24

1.5K 56 10
                                    

So sekarang aku dekat rumah ibu dengan ayah,tadi baru je lepas bersanding terus aku cabut lari nak duduk dekat rumah ibu n ayah jugak.Depa dua pon pening duk layan perangai aku yang entah pape ni.Haikal gelak je manjang sambil memberi pandangan gatai dekat aku.Nak je aku smack down mamat tu.Orang serius dia memain pulak.Dia ingat ni drama korea?

"Hai,kakak kena ikut Haikal la sayang,dia kan dah sah jadi suami kakak!"leter ibu tapi macam biasa aku pekakkan je telinga.Dah la sebelum nak bersanding tu dah kena sekali dengan ibu sebab aku tak nak pakai inai bagai,nasib baik yang tu berjaya.So sekarang ni ada cincin je dekat jari manis aku,inai-inai bagai tu takde.Bukan aku tak nak ikut sunnah nabi,tapi aku takde mood memandangkan aku kahwin terpaksa rela so yeah.

"Alah ibu boleh la.Haikal okay je kakak tengok!Ibu je melebih!Ke ibu yang dah tak sabar nak halau kakak ni?"kataku seraya mula dah nak tangkap leleh macam drama hindustan tu.

Ibu hanya mendengus perlahan sebelum melabuhkan punggung ditepi aku,on my comfy katil hokeyh!
Dia terus memelukku dari sisi sebelum mencubit pipi gebu gebas ku.

"Kamu ni dah jadi isteri orang,perangai tu biar senonoh sikit.Ibu tau kamu tak suka Haikal tu tapi ibu harap kamu belajar la untuk terima dia,dia tu suami kamu yang sah tau.Nanti kang ada yang tak cium bau syurga pulak bila derhaka dengan suami sendiri!"bebel ibu sebelum mula bangun untuk menapak keluar dari bilik aku.Baru je aku nak buat drama korea alah yang tiba-tiba jatuh pengsan terkejut tu,terjengullah mula insan yang korang gelarkan suami aku tapi aku sendiri gelarkan dia 'hey bro'.

Dia menghela nafas selepas matanya terpandang aku yang duduk termenung atas katil ni sebelum melabuhkan punggung di hujung katil.

"I'm sorry,aku sepatutnya-"belum nyempat Haikal cakap tiba-tiba aku tergelak sinis membuatkan dia mengeluh perlahan.

"Sorry?Dalam banyak-banyak perkataan dalam kamus Oxford Fajar Edisi Melayu,sorry je kau nak cakap dekat aku?Haikal aku ni macam bola ke hah?Yang kau boleh tanduk kalau tak nak tapi bila dah nak kau amik balik.Macamtu ke?Tak yang paling penting sekarang ni,kenapa aku?Why me out of all people in this world,why me?Kau tahu kan kita memang tak pernah baik!Kau tu musuh aku la Haikal,lagipon girlfriend kau kan ada?Kenapa nak libatkan aku pulak?"hah hambik kau seribu satu soalan aku kemukakan,ni kalau tak dapat jawab jugak konfem dalam exam dulu dia meniru.

"Aku dengan girlfriend aku dah takde apa-apa.Lagipon aku memang suka dekat kau dari zaman sekolah lagi-"sekali lagi aku tergelak sinis.

"Zaman sekolah kau tu zaman batu ke?Tak penah-penah pulak kau baik dengan aku,so tak payah la nak cover everything.Aku meluat la tengok muka kau Haikal,sila berambus dari hidup aku,just please,ceraikan-"belum sempat aku menghabiskan ayat tiba-tiba muka ayah dah terjengul di pintu merah membara semangat waja~ gurau.

"Astaghfirullahalazim kakak!Kenapa kakak cakap macam tu?!Kakak tu suami kakak tau!Kalau kakak tak suka dia sekalipon jangan hina dia sampai macam tu.Dah la Haikal,jum ikut ayah kejap,jangan dok layan sangat Ainie tu kadang-kadang perangai dia mengalahkan budak!"tembak ayah terus berdesup masuk ke hati.Pergh,ni direct ni!

