38

339 15 43
                                    

Aku dikejutkan pagi tu dengan kasarnya oleh Ain dan Along yang dah mula membebel kerana aku lari daripada Haikal.

Aku apa lagi,buat muka lembu lah.Apa ingat aku kisah? Yang penting dapat lari daripada Haikal yang tak betol tu.Kejap ok kejap gila.Kalau dilayan,konfem dengan aku sekali gila.Berkaitan dengan masalah kami tu,biarlah nanti2 la en.

"Haa termenung lagi! Kang aku dah cakap bincang dengan si Haikal tu.Kenapa kau ni degil sangat eh? Kau lari la ke lubang kubur sekalipon,masalah takkan selesai macam tu juga.Ainie kau kena setelkan jugak masalah ni sebab nanti lama2 jadi benda lain pulak."bebel Sha dengan bercekak pinggang macam nak bukak silat gayung je aku tengok.Ain pulak tengah menyusukan baby Khalaf dekat tepi aku sambil memberi muka menyampah dengan sikap endah tak endah aku.Eh excuse me,pehal semua orang macam dah amnesia dengan apa yang Haikal penah buat dengan aku dulu?!

"Ainie.I know that look.Sampai bila beb? Sampai bila kau nak berdendam dengan suami kau sendiri? Ok aku mengakula yang Haikal dulu musuh kau,tapi kau kena ingat tau He's your husband.Kau kena turut perintah dia,lagipon si Haikal tu aku tengok macam dah hilang anak bila kau asyik lari daripada berbincang dengan dia."ujar Ain sebelum menyuruh Sha menenangkan dirinya dengan mengambil air sirap limau di dapur.Family aku yang lain pegi rumah Mak Long rasanya sebab harini kenduri anak dia.Ain ,Sha n aku je tak pegi,ingatkan nak buat girls day tiba2 jadi ceramah perdana day pulak!

"Biarla dia.Hatiku aku sakit tau tak bila tengok dia tu.It's like semua kutukan yang terjadi dulu timbul balik.Aku tak tahu la kenapa aku jadi susah sangat nak maafkan dia."luahku dengan keluhan sedikit.Yes aku mengaku,aku ni jenis seorang yang jarang berdendam tapi bila mention nama Haikal je,hati aku membuak-buak nak lempang muka mamat tu.

Pagi tadi pon dia sempat sindir aku.Dia ajak aku jumpa madu baru.On the spot aku blah,tak kuasa nak layan drama hindustan Haikal tu,dia bantai gelak je tengok muka cemberut aku.Jeles?! Memang tidakla nok! Aku xjeles cuma xsuka je dengar nama minah gila tu.Guess what? Sampai sekarang aku tak tahu nama minah tu biarlah,aku pon xnak tahu buat serabut kepala je.

"Ainie,tak baik berdendam,kau tau kan dalam islam-"belum sempat Sha menghabiskan percakapan dia aku terus menaikkan tangan tanda stop.Dah cukup ilmu untuk harini,esokla pulak.Baik aku main games ke baca novel ke daripada layan depa ni.Aku jugak yang kena nanti.

"Ainie-"aku terus melangkah keluar dari tempat tersebut dan terus masuk ke dalam bilik aku.Pintu ditutup dengan perlahan yela tak nak la pulak baby Khalaf tu menangis sebab aunty dia ni buat drama leleh.

Aku merebahkan tubuh yang terasa kosong dan sengal ini ke atas katil tempat Haikal sedap je landing tadi.Haruman perfume dia pon masih lagi melekat di cadar itu.Nak tak nak aku terus bangun dan tukar cadar tersebut,yela aku dah mula rasa rimas dengan everything termasuklah kewujudannya dirumah ini.

Salah ke aku buat macam ni? Takkan? Entahlah,malas nak pikir.

Aku terus menukar cadar baru dan akhirnya terlelap juga sambil memikirkan perihal aku dan Haikal yang tiada penghujungnya.

(A few hours later)

Aku masih lagi tidur dengan nyenyak sebelum pintu dibuka sedikit bunyi kriuk kriuk macam maggi sedap punya iklan itu.

Daripada bau perfume tu aku dah dapat agak siapa lagi kalau bukan Haikal the destroyer!

Baru je aku nak buka mata tapi something soft hinggap di dahi aku dan kemudian di kedua belah pipi aku.Terus aku mematikan niat nak bangun yela tak ke naya bangun2 kena kiss pulak dengan Haikal nanti.

"I'm sorry for everything.Abang tahu abang selalu tak adil dengan sayang but you need to trust me,i love you so much sayang.It's okay take your time tapi kalau Ainie dah tak suka dengan abang mungkin kita patut bincang untuk ke next step yang sewajarnya.Love you sayang.Love you so much."bisik Haikal ditepiku sebelum memberikan kucupan terakhir di pipiku dan aku tersentak selepas pintu ditutup dengan perlahan.

Masih terasa hangatnya air mata Haikal yang jatuh ke pipi aku semasa dia meluahkan perasaanya tadi,sambil menyentuh pipi yang kebasahan tadi aku tersentak dengan air mata yang mengalir.Eh,kenapa semakin lebat air mata ni?

Aku bangun dan menghadap cermin.Muka aku dipenuhi tangisan sendu.Fuck.Aku menangis!?

Setelah ditimpa kejadian tadi dan juga luahan Haikal,aku terus terduduk dan menangis sepuas-puasnya.

Haikal aku mintak maaf sangat!I can't keep hurting you anymore just please let me go,please!

Baru je aku nak meraung macam orang gila,tiba-tiba tubuhku dipeluk oleh dua wanita yang selalu mendengar dan menadah telinga dengan bebelan aku.

"It's okay kau masih ada masa untuk ubah semua ni.Kitorang ada untuk kau Ainie."kata Sha sambil menepuk perlahan belakangku sambil mengelap air matanya yang turut gugur dengan keadaan aku.

"Ainie,we're here for you! Lower your ego babe,and trust me everything is gonna be okay!"kata Ain sambil mengelap air mataku dengan hujung lengannya.

Akhirnya mereka masing-masing cuba memujuk diri aku yang dah mula nak insaf dengan perbuatan sendiri.

Tapi persoalannya,sempatkah aku?

#woah
#hye!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now