Aku masih lagi tergelak dengan muka muncung Ain yang memandang aku macam nak bunuh on the spot.After dia cerita tu,aku terus terguling-guling sambil gelak macam nak gila.
''Weh ko ni tak baik tau buat aku macam ni?Mana belas kasihan kau!''kata Ain dengan muka yang sengaja dicutekan.Aku akhirnya menarik nafas lega selepas sepuluh minit straight gelakkan dia dan along.Along ni pon gatal bebenor!
''Haha,i'm sorry!It just along aku tu la tetibe nak mengorat kau!''kataku seraya membuatkan Ain membulatkan mata dia tanda speechless.
''Weh whatever you do!Please jangan nak libatkan aku dalam shipping kau eh!''katanya dengan nada mengugut.Aku hanya tersenyum senget sebelum bangun dari kedudukan kami yang tersembam di atas katil tadi.Sekarang ni dah nak isyak,so it means Ain pon dah nak balik sebab mak dia dah chat otw tadi.
''Weh jum makan,nanti kang ibu aku suruh Along panggil kita pulak.''kataku seraya Ain terus bingkas bangun membuatkan aku tergelak kecil.Alah takut sangat dengan along tu padahal along aku tu memang tak leh tengok pompuan,semua dia nak sapu.But this time pelik sikit,along jarang weh layan pompuan biasanya pompuan je yang duk gedik2 dengan dia.Hurm,i sense something weird here!
Kami terus bergegas ke arah dining table to see Along dah pon tercongok dekat situ sambil memberikan senyuman menggoda kepada Ain.Ain hanya mengetap bibirnya sebelum menghiraukan along completely.Aku terpaksa menahan gelak dengan perangai along yang dah mula nak naik gila dengan Ain ni.Ain ni pro kalau bab2 tak layan orang so that's why you can see abang aku duk whistle2 nak tarik perhatian Ain.Goodluck la brotha!
Ayah hanya tersenyum sebelum ibu join kami di meja makan.Adik pulak tersenyum malu apabila ternampak Ain yang duk melemparkan senyuman kepada Adik.Ok what the hell!
''Hurm nampaknya,anak-anak ayah ni dah suka sangat dengan Ain.Bolehla Along teruskan niat tu ye?Ayah dan ibu sokong sangat!''kata ayah membuatkan ibu mengangguk dan aku tergelak.Ain hanya memberi senyuman awkward while abangku pulak duk mengetap bibir menahan malu dek kerana kena sindir dengan ayah.Adik pula hanya tersenyum kecil sebelum kami semua menikmati masakan ibu.Sedap giler!
Bila dah siap tu,mak Ain sampai.Terus aku memeluk dia dan melambai ke arahnya.Along pulak duk curi-curi tengok Ain dari tingkap rumah kami menyebabkan ibu tergelak.
''Along!Tak elok tengok anak dara orang lama2.Kalau nak kawen je terus!'kata ibu seraya along mengejar aku dan adik yang tergelak bagai nak gila.
''Kalau along dapat korang siap kau!''katanya sambil laju mengejar kami.End up aku masuk ke dalm bilik dan jatuh di atas katil yang comfy sebelum tertido.
(Keesokan harinya)
Aku tengah makan breakfast consist of cocokrunch adik aku dan susu.Bukan nak tunjuk kaya cuma aku malas nak makan nasi sebab perut aku jenis tak leh makan benda yang berat awal pagi nanti mulalah nak membuang.Sambil aku duk mengunyah tu,aku humming la sekali favourite song aku sebelum ibu datang dengan dua gelas air teh panas sambil mengelengkan kepala melihat aku yang macam budak kecik.
''Daripada menyanyi lagu nth pape baik kamu nasyid atau zikir.At least dapat jugak pahala tu.''sindir ibu seraya abang datang dengan baju t-shirtnya dan jeans tergelak kecil sambil mengambil tempat di tepi aku.Aku mendengus sebelum tersenyum malu dek kerana on the spot kena bomb.
''Kakak harini along hantar tau,adik pon sekali.So tak payah naik dengan Shahira dah la okay?''kata ibu seraya membuatkan aku mengangguk dan terus menghantar chat dekat Shahira.
''Eh along tak keje ke harini ibu?''tanya adik yang memuncungkan mulutnya dek melihat aku memakan breakfastnya.Ayah hanya tersenyum sebelum meghirup teh.
''Takla dik,along tak keje harini.Cuti! ''balas along sebelum menghirup tehnya sambil mengunyah cocokrunch adik dengan muka tak bersalah.Adik hanya mendengus sebelum menguis lebihan habuk cocokrunchnya.ALA KESIAN.
''Ok kamu semua dah boleh gerak,kang nanti lambat masuk sekolah.''kata ayah membuatkan kami terus bersalaman dengan dia dan ibu sebelum bergegas ke kereta abang.
Along the way,aku dengan adik asyik duk kenakan along je pasal Ain semalam.Dia hanya mengetap bibir menahan marah sebelum parkir disekolah adik.
Adik terus keluar sebelum sempat bersalam dengan aku dan abang,now it's my turn.A few ejekan later,aku finally sampai dekat sekolah.Sebelum sempat aku nak keluar,along pegang tangan aku membuatkan aku kembali terduduk.
''What?''dia hanya tersenyum sebelum berbicara.
''Kirim salam dekat Ain.''sebelum dia terus menolak aku keluar dan meninggalkan aku terkedu dengan asap tadi.Aku tersenyum senget sebelum mencari geng dunia akhiratku.Kelihatan dari jauh Aishah melambai ke arah aku sebelum Ain join sekaki tapi dengan penuh depressed.
Aku baru je nak berlari ke arah mereka tetapi mematikan niat at the sight of Haikal in front of me.Aku membuat muka blurr sebelum mengangkat kening ke arahnya.
''Stay away from aku dan girlfriend aku!''said him dengan suara garaunya sebelum blah daripada situ meninggalkan aku yang terkedu.Kena sampuk nampaknya.
Yang lain hanya memandang aku pelik sebelum Aishah bersuara.
''Okay,what is happening?''tanya Aishah dengan muka curiousnya.
Aku mengeluh perlahan sebelum menceritakan segalanya.Ain hanya mendegus perlahan sebelum memandang ke arah yang lain.
''Okay aku dah mula naik hantu dengan mamat ni.Anyone ada plan cara nak kenakan dia?''tanya Ain membuatkan Shahira terus mengeluarakan buku notanya.Aku hanya tersenyum kecil sebelum join depa tapi teringat dengan pesanan along tadi.Aku terus mengheret Ain ke tandas membuatkan dia memandang aku pelik.
''Sakit perut ke,kau makan apa tadi?''tanya Ain dengan muka risau.Aku hanya mencuci tangan menghiraukan dia sebelum ditepuk olehnya di lengan.
''Along aku kirim salam dekat kau!''kataku seraya membuatkan dia terkedu dan menghamburkan kata-kata munafik ke arah aku.Aku menjelirkan lidah sebelum berlari anak , terhantuk dengan seseorang tapi tak sempat jatuh because orang tu sempat pegang tangan aku.
Aku memandang ke arah orang tersebut dan kami berdua terus membulatkan mata sebelum menjerit!
''Ainie!''
''Adam!''
#okay otak i dah giveup
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...