4 years later
Ainie pov
Lepas je Aiman confessed dkt aku haritu,aku tersedak teruk.Yela sapa je yang tak terkejut,takde ribut takde angin tiber confess.Dia ingat romantik macam drama la kot.
Guess what ? Aku terima dia walaupun dia tak berapa nak romantik.
Yes,Haikal and me ? Kita berpisah tiada.He was married to someone mualaf which is Aiman's friend.Nama dia Helina Robert.Nur Helina Robert.Dia kawen setahun selepas kami berpisah.I was happy for them.She's a nice young woman.Lagipon depa dah dikurniakan seorang baby boy.Nama Adam Mikael.He's just a cutie,umur 2 tahun.
Me ? I'm lecturer and a mother of three kids.Two boys and the youngest one is a girl.Nope,bukan setahun seorang but it's actually a triplet.Terkejut jugak si Aiman masa dapat tau kitorang dapat kembar 3.Mak n ayah dia pon suka sangat dengan aku sebab depa kata aku je yang boleh sedarkan Aiman kalau tak dia punya menggatal tu nauzubillah.
Okay nama anak-anak aku semua bermula dengan huruf A mcm mak n ayah dia la en.
First,Aniq Hayden
Second,Amir Jayden
Third,the youngest one Ariana HaylaYup.Nama pelik sangat sampai ibu n ayah aku berbelit nak panggil.Kitorang balik Malaysia 2 tahun lepas tapi sekarang ni Covid-19 dah makin teruk,so memang tak balik la.
Anak-anak aku ni dah nak masuk 3 tahun dah tapi perangai depa semua ikut ayah aku terutamanya si Ariana tu.Puih,cakap macam dah masuk UITM.walaupun pelat.Ok stop about my triplets.What about me and Aiman ? Well he's a good husband and a good daddy.Sometimes dia punya clingy kalah anak-anak.
Aku pon xtau la masa mana aku bole tertangkap cintun dengan si Aiman tapi aku rasa maybe masa first aku terlanggar dia kat airport tu kot.Yela weh,dahla mata tu kaler pelik gila,tinggi nak mampos,badan fit cam model.Boleh dikatakan rupa tu pergh memang terhangat di pasaran la.Tak sangka gak dia minat dekat aku,minah kampung yang muka cam cendawan shiitake ni.Bak kata Ain cendawan shiitake pon tak mengaku aku ni cendawan.
Along n Ain ? Dah masuk tiga anak depa.Yang first kan Khalaf ? Yang second and third to twins.Dua-dua boys.Memang penat la Ain duk menjerit tiap-tiap hari.Khalaf dah masuk 5 tahun lebih yg twins tu pulak baru masuk 3 tahun.Ain keje sebagai lect dekat universiti aku termasukla dengan Aiman dan Aku sendiri.
That's why setiap hari si Ain tu sakat aku sebab Aiman yang duk encourage dia buat keje tak berfaedah tu.
Along? Cam biasa,dia lebarkan syarikat dia ke 4 buah negara besar.Bangga la weh,kadang-kadang tu anak aku nampak muka paklong dia kat tv,terus mencicit cari aku semata nak tunjuk muka paklong depa.Along walaupun umur dah nak masuk 37 tapi kehenseman tu tetap terserlah.Aku bangga gak kadang-kadang tengok si Along ni.Pakai suit camtu.pergh!
Ok.Shahira n Angah ? Dah ada anak sorang.Girl.Kalau ikutkan kiraan aku dah masuk 3 tahun dah budak comel tu.Nama dia Aisyah.Comel weh,muka cam barbie doll gtu.Dengan mata hazelnut dia lagi,sebijik cam angah tapi perangai ikut belah mak dia.Memang havoc la kat kg.Sha sekarang ni keje sebagai lect dekat Um sambil keluarkan produk sendiri produk untuk kanak-kanak.Macam suplemen untuk kanak-kanak la.Angah pulak dah ada syarikat kereta sport sendiri.Berbaloi la dengan dia punya usaha keras,keje bagai nak gila.Alhamdulillah everything is okay dan berjalan lancar.
Adik aku pulak dah masuk matrikulasi.Aku dengar cerita dah ada awek hurm budak jaman nau,takleh tengok awek cantik sikit dah mula bersayang-sayang.Kadang-kadang aku sempat gak perli dia,menggatai je keje!Buat dosa kering jee!
Ibu n ayah? Depa dah ada kebun sendiri,sambil duk layan ceramah UAI ,kadang-kadang depa vc dengan kitorang yang ada kat sini.Nasib baik la taun lepas Sha,Angah n Adik setuju nak pindah masuk rumah ibu n ayah.Senang,kalau ada pape,takdela kitorang yang duk kat London ni bimbang sangat kan.
"Babe! Mengelamun kahwin dengan anak raja la tu!"tempelak Aiman sebelum memeluk aku dari belakang.
''Haih,apahal peluk2 ni,debik kang baru tau!''kataku sengaja nak sakitkan hati si Aiman.
''Alah dulu masa mula-mula kahwin,dia duk sibuk nak peluk kita tapi ni bila dah anak tiga dia pinggirkan kita pulak.Haih,nasib badan dapat isteri seperti ini.Apa salahku wahai Mrs Aiman!''tempelak Aiman sebelum menghilangkan diri dalam bilik air.Baru nak mandi latu!
Baru je aku nak lipat kain,tiba-tiba..
''Mommy!''jerit ketiga budak kecil menyebabkan aku mengeluh perlahan.ni mesti Ariana buat hal.
Aku terus keluar dan terus mengeluh kecil.
''I told her to stop mommy but she didn't listen!''kata abang-abangnya dengan muka kecewa fake teruk.
Ariana,kaki dia tersangkut tepi meja makan.Like how can she be there!
''Daddy yang ajar!''jawab Ariana dengan selamba menyebabkan aku mula naik hantu.
Aiman yang berbaju t shirt dan berseluar pendek terus menghilangkan diri tatkala mata aku memanah mata dia.
''AIMAN!''
THE END OF THE WORLD.
So macam tu la,kehidupan aku ngan Aiman.Everything is perfect cuma Aiman punya perangai annoying tu ANNOYING GILA.Takdir kan,aku tak sangka aku kahwin dengan orang yang paling annoying gila!But i love him,walaupun dia annoying,dia tahu aku ni jenis yang macam mana.
So that's it i guess,kepada korang yang doakan kami,terima kasih ye! Sehingga kita berjumpa lagi!
#fuh done
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...