Ayah terus menggelengkan kepala dengan muka kecewa memerhatikan aku yang muncung sedepa.Terus dia keluar dari bilik aku meninggalkan Haikal yang tiba-tiba mempamerkan senyuman nakal ke arah aku.Haaa sudah.

Dia bangun perlahan-lahan sebelum keluar dari bilik tu tapi sebelum dia keluar tu sempat lagi dia memandang aku dari sisi dengan senyuman menyakitkan hati.

"Cerai is not in my diary honey,ko lari la ke lubang kubur sekali pon,aku tetap akan cari kau and make you mine.Remember,mark my words,you are mine and i'm yours baby."katanya sebelum tergelak kecil dengan muka aku yang dah mula merah menahan malu.Kurang asam punya budak!

Aku terus mencapai phone untuk mintak pertolongan member-member lain.Tapi apakan daya semua yang aku call tak jawab atau decline kecuali the one and only,Ain.Damn.

A few deringan later,akhirnya dia angkat!

(Perbualan Ain n Ainie,Ainie is the bold one)

Weh!Tolong aku please!

Haa tolong apa pulak ni?

Haikal!Dia tak nak lepaskan aku weh!

Oh yeke?Habistu kau nak suruh aku buat apa?

Ko ni pon tolongla fikirkan cara macam mana-

Sorry weh!Sebenarnya aku dah sampai rumah kau ni sebab ibu kau call aku tadi.

Laa yeke asal tak gtau,membazir air liur n kredit aku je kau ni!

Haa aku nak parking kete ni jap tunggu tau!

Okay cepat sikit,jangan duk sembang dengan along pulak tau!

Dia terus mematikan panggilan.Ish sabar jela aku dengan minah ni.Aku terus bergegas ke arah tingkat bawah,nampak la Ain dihalang oleh along dengan taktik lapuk dia tu which is buat muka comel.Ain hanya tergelak kecil sebelum menghiraukan along yang dah mula muncung sedepa,angah yang ada dekat bawah tu pon tergelak dengan perangai along,adik pula buat dek je,ibu ?Ibu duk tong tang2 kat dapur,so Ain pegi la salam dulu dengan ibu sebelum mata Ain tertancap ke arah aku yang dah sampai di tangga bawah.

"Haa sampai dah permaisuri kita-"belum sempat along ejek aku dah tarik Ain membuatkan along mencebik sebelum dengan dramanya terjelepok atas lantai menangis tak berlagu.Hei macam-macam sungguh perangai along ni.

Sampai je dekat bilik aku,Ain terus duduk atas katil aku dengan muka blurr.

"So?"tanya Ain dengan muka yang blurr.

"Weh!Aku nak lari dari sini!Aku tak nak duduk dekat Haikal!Cane ni eh?!"tanyaku dengan muka panik teruk.Ain hanya mengeluh perlahan sebelum memandang aku dengan penuh makna.

"Macam ni la.Apa kata kau bincang dengan dia?Maksudnya kau cakap la dekat dia kau perlukan masa untuk terima kenyataan ni.Haa baru la kau tak perlu tanggung dosa.Gtu!"kata Ain membuatkan aku mencebik.

Aku terus melabuhkan punggung ditepinya membuatkan dia mengeluh sebelum mencapai sesuatu dalam begnya dan diletakkan ke atas tapak tanganku.Aku memandang Ain pelik sebelum melihat benda yang diletakkan tadi.

"Kau nak suruh aku buat apa dengan ni?"tanyaku seraya tu jugak Ain bangun dan mengeluh kecil.

"Tiket tu aku beli untuk kau khas!Mana tau takut kau nak lari ke!But serius weh aku hope kau bincang la dengan Haikal leklok okay?Takpela aku nak turun tolong ibu kau pape nanti roger."kata Ain seraya menapak keluar dari bilik aku.

Aku memandang tiket flight itu dengan sepi sebelum mengeluh.

Hai..nak buat apa dekat sini?Yang ada pon Legoland pulak tu...hai....nasib-nasib...

#woah
#gais ada 2 chapter lagi then habisla sudah novel ini 😂

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now