Aku bangun pagi dengan senyuman pagi yang nampak gila tak ikhlas.Aku terus menyiapkan diri untuk ke kelas lagipon aku ada misi nak mintak maaf dekat Aiman.Mamat tu kalau dah merajuk boleh sampai 2 purnama kau tau tak?Aku penah la gaduh dengan dia pasal dia punya ketinggian mengalahkan galah,at first dia gelak tapi lama tu dia terus tarik muncung.Aku ingatkan dia memain,last2 hampeh.Aku yang kena palau teruk gak weh.
Aku baru je nak amik tempat duduk tapi bila nampak je Aiman yang duk bergelak sakan dengan sorang minah saleh tu,aku terus mencebik.Of course,aku kan tak cantik macam minah tu!Siap main tampar2 lagi kang aku bagi buku lima dekat depa baru la senyap.Gedik.Aku tengok dak2 lain pon macam menyampah dengan minah saleh tu yang duk gelak cover,ni mesti bajet ayu padahal kalau dah gelak kalah anak setan.
Aku terus mengambil tempat di tempat biasa sebelum akhirnya kelas bermula.Baru je aku nak bukak buku tiba-tiba kerusi ditepiku ditarik kasar menyebabkan aku mengeluh dengan kehadiran dua benda tu.Yes.Aiman dengan minah saleh.Okay yang tu aku macam boleh husnuzon lagi la tapi bila part minah tu dh mula duk raba-raba lengan Aiman,aku terus kelat.Ok ni dah macam nak suruh aku buat dosa sekali ni.Yela si Aiman ni pulak melayan.Aku tengok makin lebar senyum minah tu.
Baru je aku nak herdik mereka professor izzah sudah pon berdiri tegak dihadapan kami matanya mencerlung ke arah that couple.Muka merah padam,almaklumlah professor izzah ni orang Malaysia yang kuat agama sikit,tudung dia pakai pon labuh macam ustazah gtu.Dia terus berdehem menyebabkan dua benda tu tersentak.
"I'm sorry for disturbing your session but this is my class,i really hope both of you can stop whatever you're doing or get out from here!Especially you Aiman!"katanya dengan suara yang dah mula naik level hantu.Aiman muka selamba badak je,minah tu pulak dah tertunduk malu.
Baru je minah tu nak duduk dekat tempat dia,Aiman terus buat hal.Dia terus memeluk that girl dengan kejapnya membuatkan prof Izzah memang meletup on the spot.
"Both of you,out from my class now!"jeritnya dengan muka yang dah macam kena simbah dengan cat merah.
"Trust me,it's a pleasure not to be here."kata Aiman selamba membuatkan aku tergamam.Bapak mamat ni memang nk kena penampar double cheese ni!Dia mengerling ke arah aku sebelum menjulingkan mata yela aku kan suka sangat jadi reporter tak berbayar.
Hekeleh.Kekwat gila.Baru je aku nak mintak maaf tapi hurm nampaknya tunggu 3 bulan lagi la ni.
Dia terus dengan selamba bangun dan meninggalkan dewan kuliah diikuti perempuan itu dan after je mereka keluar,Prof Izzah terus mengeluh sebelum memandang aku.
"Ainie right? Kawan Aiman? Can we talk after class?"tanya prof izzah membuatkan aku tergamam sebelum mengangguk laju.Rasa kembang gak hidung yela bukan calang2 orang tegur aku,prof izzah ni kot!Prof paling baran sekali in the world.Kalau dia tak keluarkan suara halilintar dia tu sehari,konfem dunia dah nak akhir zaman.
After je dah setel,kami sambung la kuliah balik.Biasa jela kan.Belajar ni tak penah tak boring,so kalau nampak ada yang dah mula tidur tu konfem budak tu PHD lepasni.Aku pulak jenis yang nerdy,tak penah lagi tertidur dalam kelas,so Aiman gelarkan aku budak baru nak degree.Sakit gak hati ni sebab aku tak faham maksud dia, tapi bila dah lama kau lepak dengan dia,barula kau faham n masa tu jugak kau akan fikir,betulke dia ni kawan kau.
After je habis kuliah aku terus mendekati Prof izzah yang duk menyusun barang dia yang berlambak macam nak pindah terus dalam dewan kuliah tu.
