The day
"I'm going to miss you all,mostly you babe!"kata Shahira dengan suara yang menggedik menyebabkan ain membuat muka meluat,aku pula hanya tersenyum kecil dengan perangai budak2 Shahira tu.
Yes.Today is the day,aku punya cuti sem dah habis,so it's time for me to go.Haikal? Entahla,i've been waiting for him almost two months already,tapi nampaknya dia memang masih tak bersedia nak jumpa aku.I heard he really did got married to someone.Maybe....just maybe...i could turn back the times and confess to him...right?..But everything has changed! Aku bagaikan pungguk rindukan bulan yang setia menanti kunjungan belahan hati,tetapi nampaknya sinar cahaya lampu spotlight semakin pudar.Hari demi hari,aku sentiasa berdoa semoga kalau kami masih ada jodoh,kami akan ditemukan suatu hari nanti...Now aku perlu redha dan tawakkal.Whatever happened after this,aku redha..
"See you soon babe,remember pasal Haikal,i hope he's starting to realise it soon that it will never be late for him to apologize to you.Oh and semua kim salam,angah kau cakap sorry sebab tak dapat datang harini sekali dengan yang lain sebab ada kerja yang tidak dapat dielakkan."ujar Shahira panjang lebar menyebabkan baby Khalaf merengek dalam dukungan daddy dia.Yes.Baby Khalaf dah besar weh,dah pandai ikut mood dia,kadang2 ain pon malas nk layan.Along je yang melebih aku tengok.
"Alololo,baby aunty ni nangis lak! Hihi xpela aku pegi dulu assalamualaikum semua! Bye!"kata Shahira sebelum meninggalkan kami bertiga.
"Ugh,finally!Come on now gais,kita ada 45 minit untuk get to the gate!"kata Ain menyebabkan kami tersedar dan teruk menolak troli ke arah baggage counter.Along macam biasa dengan baby Khalaf pegi simpan beg tapi nampak susah la sikit disitu.So ain decide untuk pakaikan along baby carrier,alhamdulillah barula ok sikit.Tapi distracting jugak sebenarnya,Khalaf ni jenis tak duduk diam,tangan dia tu laju je nak tarik pipi daddy dia.
"Girls,korang pegi dulu and sayang beli makanan sikit untuk bekal okay?"kata along sebelum mengucup pipi Ain dengan tidak semena-mena dengan senyuman nakal terukir dibibirnya.Ain hanya menjulingkan mata sebelum mencium pipi gebu Khalaf menyebabkan Khalaf terus tersentak sambil tergelak kecil.
"Ok bos! Kami pegi dulu oh and nanti you dah siap simpan baggage jumpa kami dekat Family Mart okay?"kata Ain menyebabkan along mengganguk tanda faham sebelum mengambil tangan kecil Khalaf dan membuat gerakan sila berambus menyebabkan aku dan Ain tergelak kecil dengan muka paksa rela Khalaf.Oh soo adorable!
"Jom Ainie!"kata Ain sambil menarik aku ke arah Family Mart yang terletak tidaklah jauh daripada tempat kami.
Aku hanya tersenyum kecil dengan keceriaan mukanya ketika melihat Family Mart yang tersadai ditepi kedai Bread's Cafe.
Sambil melepaskan lenganku,dia terus menerpa ke arah tempat terletaknya makanan-makanan yang diolah menjadi makanan halal antaranya ialah onigiri(sejenis kimbap yang berbentuk segitiga) dan benda2 lain.Aku pulak amik vitagen satu paket,chocolates,jajan baby untuk Khalaf sebab Ain dah pesan suruh amik 2 jenis jajan untuk Khalaf,Wonda Coffee latte untuk along sebab tak nak bagi dia tido malam ni (idea jahat Ain,dia nak along je jaga Khalaf!).Lastly,my snacks which is keropok Mister Potato.
Bila dah setel pilih,kami pon terus bayar then tak sempat nak duduk pon sebab bila tengok jam,ada lagi 25 minit sebelum gate closed.Aku dengan Ain tidak semena-mena terus berlari ke arah gate dan akhirnya sempat masuk.Sampai je dalam tu,aku terlihat along yang duduk mendodoikan Khalaf yang dah mula nak meragam,lapar kot!
Ain terus mengambil tempat ditepi mereka diikuti dengan aku.Then macam biasa la,aku terus makan tanpa menghiraukan sekeliling.
"Nah you makan dulu,baby meh dekat mummy ye sayang.Awk lapar ni and lagipon nak tukar lampin dia sekali."kata Ain sebelum baby Khalaf terus diserahkan kepada Ain.Along terus mengucup perlahan pipi baby Khalaf dan Ain terus bangkit ke arah nursing room dengan beg kecil di dipegang sebelah bahu kiri.
"So,kakak ok ke tak ni? You look weird."kata Along dengan tiba-tiba menyebabkan aku tersentak.
"Umm,yeah.I'm perfect.But why do you ask that? Is it that weird?"tanyaku lagi menyebabkan along terus meletakkan Wonda Coffeenye atas kerus kosong ditepi,sebelum memandang aku dengan mata yang berair.
"You know i love you right? You're my sister!Are you sure you nak teruskan hubungan dengan Haikal?Aku bukannya apa,but he didn't really make an effort to come and see you...So yeah~"kata Along lagi menyebabkan aku mengeluh.
"Again with this thing? Along,whatever it is,he is my husband and will ever be mine.I know you're right,but kakak redha,biasala karma kan? Dulu kakak yang beriya nak tinggalkan dia but now? Things are different.Yes.Obviously i'm sad but i have to feel what he feels before.I..I just wish to see him before departing soon,but..kalau takde rezeki takpela.Maybe next time kot."kataku dengan muka yang sengaja diceriakan.
Baru je along nak sambung sesi luahan hati bersama saya,Ain terus menerpa ke arah kami dan menunjukkan jamnya.Kami tersentak dan terus bergegas ke arah gate alhamdulillah masih sempat lagi masuk.
Buat kali terakhir,aku melihat ke arah kerumunan orang di belakang yang most of them tunduk duk main phone,aku mengeluh.Hampa.Obviously he's not going to be here right?
What am i five? Hurm...
"Eh Ainie jomla!"jerit Ain dari belakang membuatkan aku terus mematikan niat untuk mencari atau menunggu kelibat orang yang dicintai.Hampa.
Aku teruskan melangkah-
"Ainie,wait!"aku tersentak sebelum mata membulat dengan suara yang sangatlah aku kenal itu.
Aku terus berpaling dan mata aku terus membulat untuk kali kedua dengan gerangan orang yang ada di hadapan aku ini.
"Y..you!?"kataku dan akhirnya Ain terus menerpa ke arah aku dengan muka bengang sebelum ternganga dengan gerangan orang yang menghalang aku daripada masuk ke dalam gate tersebut.
ERR DAMNIT!
#OOPS I DID IT AGAIN!
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...