29

319 23 22
                                    

Haikal Iskandar kawen?Hurm interesting.

"Weh ngokk!Kau takkan takde rasa macam nak terkejut ke feeling dramatic ke macam tadi?"kata Ain tanpa segan silu membuatkan aku terus mencebik.

"Kau nak aku react macam mana?Takkan aku nak menangis air mata berdarah pulak?Besides,i'm human that is born on the earth.Hating Haikal with all of my life is my main job you know that right?"kataku memulangkan balik paku kepada si Ain yang muka dah mula cemberut.

"Err...ok aku mintak maaf tau!It's just entahlah weh aku pon memang tak letak harapan sangat dekat dia.Biarla dia jumpa cinta sejati daripada terseksa dengan aku ni."balasku seraya tu jugak Ain mengeluh sebelum membelai rambut along yang duk sedap lena atas pangkuan isteri dia,Ain.

Aku tersenyum melihat perut Ain yang dah tak lama nak keluar isinya tu dan keakraban Ain dan along membuatkan aku terfikir.Kalau la aku tak datang sini,maybe aku pon dah nak timang anak tahun ni kan?Aku mengeluh,perancangan Allah swt adalah yang sebaik-baiknya.Kita manusia hanya merancang tapi Allah swt yang menentukan.

Penyesalan?Nope.Not in my diary.Buat apa nak menyesal aku dah ada semua ni kot.Phd is waiting for me,member bengap-bengap semuanya.Ain sebagai kakak ipar aku atau aku boleh jugak panggil mak encik dekat dia ala-ala drama Ali Baba Bujang Lapok (P.Ramlee) tu.

I'm happy right?

No.I'm not.Rasa macam ada satu kekosongan dalam diri aku tatkala mendengarkan berita daripada Ain yang menyatakan bahawa Haikal telah mendirikan rumah tangga dengan orang lain.Aku?Kenapa tak cerai je?Semua lelaki yang aku sayang tinggalkan aku termasuk Haikal.Maybe it's time for me to wake up from my dream and move on jela kot.

"Weh lama ko mengelamun.Babe,are you okay?"kata Ain membuatkan aku tersentak seketika sebelum tersenyum dengan penuh perkataan palsu menghiasi mukaku.

Ain hanya memandang aku dengan pandangan sayu sebelum mengeluh perlahan.

"Kau percaya bulat-bulat ke pasal ni?"tanya Ain membuatkan aku tersentak.

"Entahla weh,tak kira la bulat,petak atau segitiga sekalipon,aku tetap akan dengar and percaya.Lagipon ni Haikal Iskandar we're talking about.Nothing is impossible la Ain."kataku seraya tu jugak Ain mendengus tanda tak puas hati.

"Are you still with your idea nak balas dendam dekat dia Ainie? "Tanya Ain secara direct membuatkan aku terkedu sebelum mengangguk kecil.

Kecewa.Satu perkataan yang dapat menggambarkan eskpresi muka Ain for the whole conversation but this one is really kecewa teruk.It's like patahkan hati kau lepastu buat sup guna sup bunjut adabi.

"Ainie you can't-"aku menyekat perbicaraan dia itu dengan tapak tangan yang terbuka luas.

"Enough is enough Ain.Aku tak nak dah bincang pasal semua ni."kataku tegas dengan kedegilanku membuatkan Ain hampir berasap dengan perangai aku yang suka sangat lari dari masalah.

"Takpela aku nak pegi kelas ni tau pape kau call je okay?Bilik ni pulak aku tinggalkan dekat korang.Kalau lapar ke apa sila cari sendiri ye?"sindirku seraya tu jugak Ain tergelak menyebabkan along terkejut dan terus melihat kami berdua dengan muka peliknya.

"What is it?"tanya Along dengan muka pelik membuatkan Ain dan Aku hanpir tersedak sebab lawak gila!

"Ada orang mintak number Ain tadi."kataku seraya Ain terus tergelak kecil dengan muka along yang dah mula muncung.

Aku meninggalkan mereka berdua sebelum mengambil beg dan terus melajukan langkah ke kelas.

Otw tu aku macam teringat jugak la pasal perkara tadi.Salah aku ke?Eh tapi aku yang kena paksa kahwin apasal salah aku pulak!No it's not my fault.EGO.

Aku mengelamun banyak sangat kot sampai aku tak sedar aku ni dah sampai dalam kelas.Aiman yang melabuhkan punggung tepi aku pon mula menjulingkan mata dia sebelum tiba-tiba tersengih nakal.

"Weh tadi tu sape?Along kau eh?Tu yang sarat mengandung tu isteri dia eh?Comel je aku tengok kakak ipar kau tu-"tangan aku terus menepuk dahinya.Adala tu nak cari masalah.

"Aduh!Sakit la gila.Tula kau mengelamun lagi.Kang aku cakap pasal kucing aku clash dengan awek dia kau tak sedar but sebut je nama kakak ipar kau yang comel tu kau terus sedar.Pompuan ni memang aneh eh?"sindir Aiman membuatkan aku tersengih macam kerang rebus cicah sos cili.Pergh sedap.

"Aku mengelamun tu aku punya pasal la yang penting jangan ganggu kakak ipar aku tau!Along aku tumbuk kau nanti baru tau!"sindirku seraya tu jugak dia tergelak kecil sebelum pensyarah kitorang Mr Bernard masuk.

Aku dengan Aiman terus zip mulut sebelum kena tembak dengan Mr Bernard.Sumpah weh pakcik nerd (gelaran yang diberikan Aiman),garang nak mampos.Ada la haritu sekali ada orang terbatuk tau,dia terus hanta budak tu suruh buat swab test.Nasib baik aku tak batuk.Kalau nak batuk pon aku berdehem je sikit.Tapi tula time pakcik nerd ni jugak tekak buat perangai.

"Weh..Ya allah dia berangan lagi!Dengar la ni aku nak cakap apa!"sindir Aiman sambil mata dia melilau takut Pakcik nerd tangkap kami sembang,memang jahanam la aku dengan dia nanti.

"Hurm,apa pulak?"tanyaku acuh tak acuh membuatkan mamat tu tercebik sebelum memandang aku dengan senyuman nakal.

"Aku kan sebenarnya nak kawen dengan orang Malaysia la sebab tengok kakak ipar kau tu cun malican je!"kata Aiman selamba badak sambil tersenyum nakal dengan muka masam aku.

"Ish..jangan kacau kakak ipar aku la!"kataku lagi sebelum membuat dono je dekat Aiman tu.Aiman ni kalau layan..memang sampai sudah benda tu la dia duk mention.

"Alah kalau tak dapat kakak ipar kau takpe.Kau kan ada!"kata Aiman selamba badak sebelum mengenyit mata ke arah aku dan menyambung kerjanya.

Aku mula-mula blurr tapi bila dah sedar terus mata terbukak seluas alam.Bongok!

#Oh.Wow.

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now