46

309 16 0
                                    

Ainie pov

''Aiman !''

''Ainie !''

Haa sudah ni kenapala jadi drama cliche ni? Dunia ni padahal besar la jugak tapi tang ni jugak?Haih.Aku tak tau la nak  cakap apa dah.Mak speechless nok!

''Okay why don't we sit first and let me explain everything okay sayang ?''pujuk Haikal membuatkan aku menarik nafas panjang sebelum mengambil tempat duduk.

Haikal dan Aiman pula berhadapan dengan aku.Haikal berdehem sedikit sebelum menceritakan semuanya kepada aku.

A few minutes later,korang kalau ada kat tempat aku sekarang ni,korang akan rasa speechless.

''Tutup mulut tu,masut lalat kang naya pulak aku nanti nak angkut kau,dahla berat cam tapir!''sindir Aiman membuatkan aku mendengus perlahan,Haikal pula hanya tergelak kecil.

''So maksudnya selama ni Aiman memang dah kenal kau ke ?''tanyaku kepada Haikal menyebabkan dia menggeleng kecil.

''Kami kenal masa along jumpa you dekat London beberapa bulan lepas.I datang jugak sebenarnya dengan along,tapi i menyorok takut nanti u terkejut pulak tiba-tiba jumpa i kat sana kan ? So lepastu i ada la try cari Aiman ni,akhirnya kami jumpa dekat cafe.So sejak daripada tu,kami jadi kawan and i ceritakan semuanya dekat dia pasal kita.So as in another word,he's my spy.''jelas Haikal membuatkan aku speechless untuk kali ketiga.

''Mulut kau tak wangi okay,so tak yah nak buat iklan gigi sangat kat sini.''sindir Aiman lagi membuatkan aku terasa berdesing telinga,kalau Haikal takde kat sini dah lama naik tangan aku kat muka hensem mamat kacukan ni!

''So selama ni kau ni spy aku la eh ? Asal tak jumpa depan-depan je ? Takut ?''cabarku lagi kepada Haikal membuatkan Haikal terdiam,Aiman pula mendengus perlahan sebelum membuka mulutnya.

''Dahla tu Ainie,maafkan  la  suami kau,apa lagi yang kau nak ni ? Dia sayang kau.Ko rasa la kan,kalau dia tiba-tiba muncul  depan kau,kau boleh terima ke dia ? Dahla ko ni jenis yang kalau sentap ,lari sampai negara luar.''bidas Aiman membuatkan aku tersedak sedikit daripada mengunyah macaron yang manis ni.

''So selama ni kau nak cakap aku ni pompuan tak sedar diri la ?''kata aku kepada Aiman membuatkan dia mendengus kecil sebelum bingkas bangun meminta diri.

''Sayang,please jangan marah dia.He's a nice guy.''kata Haikal cuba untuk memujuk aku tetapi melihatkan keadaan aku yang dah mula serabut dengan permainan Haikal  ni,aku terus menarik napkin  dan  membersihkan bibir dan tangan yang kotor dengan manisan tadi sebelum memberi senyuman sinis kepada Haikal.

''Haikal,best ke ah mainkan perasaan aku ? Ko nak apa sebenarnya ? Apa yang kau buat ni tak okay Haikal! Dia tu membe aku! I trust him! You know what? Maybe our relationship setakad ni je.Aku dah penat dengan perangai kau ni.Aku mintak kau halalkan everything yang kau penah bagi dekat aku.Sorry Haikal.Kita jumpa dekat mahkamah nanti.Terima kasih for everything sayang.''kataku sebelum mencapai sling bag dan bergegas meninggalkan kafe dengan air mata yang menuruni laju dipipiku.

''Sayang!''jeritan Haikal aku biarkan berlalu dibawa angin.Aku penat.Aku dah penat dengan semua orang.Aku worn out.Aku rasa ni lah jalan yang terbaik so that everyone is not hurt because of me.

