16

1.6K 67 5
                                    

Kami masih lagi terkedu dengan berita yang terlampau mengejutkan ini.Honestly aku wonder jugak macam mana Ain out of all people yang tahu benda ni!Bukan dia banyak keje ke?

''Well macam mana kau tahu benda ni?Sahih ke?Rujukan mana?''tanya Shahira memecahkan kesunyian.Ain memandang kami berdua sebelum mengeluh.

''Because that girl is my ex-senior.Yes,she's a teacher dekat sekolah area Klang kalau tak silap aku la.''kata Ain menyebabkan mata kami terus terbeliak lagi-lagi Sha.Dia memang selalu melebih.

''Macam mana dia boleh kenal weh?''tanya aku seraya membuatkan Ain mengeluh.

''Tu yang aku tak tahu.Like seriously la weh,Adam 23 that girl is 25 like wow,entah la aku sendiri pon tak tahu.But from what yang aku tahu,she's married and ada sorang anak.''jelas Ain lagi membuatkan aku semakin tidak keruan.

''So does that mean i'm doing the right choice leaving him?''tanyaku lagi seraya membuatkan Ain dan Sha bertukar pandangan sebelum mengganguk ke arah aku.

''But weh ko tak nak ke like jumpa dengan dia dulu.You know just settlekan everything dengan cara yang elok,bukan apa aku takut dia rasa pelik je kenapa tetiba kau shut him off tanpa alasan yang kukuh.Kalau kau nak kami boleh teman.''kata Sha membuatkan Ain mengganguk.

''Hurm maybe you're right.''kataku seraya mencapai phone yang berada di atas meja.

(Mesej Ainie and Adam,he's the bold one as usual)

'Salam,Adam can we meet sekarang dekat MCD?'

'Wasalam,ya allah sayang!What happened?I thought someting bad happened to you!Yes sure i tunggu you okay?Love you so much.

                                                      (seen by Ainie at 5.00 pm)

Selesai je aku hantar chat dekat Adam,Ain dan Ainie terus membuat group hug sebelum Ain memecahkan kesunyian.

''Well at least kau boleh tamatkan semua ni dengan betol and aku boleh settlekan collection happy meal toys aku.''seraya itu jugak aku mencebik.Selalu nak ruin the moment la dia ni!

''Dah sekarang Ain kau tunggu jap,Ainie go change into something depressing sementara aku nak pegi tukar baju.''kata Sha membuatkan aku sedikit tergelak dengan statementnya.Well at least they're with me.

Ain terus mengeluarkan phone seraya membuka games.Baru je dia nak start the game,panggilan terus masuk.Aku nampak nama yang tertera dekat screen tu ialah 'jangan angkat' seraya dia terus mengeluh perlahan.Aku membuat muka curious sebelum dia tersengih kecil.

''Yes,abang kau!''jawabnya seraya membuatkan aku tersenyum kecil sebelum menghilang untuk mencari baju depressed.Sha dah siap terus dia sambar phone Ain membuatkan Ain tercengang.

''Don't ever think~''baru je Ain nak warning,Sha terus mengangkat call tersebut.Aku yang duk dengar ni terus tersenyum.

(Perbualan Sha and along,along bold)

'Salam sayang!'

'Wasalam eh sayang mane ek?Saya Sha kawan Ain.''

'Oh yeke sorry,Ain ada ke?'

'Takde dia tengah mandi,kenapa ye?'

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now