Ain membuatkan aku terus berasap.Amboi.Panas pulak aku dengan minah ni.

"Eh,excuse me-"

"Weh tu bukan Haikal dengan awek dia the bitch tu ke?"kata Sha seraya menamatkan percakapan aku.Aku memandang Ain untuk tanda kepastian sebelum Ain mengangguk.Terus kelam dunia aku.Fuck.

"Weh!Tu bukan pompuan tu ke?"tegur member Haikal yang mulut kemain celupar dia ingat kitorang tak dengar kot.Fuck.

"Haah.Pompuam gila.Biasa la fans aku kan,aku ada kat jamban sekali pon dia ikut."sindir Haikal sebelum pergi membuat pesanan.

"Kepala-"

"Jom blah sebelum kau buat scene drama."kata Ain mematikan terus percakpan aku.

Siap la kau setan,kalau jumpa once again aku memang akan cili mulut kau.

Hish nak relax sehari pon xleh!

#yang duk CAPSLOCK TU SILA BERSABAR SEBELUM MIN CUBIT2 JARI KORANG EH AHHAHA
#NAH KHAS UNTUK GENG CAPSLOCK BERJANGKIT😂

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now