I'm sorry Haikal and thanks for everything~

Aku terus mengelap air mata dengan hujung lengan baju sebelum menempah grab untuk ke suatu taman yang selalu aku pergi bila otak aku berserabut.

Aku terus mengelap air mata dengan hujung lengan baju sebelum menempah grab untuk ke suatu taman yang selalu aku pergi bila otak aku berserabut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah beberapa minit,aku akhirnya sampai di taman tersebut.Harini ahad,jadi ramai la sikit orang.Setelah membayar pak cik grab tadi,aku terus menelusuri taman tersebut dengan air mata yang menderum laju tanpa menghiraukan pandangan orang sekeliling.

Sambil mencari tempat yang sesuai untuk duduk,aku akhirnya terlihat tempat yang lengang dan terus melabuhkan punggung disitu melihat tasik yang terbentang indah nian.

''Apala nasib aku ni,pathetic.Tula Ainie,kau ego sangat kan dah kena tipu hidup-hidup.''bisikku kepada diri sendiri sebelum mengelap air mata yang semakin laju.

''Hurm kat sini jugak ko nak  lari eh ? Ingatkan  nak pindah negara terus!''sindir jejaka yang sangatla aku kenal itu.

Aku berdiam diri sebelum membuang pandangan ke arah tasik yang cantik itu.

''Alah sampai hati kau nok! Membe kau yang hensem ni tak nak  tengok pulak,tasik  tu ada itik je pon.Tengok tu itik  tu pon ada boyfriend.Kau je yang loner.''sindir Aiman lagi sebelum sesuka hati dia je mengambil sling bag aku dan dijadikannya bantal duduk.

Aku mendengus perlahan dan terus membatukan diri.Nak tengok sapa yang mengalah nanti.

''Tak baik tau kau buat suami kau macam tu.''kata Aiman lagi sebelum membuang pandangan ke arah tasik sambil menepuk pipinya,nyamuk kot.

''Ish nyamuk ni! Aku tengah serius ni!Sekeh kang!''ngomelnya sendiri membuatkan aku hampir tersenyum tapi berjaya ditahan.

''Haaa! Tu pipi kembang kempis tu maksudnya kau nak gelak la en! Gelak jela!''sindir Aiman lagi membuatkan aku menjelirkan lidah ke arahnya sebelum akhirnya aku mengeluh perlahan.

''Salah aku ke weh ? Tapi aku stress dengan Haikal ni sebenarnya.Dia cam buat aku rasa hilang arah.Kejap timbul kejap lesap.''luahku kepada Aiman membuatkan jejaka itu tergelak kecil.

''Akhirnya.Keluar jugak isi hati kau yang dah berkarat tu.''sindir Aiman lagi membuatkan aku menepuk pahanya yang berlapik itu.

''Aduh! Sakit la pompuan.Main tepuk-tepuk lak!''ngomelnya lagi.

''Apa kata kau lupakan je dendam kau dengan si Haikal tu and mulakan hidup baru.Dah latu weh,ko tak penat ke nak lari sana lari sini.Kau tu dah nak masuk umur 30.Anak pon takde lagi.Apa la si Haikal tu,slow gila.Kalau aku jadi suami kau,dah beranak lima dah kau tau tak?''tiber Aiman melemparkan senyuman miangnya ke arah aku.

''Woi! Aku sepak kang! Aku ni isteri orang tau!''kataku lagi sambil menutup pipi yang kemerahan.Ei mamat ni pervert teruk!

''Alah kata tak suka tapi pipi tu merah dah kenapa ? Ko tengah terbayang ek ?''sakat Aiman lagi membuatkan aku terus berdiri tegak.

''Argh! Aku nak balik! Layan kau ni lama-lama jadi benda lain lak!''kataku sebelum berjalan laju.

''Eh tunggu la! Aku hantar kau macam dalam drama tu!''kata Aiman sambil mengejar aku.Mamat tu tinggi so aku 10 langkah dia baru je 5 langkah.

#Finally!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now