22

1.5K 58 11
                                    

Aku balik dengan kekecewaan disebabkan ibu cakap aku kena kawen directly selepas habis belajar.Fuck.Dahla tadi Haikal buat hal ni ibu pulak?Ain pulak dah balik sebab ada assignment katanya.Sha pulak duk main PUBG sambil menadah telinga mendengar beberapa bebelan aku termasuknya cadar berkedut sikit,kipas tak rasa sebab habuk,Ain dengan pony dia,Sha dengan Pubg tak habis2,aku dengan nak kawen secara tiba-tiba membuatkan Sha terus terduduk dan meletakkan phonenya ketepi sebelum memandang aku dengan mata membulat.

"Kau nak kawen?Bila weh?"tanya Sha seraya meneguk Airnya.Aku mendengus perlahan sebelum terduduk di atas katil.

"Lepas aku graduate,dah la aku tak kenal mamat tu,fuck!"kataku seraya tu jugak Sha mengambil tanganku dan mengenggamnya seerat mungkin.

"Aku rasa it's time for you terima jodoh yang dh ditetapkan Allah swt tu.Aku rasa mamat tu baik la.Kau memang la mulut puaka sikit tapi aku rasa mamat tu baik orangnya.Orang yang kekurangan ni biasanya pasangan dia yang akan melengkapi."sindir Sha membuatkan aku tergelak kecil.Sempat lagi nak kutuk aku.

"So ko rasa memang patut aku teruskan la ni ? No objection ?"tanyaku seraya Sha terus mencapai phonenya dan membuat group dalam whatsapp 'Ainie jodoh tak sesat'.Lepastu dia add la Ain,Aku,Yati,Aishah dan Dayah.Haa hambik kau boleh rewang terus ni.

"Apa kata kita bincang dalam group ni?"kata Sha seraya membuatkan aku mengganguk dan meneruskan idea pelik tapi benar tersebut.

(Chat bersama depa,Ainie is the bold one)

Salam gais!Aku nak kawen dah lepas grad ni!

Tahniah weh!-Sha

Kau nak kawen?Is this a joke?-Aishah

Aku doakan semua berjalan dengan lancar!-Yati

Aku sama gak ngan Yati semoga pasangan kau hensem merecik hawau!-Dayah

Kita cakap apa ni?-Ain

......................

Ain!Ainie nak kawen la gila!Ko tak tengok tajuk grup tu ke?-Sha

Haah Ain ni aku tepuk jugak kang nanti!-Aishah

Ain..ain...aku dah penat gelak ni!-Dayah

Betul tu aku yang nak pegi tandas ni pon terus terbantut niat!-Yati

Hai Ain,sebelum aku sepak muka kau baik serius okay!

Aishah this is not a joke,memang betul aku ni Ainie nak kawen.Lepas grad tapi mungkin aku tak dapat nak ajak korang,yela sekarang ni kan pkp.Sorry tau!

Takpe weh kitorang pon takdela nak sangat pegi majlis kau,majlis kawen kan?Konfem2 la ko kawen tu je la..Takdela yang unik sangat-Ain

Ain!!!-Sha

Ain ni dah kena rasuk tu!-Aishah

Hahahahah bongok betul!-Dayah

Hahahahha ya allah tolongla kawan aku sorang ni!-Yati

Haa aku serius la ni!Takpela tu je en?Pape nanti roger tau!Bye gais assalamualaikum!

Bereh,wasalam!-All(termasuk Ainie)

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now