Dia sedar akan kehadiran aku terus tersenyum dan menjemputku duduk di hadapannya.Yes.Meja lect ada kerusi kosong depan tu untuk apa? Nthla ada yg kata untuk yang rabun teruk tapi aku tak percaya la sebab yang cakap tu pon Aiman.Tak boleh pakai mamat tu punya idea.Kang nnti jadi ajaran sesat pulak.
Aku terus duduk then muka blurr nak mampus ni kalau Ain tengok,mesti dia debik aku kuat2.
"Kamu kenal kan saya siapa?"tanya prof izzah membuatkan aku tersentak.Gila ko tak kenal!Aku siap hafal lagi nama dia takut kena soal dengan lect2 lain manalataukan!Mampus aku cani!
"Err kenal,professor Izzah binti Idris kan?"jawabku dengan muka penuh yakin membuatkan Prof izzah tergelak kecil.
"Patutla anak saya berkenan dengan awak,suka buat lawak ye."katanya lagi dengan sisa gelak.Okay.Aku serius ni,nampak bodoh sangat ke muka aku sampai dia tak dapat beza aku tengah serius or bergurau?!
"Kamu mesti pelik kan saya tiba-tiba panggil kamu kesini?"tanya Prof Izzah lagi sambil menawarkan aku gula-gula hacks.Ni mampos kalau tak amik mesti kena debik maut ni.Aku pon amik la n terus makan on the spot.Bapak!Ni yang cool punya hurm konfem bulu hidung aku pon beku kalini!
"Ya saya memang rasa pelik sebab setahu saya prof izzah tak pernah pulak bawak anak datang sini kan?Lagipon saya tak kenal-"belum sempat aku nak melalut dia terus memotong.
"Aiman.Dia anak saya.The only one.My husband orang sini,that's why Aiman tu nampak macam mat salleh but of course,awk dah tahu kan?"terangnya lagi membuatkan aku terus tergamam.Bapak la weh!Ni mak dia!Asal Aiman lembik je aku tengok,oh maybe ikut bapak dia la ni.Konfem!
"Mesti terkejut en,sebab Aiman memang kalau boleh tak nak orang tahu saya ni mak dia.Malu agaknya kot,yela students kat sini semua takut dengan saya.Garang katanya."kata prof izzah mata dah mula berair.Ha dah kenapa pulak ni!Habisla aku kena debik lepasni!
"Eh prof jangan cakap begitu,mulut orang memang tak leh kita tutup tapi biarlah Allah swt shj yang tau."jelasku panjang lebar membuatkan dia tersenyum manis.Sumpah Cantik okeyh!
"Terima kasih lega sikit saya dapat tahu Aiman ada kawan sebaik awak.Sebenarnya aunty nak mintak tlg Ainie boleh?"tanya Prof izzah membuatkan aku terkedu.Dah agak kena debik maut la aku lepasni!
Aku mengangguk tanpa banyak soal sebelum dia terus tersenyum manis.
"Pujuk Aiman supaya dia balik rumah aunty boleh?Sbb kami ada nak bincang something dengan Aiman-"aku terus potong.
"Aunty,i'm sorry but i can't-"aku pula dipotong.Amboi main-main sapa cepat potong pulak ye.
"Please Ainie!Aunty terdesak sangat ni."katanya lagi sambil mata dah mula berair untuk kali kedua.Allah aku dah la xleh tau kalau tengok orang tua menangis,memang aku feeling emo sikit.
Aku mengeluh perlahan sebelum mengangguk.
Dia terus tersenyum sebelum meminta diri yela masa dia tengah drama feeling tu tangan dia bergerak lincah main campak je barang dalam beg.Almaklumlah prof en,campak sampah dalam tong sampah pon orang puji,kalau aku?Konfem kena buang sekali silap-silap kena pos dekat kutub utara kawan dengan beruang kutub.
Member lama.Aku terus mengeluh mengingatkan janji tadi sebelum menapak keluar dari dewan kuliah.
Baru je aku nak mengeluh kali kedua,suara ketawa gedik telah menyapa gegendang telinga ini membuatkan aku menjulingkan mata tanda menyampah dengan adegan sweet Aiman dengan minah itu.
Hurm memang lambat lagi la aku nak pujuk dia.Silap-silap aku pulak yang kena debik maut nanti !
Baru je aku nak mengalihkan pandangan,mata kami terus bertaut.Aku berdebar teruk melihat senyuman menggoda yang dihantar Aiman.
Konfem memang jahanam aku lepasni.Bye world!
#sorry tau lambat update
#harini min jadi tak tentu arah
#assignment buat hal!
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...