33

314 20 7
                                    

Ain memandang aku dengan mata seluas alam.Dah la mata dia tu ala-ala musang gtu so bila dia luaskan tu nampak pelik nak mampos!

"So sekarang ni ko nak cakap dekat aku Aiman confess,kau reject,member hilang,kau merana,sedih,pastu jumpa aku gtu?"kata Ain membuatkan aku blurr.

"Ha ?"belum sempat aku nak buat muka blurr dia mengeluh agaknya kesian dengan Aiman sebab aku ni mudah blurr,nama je nak amik PHD sastera tapi blurr tu aku memang dh dapat PHD dulu.

"Macam ni jela,aku nak tanya soalan penting,kau suka ke tak Aiman ?"tanya membuatkan aku mengeluh.

"Of course la aku suka dia.Aiman-"belum sempat aku menghabiskan ayat,Ain terus membaling stokin yang dipakai direct atas muka aku.

Aku mengeluh membiarkan stokin yang berbau downy tu jatuh ke tanganku.

"Kau paham kan maksud aku ? Bukan suka macam tu,suka yang lebih daripada kawan biasa."kata Ain sebelum mengambil balik stokinnya sebelum along berdeham kecil sambil memandang Ain dengan pandangan membunuh.Along nampak segar dengan baju t-shirt loose wane hitam dengan half cut slacks wane putih.Macam taik cicak aku tengok.Rambut basah lagi sebab tu dia serahkan tuala kecil dekat Ain sambil duduk dibawah nak suruh Ain keringkan rambut dia.Ish mengada.

"Ya allah,you ni macam budak-budak la.Rambut basah sangat ni! Kenapa tak keringkan saje?"ngomel Ain sebelum tangan ligat mengeringkan rambut along.Aku hanya tergelak dengan perangai along yang terlebih manja dengan Ain sambil muncung mulut dia tu kena tadah telinga dengar bebelan Ain.

"So,adik abang ni kenapa muncung je dari tadi and sayang please pakai stokin nanti masuk angin pulak!"kata along sambil memakaikan stokin tadi dikaki kanan Ain.Ain hanya tergelak kecil sebelum mencubit pipi along tu.

"Thanks sebab risaukan orang,dah siap.Now pegi sikat rambut and makan okay?"kata Ain sebelum memberikan tuala kepada along yang muncung.

"Hish nak manja sikit pon tak leh,sebab adik la ni.Along dihalau macam kucing kurap je-"belum sempat along sakat aku,Ain terus mencubit pipi along dan menghalau along aku yang duk mencebik je kejenya sambil mata mengintai sedikit ke arah baby cot dan tersenyum.

Baru je Ain nak suruh aku terangkan perasaan aku dekat Aiman kepada dia,tangisan baby terus memecahkan kesunyian.

"Sayang!Baby nangis ni!Cane ni!"kata Along sambil mengangkat baby khalaf dengan cara yang betul.

Ain hanya tergelak kecil sebelum menyuruh along memberikan Khalaf kepadanya.

Ain mengendong baby tersebut serta merta baby khalaf senyap.Along apa lagi muncung teruk terus dia pergi makan dengan muncungnya tu.Aku tergelak lagi.

"Along kau nampak tak yang khalaf pon tak suka daddy dia HAHHAHA!"ejekku membuatkan along mengeluh secara dramatik.

"Diam ah!"sebelum dia terus mengeluarkan phone dari poketnya dan sambil makan dia duk scroll phonenya tu.

Ain hanya tergelak melihat along yang dah macam budak-budak tu sebelum memandang aku dengan muka segan.

"What?"tanyaku agak blurr dengan pandangan segan yang diberi oleh Ain.

"Aku nak bagi baby Khalaf susu ni,errr..kau tak kisah kan?"katanya membuatkan aku tergelak kecil sebelum menggelengkan kepala.

