20

1.6K 64 10
                                    

So sekarang ni aku tengah menguap untuk kali ketiga ketika lecturer sedang bercakap atau berhujah dekat depan.Lect tu pakai baju warna merah.Garang gitu.Rawrr.

Aku pulak duk termenung tak tahu la faham ke tak apa yang dicakap tu.Bunyi yang aku dengar sekarang ni semua bunyi meow.Ini semua gara-gara kucing yang berak depan dorm kitorang tadi sebelum ke kelas.Kucing tu ya allah biadabnya nauzubillah dah la aku tengok duk membawang dengan member2 yang lain.Boleh tubuhkan kelab kucing bawang setempat dah.Kalau wujudla,aku nak jadi presiden-

"Ehem,Ainie sila jelaskan balik apa yang saya jelaskan tadi.Terima kasih!"sergah Lect Fatimah membuatkan Sha tergelak kecil dengan muka blurr aku,blurr yang tahap nauzubillah.

"Err...err..-"

"Kamu ni lain kali jangan duk mengelamun je dalam kelas saya tau.Ni warning untuk kali pertama ye,nanti kalau saya dapat tangkap lagi awak buat macam ni,saya akan repot dekat orang atasan,faham?"tanya lect Fatimah dengan pandangan mata dia tu zass menusuk ke kaki.

"Faham puan,maafkan saya."kataku seraya tu jugak dia suruh duduk dan terus dia tanya orang lain pulak.Pergh pedih macam kena tampar dengan ayam Mcd 2x spicy punya.Tapi bila ingat balik ayam tu sedap-

"Weh!Ko mengelamun je dari tadi sambil menguap dah kenapa ni?"tanya  Sha dengan muka yang curious,sah,boleh jadi anak angkat keluarga babun.

"Ha?Oh,takdela aku okay je,penat kot sebab semalam tak dapat tido."kataku seraya tu jugak mata dia membulat.

"Oh,dah alang-alang kau mention pasal semalam ni,kau tak nak story dekat aku ke tentang apa yang terjadi?"katanya seraya tu jugak pen diletak dan kepala dia memandang direct ke arah aku.Fuck.

"Nanti rehat la kay,sebab aku tak nak kita kena tembak dengan peluru berpandu pulak nanti,naya."jawabku seraya tu jugak dia pandang depan macam nak berkawad je aku tengok,tahu takut!

(REHAT TIME)

So sekarang ni aku ada 2 masalah.Pertama,orang sekeliling tengah pandang aku n Sha sambil tergelak.2.Sha tersedak lepastu air yang dia minum tu terkena muka aku secara direct.

Aku masih lagi terkedu dek kerana takde ribut takde hujan tetibe muka basah macam dalam komersial atau iklan basuh muka.Fuck.Aku terus bangun dan mengelap muka dengan tisu kantin.

Tanpa melengahkan masa aku terus pergi ke dorm tukar baju pe semua,lepastu telefon berbunyi....ada haiwan dalam bahaya-

(Perbualan antara Ainie and that person,Ainie bold)

Nak apa pulak Sha?

Sorry la weh!Aku tak sengaja,terkejut do dengan berita kau dah tunang lepastu Ain pulak nak tunang dengan abang kau,gila ke?

Kau ni pon tak yah terkejut sangat la,kami ni bukannya tunang atau kawen dengan buaya disneyland,kami tunang n kahwin dengan buaya malaysia punya versi je.

Takdela,sebab kau kan baru je putus tunanh weh!Tak cepat sangat ke?Lagipon bukan Ain tu nak habiskan belajar dulu ke?

Bukannya aku nak terima sangat pinangan tu tapi aku biarkan ibu aku je yang uruskan,that's why jadi lagutu.Pasal Ain tu pulak kau kena call dia sendiri la tanya,aku pon tak suruh dia story lagi pasal benda ni.Ehh,dahla aku nak tukar baju.

Eh sabar-

Aku terus end call sebelum mencampakkan phone ke atas tilam empuk yang seperti menggodaku supaya melabuhkan punggung diatasnya.Fuck.Cobaan...cobaan...

Aku terus menepuk dahi supaya sedar diri sikit yang aku ni ada kelas dan after dah kuatkan mental fizikal,aku terus bergegas ke kelas.

Otw tu aku sempat gak lihat jam and the first thing yang sampai dekat otak aku ialah alhamdulillah.
At least tak lambat macam biasa.

Baru je aku nak bukak pintu bilik kuliah tu aku dirempuh dari belakang membuatkan badan aku ni hampir merempuh pintu tapi nasib baik aku ni jenis yang cepat bertindak.So aku terus bertahan dekat pintu tu,yes berjaya berdiri tegak nampaknya.

Aku terus menghela nafas dan memandang gerangan kerbau jadian itu.Fuck.

"Kau lagi?Takde orang lain ke aku nak jumpa dalam uni ni?"tanyaku dengan muka sebal setebal cheese double.

"Aku pon tak hingin la nak tengok muka bajet cantik kau tu.Muka macam kuali ada hati nak goda aku!"kutuk Haikal terus membuatkan aku meriding kepanasan.

"Amboi,amboi bahasa tu,kau ni memang takde adab ke tak belaja adab?"kataku seraya tu jugak dia mendengus dan menolak bahu aku ketepi.

"Semak je!"katanya sebelum hilang disebalik pintu.

You fucking bitch!

Aku kalau mata ada laser memang dah lama roboh uni ni tapi tula takde pulak kuasa-kuasa gtu.Jadi macam biasa aku terus masuk ke dalam kelas.

Semua orang pandang aku macam depa nampak hantu takde kepala wth?

"Ainie,kenapa lambat?Sekarang ni dah jam 9.00 tau,sepatutnya awak masuk setengah jam awal bukan setengah jam nak habis kuliah!"kata En Amar dengan muka yang cemberut macam lepas makan limau.

"Saya-"

"Awak tak pakai jam ke sampai masa pon awak tak perasan?"tengking En Amar lagi.

"Saya pakai encik tengok ni!"kataku seraya tu jugakla menunjukkan jam ke arah En Amar yang dah mula menggelegak dengan perangai suka menjawab aku ni.

"Kamu tak pandai pakai jam tangan ke? Kenapa terbalik tu?Ya allah,takpela,pegi duduk.Hish.Hish!"katanya seraya tu jugak aku menunduk otw ke tempat sebelum aku dengar ada yang tergelak melihat jam aku dipakai terbalik.Fuck.

"Hurm kena masuk tadika balikla kalau jam tangan pon tak pandai nak pakai!HAHAHA!"sindir si Haikal menyebabkan satu bilik kuliah gelak sebelum En Amar memberi pandangan membunuhnya kepada kami semua.Terus senyap tak terkutik!Padan muka kau!

#woah
#min mata kuyu sebab ada kelas pagi
#doakan min berjaya melawan hasutan syaitan ye

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now