Ainie pov
One.Word.Fuck!
"Jap,korang dua ada tau something yang aku tak tahu ke? Along? Ain? Khalaf ?"sambil berpeluk tubuh,aku memerhatikan riak muka mereka bertiga berubah.
"Haha.Mana ada.Nonsense la."kata along dengan memberikan senyuman awkward kepadaku.Haikal pula ditepi tergelak kecil melihat aku dan depa bertiga ni.
"Sayang,let them go.I can answer all of your questions,just ask away?"bisik Haikal dengan suara garaunya membuatkan aku hampir loya tekak.Urgh.Yg ni sorang,tah apa la yang masuk dalam badan dia,tiber jadi flirt machine.
"Shush okay,i'm talking to them and not you!"bisikku keras dengan suara yang mula menaik.
Ain mengeluh sebelum along mengajak kami semua untuk load our luggages.Except for Haikal.
"Eh Haikal tak nak balik sekali dengan kami ke?"tanya along sambil mengendong Khalaf yang tertido.Alolo sian dia.Penat sangat tu.
"Hurm,takpela long.I've got somewhere to be.Tapi let me help you guys first okay?"kata Haikal dengan memberikan senyuman manis yang telah membuatkan hati aku berdetak kecil.Oh fuck!
Ain terus tersenyum mengejek dengan mukaku yang semakin memerah dan kami terus bergerak ke arah kereta along yang tersadai di parking lot.Guess what? Suprisingly,tak berhabuk langsung sis tengok.
"Along,urm boleh tak Haikal nak dukung Khalaf? You know amik pengalaman,manalatau kan ada rezeki,next year maybe,sayang?"kata Haikal dengan senyuman mengejek diberikan ke arah aku menyebabkan along dan ain bertukar senyuman nakal.
Aku berdehem cuba menutup malu sebelum menolong Ain dan Along mengangkat beg dan disumbat ke dalam bonnet kereta.
Setelah selesai,telingaku tertangkap giggling baby.Aku terus melihat ke arah Haikal n guess what? Khalaf nampaknya dah sedar siap duk main gelak2 lagi.Amboi! Seronok nampak?
"Ainie,kitorang dah siap ni.Ko pegi amik Khalaf eh n no objection.Go!"kata Ain dengan suara demand lebih sebelum menolakku perlahan ke arah Haikal.
Sambil mengeluh,aku menerukan langkah sehinggalah Haikal menyedari kedatangan aku.Yela along the way,aku saja stomp2 nk suruh dia perasan takdela duk galak sangat gelak ngan Khalaf sampai mengekek baby tu.Aku tak tau la kenapa,semua orang suka kat si Haikal padahal Haikal tu bukannya baik sangat pon!
"Aww,baby,uncle kena pegi dah tau.Nanti kita jumpa lagi.Oh and don't worry maybe you will have another playmate when you're aunty here is ready to forgive me?hurm?"kata Haikal dengan selamba badak menyebabkan aku hampir menumbuk mukanya yang tak habis2 dengan senyuman nakal tu.
Haikal terus menyerahkan baby Khalaf kepadaku dan sebelum aku sempat beredar dek kerana rimas dengan perangai mamat tersebut,dia terus menghantar kami dengan senyuman gatal,kenyitan mata dan flying kiss.Part yang flying kiss tu terus membuatkan aku menyampah dah blah tanpa menghiraukan ketawa kecil Si Haikal.
"Hurm,lamanya.Ko pegi amik baby ke buat baby?"kata Ain yang duduk dibelakang seat dengan muka yang sengaja dinakalkan.
Along tergelak kecik sebelum memulakan perjalanan kami.
Khalaf masih lagi diriba aku,dan dia duk tenung je muka aku dengan penuh pengharapan? Okay what the heck.
"Weh bak Khalaf sini,aku nak tukar pampers dia jap."kata Ain dari belakang menyebabkan aku tersentak sebelum menyerahkan Khalaf kepada Ain.
"So,what do you think about him ?"tanya along perlahan menyebabkan Ain tergelak kecil.Aku hanya memandang ke arah luar melihat kota london yang semakin sibuk itu tanpa menjawab pertanyaan along.Biarlah tergantung,malas aku nak layan.
"Ainie,you can't forever run from this."nasihat Ain dengan suara yang mendatar,aku hanya mengeluh sebelum menaikkan bahu tanda tak kisah.
"Tengokla adik you ni,i cakap tak nak dengar.Muka blurr tu jugakla dia nak kasi kat kita."adu Ain kepada along sebelum membuatkan aku tergelak kecil dengan muncung bibirnya itu kalah anak itik tokwi.
"It's okay.We can't force her when the time comes,she will eventually need to do the talk.Right kakak?"kata along membuatkan aku humming dan terus Ain mengeluh kecil sambil membebel.
Well this is going to be a long day.
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...