"Excuse me!Aku ni pompuan aku bukannya jahil sangat bab2 ni."kataku lagi membuatkan Ain tergelak kecil sebelum memulakan kerjanya.

"So,jawabla Ainie,kau rasa kau suka Aiman ni macam mana?"tanya Ain lagi sambil menepuk perlahan baby khalaf yang dh mula untuk melelapkan matanya sambil menyusu.

"Okay dah alang-alang kau tanya ni kan,aku jujur je la eh.Aku tak suka dia.Aku anggap dia kawan sahaja.Titik."kataku seraya Ain tersenyum dengan penuh makna.

"I knew it!Mesti Haikal kan yang bersarang dalam hati kau tu!I knew it!"kata Ain dengan penuh bersemangat sebelum membetulkan bajunya yang sedikit terselak tadi.Nampaknya baby khalaf dah nyenyak tido dalam pangkuan mommynya.Ain terus mendukung baby tadi dan diletakkannya di dalam baby cot.

Along terus menghentikan kunyahannya sebelum memandang ke arah baby cot tadi.

"Sayang,baby dah tido ke?"tanya Along sebelum tersenyum dengan anggukan Ain sebelum menyambung kunyahannya.

"Dah.Ainie jom teman aku ke mini garden kat belakang tu jap.Baru privacy sikit."belum sempat aku nak menuruti Ain along dah pon menghalang.

"Nope.No.Nanti masuk angin la sayang,you kan dalam pantang lagi.Apa kata you guna library mini je kan senang,boleh la main games sekali dekat situ.Baby takpe i jaga okay?"pujuk along lembut membuatkan Ain mencebik sedikit sebelum terus pergi ke arah bilik yang berkenaan.Aku hanya menuruti sebelum dicubit oleh along dipipi.Ish!

Sesampai je dekat bilik tu aku terus tergamam.Bapak banyak gila buku!

Ain hanya melabuhkan punggung diatas tempat duduk yang disediakan sambil mengajakku untuk duduk ditepinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ain hanya melabuhkan punggung diatas tempat duduk yang disediakan sambil mengajakku untuk duduk ditepinya.

Aku menuruti langkahnya sebelum tersandar melihat ruangan yang besar jugakla itu.

"So,jawabla.Kau masih sukakan Haikal kan?"tanya Ain membuatkan aku mengeluh sebelum mengangguk kecil.

"Yes!Akhirnya!Susah sangat kau nk mengaku kan!Alhamdulillah!Makbul juga doa kami!"kata Ain seraya tu jugak aku rasa nak menyorok.lepasni konfem kena bantai gelak ngan along.

"Tapi kau kena janji dengan aku takleh bagi tahu sesiapa pon tau?It's just between the two of us.Btw family aku dah balik ke?"kataku membuatkan Ain mengganguk.

"Ok aku janji.yes.depa dah balik urgent katanya,depa kirim salam terutamanya ibu,dia suruh kau balik nanti cuti sem ni."kata Ain membuatkan aku terus mengeluh.

"Alahai,ibu suruh balik je bukannya kahwin.Balik jela kau ni pon!"bebel Ain membuatkan aku tersenyum kecil.

"Fine tapi sebelum tu i need to sort it all out with Aiman supaya dia tak terlalu berharap dengan aku."kataku membuatkan Ain tersenyum.

"Yes that is true.Lepastu aku nak kau pindah masuk rumah ni tinggal dengan kitorang.Why?Technically along kau dah beli rumah ni.So yeah.Kau boleh duduk sini sampai habis belajar.Takyah bayar.Free of charge.Amacam?"kata Ain membuatkan aku terkedu dan terus merasa lega.Yes.Actually duduk dalam kampus best tapi lagi best kalau duduk luar.Dah la free.Sapa je yg tak nak.

"Thanks weh!"kataku membuatkan Ain tersenyum sebelum mengajak aku keluar dan mata terpandang along duk main games.Pubg la tu.

Well...finally aku ada nampak sinar cahaya i guess?

#woah!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now